Dokumenty
Obrázky
Videá
Fórum
 
 

Dopravné zápchy ako patológia vlády


Dopravné zápchy ako patológia vlády

Dopravné zápchy sú vari jedným z najiritujúcejších zjavov známych ľudstvu. Vozidlá, ktoré sú schopné za špeciálnych podmienok dosiahnuť rýchlosť 250 km/h a za normálnych 130 km/h, odsudzujú na plazenie nárazník pri nárazníku rýchlosťou 5 km/h.

Zápchy predstavujú aj nebezpečenstvo. Okrem psychologického bičovania nervov podráždená nálada vodičov bezpochyby spôsobuje mnoho dopravných nehôd. Navyše, rýchlejšie opotrebovávanie áut, prehrievanie motorov a podobne zapríčiňujú viac zranení na cestách.
Hospodárske škody sú monumentálne. Milióny produktívnych pracujúcich sú nútené dlho sedieť nečinne najprv ráno a potom druhýkrát večer, kým ich vozidlá spaľujú drahý benzín či naftu. Vo veľkých mestách takmer všetko, čo sa vymyká z normálu, môže spôsobiť dopravnú zápchu: od ukončenia športového podujatia až po návrat ľudí z kúpalísk. V New Yorku a iných veľkých mestách naberá tento problém krízové rozmery.


Aj v reštauráciách sú "zápchy"

Kríza si vyžaduje urgentné riešenie, ale takmer nikto sa nevenuje základnému problému: skutočnosti, že cesty vlastní a spravuje vláda, čo účinne bráni cenovému systému, aby dopravné zápchy vyriešil.
Dopravné zápchy nie sú jedinečné. Na slobodnom trhu si ľudia stále vyberajú medzi nízkymi cenami spojenými s nedostatkom a vyššími cenami, ale menej preťaženými podmienkami. Uvažujú, či by mali dať prednosť preplnenej sieti rýchleho občerstvenia alebo pokojnej a drahšej reštaurácii, napchatým hypermarketom alebo drahým značkovým obchodom. Ale na našich cestách nie je žiadny trh, kde by konzumenti mohli dať na známosť svoje preferencie; nejestvujú žiadne lacné, ale preplnené diaľnice, ktoré by konkurovali drahým, ale prázdnym diaľniciam.
Existuje množstvo "necenových" riešení tohto problému. No keďže žiadne z nich sa nespolieha na vyjadrenie spotrebiteľských preferencií na voľnom trhu, všetky zlyhávajú.
Trvalým obľúbencom vlád medzi spomínanými riešeniami je tzv. rozplánovanie pracovných hodín. Vláda nemusí robiť nič. Namiesto toho sú zamestnávatelia a ich vzpierajúci sa zamestnanci označení za vinníkov, ktorí spôsobujú dopravné zápchy.
Reštaurácie sú najplnšie počas raňajok, obeda a večere. V tomto zmysle aj ony trpia "dopravnými zápchami". Ale ak by niektorý z vlastníkov navrhol zákazníkom, aby si rozložili stravovací čas a nechodili mu do podniku všetci naraz, vysmiali by sa mu. Nie, to on sa musí prispôsobiť im.
Veľa bowlingových dráh je otvorených 24 hodín denne, ale vrchol návštevnosti zaznamenávajú vo večerných hodinách. Riešia to nižšími cenami počas menej frekventovanej doby. Spotrebitelia sú spokojní, lebo môžu koordinovať svoje plány s cenami, ktoré sú ochotní zaplatiť. Ale prázdna fráza "Rozplánujte si čas cestovania!" ilustruje typické pohŕdanie a chlad vlády voči spotrebiteľom.

Ďalšie zúfalé pokusy

Inou bežnou stratégiou je premena dvojsmerných ciest na jednosmerné, s cieľom zjednotiť smer dopravy podľa väčšiny motoristov (smerom z mesta ráno a smerom do mesta večer) a zákaz odbočovania na tieto hlavné tepny a z nich, aby sa doprava čo najväčšmi urýchlila.
Toto môže znieť ako dobré riešenie, ale žiadnemu z miest, ktoré uskutočňujú tieto plány, sa nepodarilo skoncovať s dopravnými zápchami v špičke. Jednoducho, v uliciach je príliš veľa vozidiel. Táto politika navyše obmedzuje cestovanie motoristov. Vždy, keď sa dvojsmerná cesta premení na jednosmernú, musí vodič prejsť oveľa viac kilometrov. A čím väčší je počet zakázaných odbočovaní, tým ťažšie je manévrovanie. Veľa motoristov bude musieť ísť oproti pôvodnej ceste o niekoľko ulíc ďalej, čo dopravnú zápchu vôbec nevyrieši, práve naopak, zhorší ju.
K iným riešeniam patrí riadenie vstupu na cesty a diaľnice svetelnými signálmi. Ale tieto schémy neeliminujú dopravné zápchy. Len ich transformujú do situácie, v ktorej sa autá pohybujú strednými rýchlosťami a čakajú v dlhých radoch. Čo je horšie: nízke rýchlosti a žiadne rady alebo stredné rýchlosti a dlhé rady?
Niektorí ľudia z "dopravnej komunity" hovoria, že zápchy sa nevyriešia samy; namiesto toho by sme mali mať viac verejnej dopravy a vládneho plánovania: viac autobusov, reštriktívne nariadenia na využívanie pôdy, rozsiahly systém podzemných dráh, reguláciu automobilov, linkové vozidlá s veľkou vyťaženosťou. A keďže vládne riadenie doteraz nefungovalo, potrebujeme ho posilniť.
Vlády investovali do systémov verejnej dopravy miliardy, no výsledky katastrofálne sklamali: neprestajne rastú dane, ktoré majú slúžiť na pokrytie nefungujúcich a nevhodných systémov. Tieto komplexné plány sú vždy založené na byrokratických odhadoch "spoločenských" -- nie individuálnych -- nákladov a príjmov; pristupujú k spotrebiteľom, ako by boli homogénnou jednotkou a ich individuálne potreby nehrali vôbec žiadnu rolu. Individuálny motorista oveľa väčšmi preferuje svoj súkromný spôsob dopravy pred väčšinou predstaviteľných alternatív hromadnej prepravy. Pre plánovačov je to absolútne frustrujúce. A preto niektorí plánovači navrhli dokonca konečné riešenie: zákaz áut.

Príležitosť na expanziu a zisk

Všetky tieto riešenia predstavujú len zlé náhrady za cenový systém. Ak sa objavia zápchy na dopravnej sieti slobodného trhu, kde sú všetky cesty súkromné, odpoveď sa bude podobať na to, čo sprevádza "nadmerný dopyt" po hocijakom inom tovare či službe: podnikateľ nebude čakať večnosť, kým poskytne dodatočné služby, ktoré trh požaduje.
Zariadenie rýchleho občerstvenia s dlhými radmi najme čo najskôr dodatočných zamestnancov; kino neschopné uspokojiť všetkých záujemcov čoskoro rozšíri svoje kapacity. To preto, lebo v trhovej ekonomike sú takéto "dopravné zápchy" zlatou príležitosťou na expanziu výroby, predaja a zisku. Iba ak vláda prevezme riadenie, spotrebitelia žiadajúci dodatočné služby zostanú odmietnutí a neuspokojení.
Pokiaľ bude vláda vlastniť cesty, neuvidíme žiadne riešenie problému zvaného "dopravná zápcha". Iba ak privatizujeme naše štátne cesty, dočkáme sa výhod plynúcich z cenového systému inherentného v trhovej ekonomike a konca dopravnej zápchy, ktorá sa už stala každodenným znakom amerického života.



Author: Tomas Machacek # QetaReme28
Slovensko2016-03-164
-
 50%  ( 0 people voted )
+
Tento článok záujem ani diskusiu nevyvolá. Svojim posolstvom je príliš implicitný, aby ho pochopil snívajúci záhradnícky politruk z Revúcej. Je však dobrou návnadou a odpútavacím manévrom pre Truhlíka s vlastným titulom -lóg. Kým ho strávi to tiež potrvá nejaký ten piatok. A kto by vlastne aj stál o traktát...!


:-DDD


:-DDD

Pandemonium # DaruJete36
-
 50%  ( 2 people voted )
+
2016-03-17 11:49:05 d425402c
Cize predame nase dialnice sukromnikom, ktori na nich postavia branky a budu z nas tahat este viacej penazi nez stat? To je to slavne riesenie na tie zapchy???
Dunco # BiqoXahu07
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-03-25 20:37:17 531e2015
davo, ja nevlastním žiadnu diaľnicu. diaľnice sú už dávno !!!v súkromno-štátnych rukách a na nich sú tie bránky=sky toll, tak sa volá tá firma čo berie 70% zisku a 30% ide štátu akože na opravy a údržbu. ale aké sú tie toky peňazí v skutočnosti? ja netuším. ale tá firma má monopol.
aké diaľnice chceš predávať, keď žiadne nemáš? jediné čo môžeš je nejakým spôsobom uniknúť tomu vymáhaniu platby alebo si tam ľahnúť pod kamoión. to je tak všetko.
dopravné zápchy to aj tak nerieši.

Urbi et Orbi # RoseLomu64
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-03-25 21:01:46 b2290e29
Musím súdruha zastať, nemohol písať o diaľniciach. Okolo Revúcej žiadna nevedie...

:-DDD

Pandemonium # DaruJete36
-
 55%  ( 1 people voted )
+
2016-03-25 21:34:38 d405c1fd

Meno:

Čo je tripcode?
Tripcode je hash hesla, pomocou ktorého môžete byť identifikovany od ostatných. Toto nevyžaduje registráciu a budete aj naďalej anonymný. Heslo sa neuloží na server.
Tripcode:
(odporúčané)
Čo je toto?
Anti-spam ochrana proti robotom. Vpíšte prosím dve číslovky v desiatkovej podobe.
štyri   je
(zadajte číslicami)

Podmienky používania služieb dolezite.sk beriem na vedomie a súhlasim s nimi. Kliknúť tu pre celý text.

Voliteľné URL video, obrázok alebo Google mapa:







Podporte nás aj cez BITCOINY



12KLBuVu1m6seK23BatQAMBtyngMKtKacn

V prípade, že chcete prispieť na chod dolezite.sk môžete tak učiniť zaslaním akéhokoľvek finančného príspevku na účet 420 208 3850 / 8360 mBank (SK47 8360 0000 0042 0208 3850), variabilný symbol: 4444.
Do účelu platby môžete uviesť Vaše meno, ktoré bude zverejnené s poďakovaním. Vyzbierané finančné prostriedky budú použité na skvalitňovanie a chod dolezite.sk.
Najlepšie za týždeň
Najčítanejšie za týždeň

Kde sa berú zlí ľudia?


  Kde sa berú zlí ľudia?
Sociologické a psychologické experimenty už zo svojej podstaty atakujú hranice porušovania etiky, morálky či práva. Nikdy sa ich nerobilo veľa a tie, ktoré sa kedysi vykonali, dnes už ...
Vládam sa začína Bitcoin páčiť
ZÁNIK SVOBODY JEDNOTLIVCE ZNAMENÁ ZÁNIK NAŠÍ (EUROATLANTICKÉ) CIVILIZACE. DOJDE NÁM TO JEŠTĚ VČAS?
KOHO V SKUTOČNOSTI CHRÁNI ŠTÁTNA OCHRANA SPOTREBITEĽA?

Porušovanie listového tajomstva v podaní Andreja Danka


Porušovanie listového tajomstva v podaní Andreja Danka
V dôsledku rozhodnutia Andreja Danka dochádza v NR SR k porušovaniu listového tajomstva. Ako totiž odhalil Igor Matovič z OĽaNO, predseda parlamentu nariadil, aby boli poslancom kontrolovan...
Konečne vyhrávame nad Čechmi, aspoň v rámci regulovania
Koncesionárske poplatky bolia a tak je to dobre
Potrebuje každý operačný program vlastné logo?

PROTIVLÁDNÍ DEMONSTRACE VE VENEZUELE SE VYMYKAJÍ KONTROLE, JSOU HLÁŠENY STOVKY ZRANĚNÝCH


PROTIVLÁDNÍ DEMONSTRACE VE VENEZUELE SE VYMYKAJÍ KONTROLE, JSOU HLÁŠENY STOVKY ZRANĚNÝCH
Středeční masové protivládní demonstrace ve Venezuele mají dalšího mrtvého a přes 160 zraněných, informovala dnes agentura DPA...
VENEZUELA, apríl 2017: ČIRÁ HRŮZA
KUBÁNCI CHTĚJÍ KAPITALISMUS
Venezuela a Farma zvířat

RAKOUSKÝ PREZIDENT ODHALIL SVÉ POSTOJE: „ŽENY, ZAHALTE SE“


RAKOUSKÝ PREZIDENT ODHALIL SVÉ POSTOJE: „ŽENY, ZAHALTE SE“
„Bude li sílit vlna antiislamismu, bude nutné rakouské ženy požádat, aby ze solidarity začaly nosit muslimské šátky.“ Tak se minulý týden vyjádřil rakouský prezident Alexander Van...
Jak zblbnout Francouze
MRAČNA NAD EVROPOU: MAJETKOVÉ DANĚ
RAKOUSKO NAŠLO ZPŮSOB, JAK OBČANŮM ZDANÍ VYHLEDÁVÁNÍ NA GOOGLU A VYSTAVOVÁNÍ NA SOCIÁLNÍCH MÉDIÍCH

SEVERNÍ KOREA ZAHÁJILA NEJVĚTŠÍ VOJENSKÉ MANÉVRY V HISTORII. USA A ČÍNA PŘED NEVZRATNÝMI NÁSLEDKY


SEVERNÍ KOREA ZAHÁJILA NEJVĚTŠÍ VOJENSKÉ MANÉVRY V HISTORII. USA A ČÍNA PŘED NEVZRATNÝMI NÁSLEDKY
Severní Korea spustila největší vojenské cvičení v dějinách. Přichází právě v době, kdy Kim Čong un zkoušel jaderné testy. Dvě největší světové mocnosti USA a Čína varuj...
TO PRAVÉ UMĚNÍ: UDĚLAT DEAL S KIMEM
Robot se konečně dostal do nitra bloku Fukušimy a hned se musel vrátit
India s nadrozmernými bankovkami a barterom

NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH SE OBJEVILO VIDEO Z MASAKRU V ISTANBULU


NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH SE OBJEVILO VIDEO Z MASAKRU V ISTANBULU
Na sociálnej sieti boli zverejnené drsné zábery z teroristického útoku v Istanbule. Kamerový systém totiž zachytil muža vyzbrojeného zbraňou pri streľbe na ľudí v klube i pred podnikom ...
MÉDIA MLČÍ. TISÍCE PALESTINSKÝCH A IZRAELSKÝCH ŽEN POŘÁDANÍ DVOUTÝDENNÍ POCHODY MÍRU
Cesta do Aleppa: co je pohřbeno propagandou
PŮJDEME DO MEKKY A VĚŘÍCÍ NEVRAŽDÍME

JIHOAFRIČANÉ SE VZDALI JADERNÝCH ZBRANÍ A CO ZA TO ZÍSKALI?


JIHOAFRIČANÉ SE VZDALI JADERNÝCH ZBRANÍ A CO ZA TO ZÍSKALI?
„Jestliže nebudete bojovat za právo, když můžete snadno zvítězit, jestli nebudete bojovat, když vítězství bude jisté a ne tak drahé, můžete dojít k okamžiku, kdy budete muset ...
Tyhle děti nepotřebují solární panely
Jak Evropská unie pomáhá Africe k chudobě
JAK JE TO S TÍM LVEM?

ČEHO JE SCHOPNÁ NOVÁ ČÍNSKÁ LETADLOVÁ LOĎ?


ČEHO JE SCHOPNÁ NOVÁ ČÍNSKÁ LETADLOVÁ LOĎ?
Druhá letecká loď vojenského námořnictva Čínské lidové osvobozenecké armády byla 26. dubna slavnostně spuštěna na vodu v přístavu Ta lien. Stala se první lodí této třídy, ...
Ako v Číne kapitalizmus vyrástol
Drazí Číňané, jste fakt drazí
Ekonomický příběh naší doby. Proč Čína dovolí kritiku na Facebooku

PROČ SE RUSŮM STÝSKÁ PO KOMUNISMU


PROČ SE RUSŮM STÝSKÁ PO KOMUNISMU
Nostalgie po sovětské éře je v Rusku široce rozšířená a socialistické ideje jsou i nadále nesmírně populární – z průzkumů pravidelně vychází najevo, že více než dvacet let po...
POLICEJNÍ BRUTALITA NA DEMONSTRACÍCH V RUSKU: KŘEČE PUTINOVSKÉ OLIGARCHIE?
STOVKY RUSŮ BYLO ZADRŽENO POTÉ, CO SE V NEDĚLI ZEMÍ PŘEHNALA VLNA PROTIKORUPČNÍCH PROTESTŮ
STALIN – GRUZÍNSKÝ TYGR: CESTA K MOCI (I.)

KORUPCIA AKO FENOMÉN ŠTÁTNEJ ROVNOSTÁRSKEJ SPOLOČNOSTI


KORUPCIA AKO FENOMÉN ŠTÁTNEJ ROVNOSTÁRSKEJ SPOLOČNOSTI
Každý si uvedomuje, že korupcia je vážny problém súčasnej spoločnosti. Už nie každý si uvedomuje, že korupcia ako rozkrádanie verejných zdrojov priamo súvisí s existenciou štátnej...
ŽURNALISTA VYŠETŘUJÍCÍ NEBEZPEČNOU CIA ZAVRAŽDĚN PŘI HAVÁRII „HACKNUTÉHO AUTA“
DANĚ JSOU PODVODEM POLITICKÝCH ELIT (I.)
Celosvetová vojna proti hotovosti

Masový vrah Volkswagen


Masový vrah Volkswagen
Viete čo je „emisné obviňovanie“? Ak produkujete emisie, ste zodpovedný za globálne otepľovanie a ďalšie negatívne efekty a keď sa diskusia rozbehne, tak sa ľahko premostí k ...
Nie, korporácie nie sú viac ako štáty
Microsoft kupoval draze. LinkedIn tleská daňovým rájům
Potemkinove emisie

Kedy už Bitcoin konečne padne?


Kedy už Bitcoin konečne padne?
Za napísanie tohto článku môže kamarát, ktorý sa rozhodol investovať do Bitcoinu. Pozrel si cenu a len povzdychol, že či je zase na 1000 dolároch. Samozrejme mojou odpoveďou bolo, že ...
Decentralizace všeho: Svět bez prostředníků na dosah
Kdo je Satoshi Nakamoto?
Jak svítí hodinky

KRYPTO 8: MĚNOVÝ DISENT


KRYPTO 8: MĚNOVÝ DISENT
Bitcoin není anonymní měna. Vývoj v kryptosvětě však ubíhá mílovými kroky a tuto mezeru zaplňují jiné kryptoměny. Pojďme se s nimi seznámit.
Bitcoin nám stresuje
KRYPTO 6: NA ROZCESTÍ. ROZŠTĚPÍ SE BITCOIN?
Bitcoin si naďalej drží hodnotu

Dronové války: Spojené státy s izraelskou technologií proti dronům IS


  Dronové války: Spojené státy s izraelskou technologií proti dronům IS
V Sýrii a Iráku vypukly dronové války. USA zakoupily do bojů s malými weaponizovanými drony „islámského státu“ izraelskou zbraň. Pentagon o detailech mlčí, ale podle odborníků tu ...
Druhá světová válka a její ekonomické důsledky
Nacionální socialismus a komunismus (3/4)
Nejpodstatnější otázka o ISIS, kterou si nikdo nepokládá

Voľby: ide o všetko/nič


Voľby: ide o všetko/nič
Po období vymývania mozgov „prispôsobilými“ prisťahovalcami, prichádza vymývanie volebné. Môžeme si to všimnúť množstvom billboardov po celom meste, kde už nevidíme reklamu na ...
Merkelovej a EU vôbec im neide o dobro ľudí ohrozených vojnou
EKONÓMIA PO LOPATE #2 – AKO JURKO KAPITÁL VYMYSLEL
V zajetí megalomanie

Štvrtý oriešok pre Popolušku


Štvrtý oriešok pre Popolušku
Už je to vonku. Druhé pokračovanie mimoriadne úspešnej filmovej rozprávky Tri oriešky pre Popolušku bude nepochybne najočakávanejšou televíznou premiérou tohtoročných Vianoc...
Máte nějakého nepřítele? Věnujte mu svoji televizi!
Jediho cesta k džihádu: Radikalizace Luka Skywalkera
Kterak lovci trofejí zachraňují lvy
Výber

Ťažký legislatívny zločin


Ťažký legislatívny zločin
Ministerstvo financií poslalo podnikateľom minulý týždeň mimoriadny balík. Nachádza sa v ňom až sedem (!) noviel daňových zákonov. O dani z príjmov, o dani z pridanej hodnoty, o sprá...
Brazílie, Argentina a Austrálie podepsaly kontrakt v hodnotě miliard dolarů k vystěhování americké populace v očekávání erupce supervulkánu v Yellowstonu.
EUROZÓNA JAKO ŽALÁŘ NÁRODŮ?
Povinné sociální pojištění

Version:1.21 2013-06-18 Generated in 0.0254 s
dôležité informácie denné správy aktuálne spravodajstvo | handmade ručná výroba výrobky ručná práca predaj obchod handmade Náušnice náramky dekorácie Náhrdelníky Handmade obchod ručné práce hand made | good positive news inspirational stories articles | zlata maska na tvar, kolagenova maska na tvar, kolagenova maska na oci, zlata maska na oci, cierna maska na tvar proti akne | important actual news leaked informations spies spy espionage