Dokumenty
Obrázky
Videá
Fórum
 
 

Hodnota učiteľov za peniaze


Hodnota učiteľov za peniaze

Zvyšovanie platov učiteľov nie je len slovenská téma. Už sme v INESS písali o experimente z Indonézie, kde pred rokmi prebiehala obdobná diskusia o platoch učitelov ako u nás. Nakoniec vyhrali obhajcovia dvojnásobného zvýšenia platov.

Vplyv tohto opatrenia sa podarilo testovať vo veľkom randomizovanom experimente, ktorý však neodhalil žiadny pozitívny vplyv zvýšenia platu učiteľov na výsledky žiakov. Platy sa zvýšili, kvalita školstva nie.

Obdobne aj v USA pred pár rokmi Obama vyzýval na dôležitosť zvyšovania platov a financií do školstva:

"V čase keď ostatné krajiny vsádzajú na vzdelávanie, znižovanie verejných rozpočtov prinútilo naše štáty prepustiť tisíce učiteľov. Vieme, že dobrý učiteľ môže zvýšiť celoživotný príjem triedy o viac ako 250 000 dolárov... Na učiteloch záleží. Tak namiesto útočenia alebo obraňovania statusu quo ponúknime školám lepšiu ponuku. Dajme im zdroje na to, aby si mohli ponechať dobrých učiteľov a odmeňovať tých najlepších."

Efekt prepúšťania zlých učiteľov

Odkiaľ mal Obama informáciu o hodnote dobrého učiteľa? Z často citovanej štúdie, ktorá upozorňuje na vysokú pridanú hodnotu kvalitného učiteľa. Táto štúdia však ukazuje, že lákanie kvalitných učiteľov cez finančné bonusy neprináša v skutočnosti vysoký čistý benefit.

Štúdia skôr poukazuje na vysokú pridanú hodnotu "deselekcie" najslabších 5 percent učiteľov z rozdelenia podľa ich kvality. Teda, inými slovami, poukazuje na vysokú pridanú hodnotu prepúšťania zlých učiteľov.

Podľa odhadov autorov štúdie by prepúšťanie zlých učiteľov muselo byť spojené s vyššími platmi, aby kompenzovali väčšiu rizikovosť učiteľského povolania na trhu práce a dokázali udržať lepších učiteľov. Išlo by však o zvýšenie platov iba o 1,4 percenta.

Hlavnú časť pridanej hodnoty by prinieslo prepúšťanie najslabších. A nešlo by o malú pridanú hodnotu. Podľa autorov sú: "odhadované výnosy z tejto politiky viac ako 10 krát väčšie ako jej náklady".

Americké špecifiká

Štúdia je samozrejme postavená na množstve lokálnych predpokladov a je špecifická pre trh práce a vzdelávací systém v USA. Nemôžeme z nej ani zďaleka robiť závery pre slovenské reálie. Mala by však pomôcť rozšíť diskusiu ohľadom učiteľov a ich platov o nové pohľady. Zdôrazňuje totižto to, čo sme už niekoľko krát písali: zvyšovanie platov nie je samospasiteľné.

Okrem toho potrebujeme zaistiť, aby:

1. medzi novými prijatými učiteľmi boli predovšetkým tí kvalitní

2. ak nechceme čakať 20 rokov na prirodzenú generačnú výmenu, potrebujeme zaistiť, že školy opustia učitelia, ktorí nepodávajú adekvátne výkony

Slovenské školstvo síce posledné roky opúšťajú učitelia, ale vôbec nemusí isť o tých najslabších. Len pre porovnanie, v rokoch 2009 až 2014 poklesol počet mladých učiteľov do 30 rokov o 35 percent a naopak narástol počet učiteľov nad 60 rokov až o 71 percent.

K téme prepúšťania nekvalitných učiteľov je na Slovensku zatiaľ veľké ticho. Aj keď ide o opatrenie, ktoré by dokázalo výrazne zlepšiť kvalitu školstva a to bez vysokých nákladov.



Author: Robert Chovanculiak # MymaRemo94
Slovensko2016-10-2015
-
 50%  ( 2 people voted )
+
ucitelia nam vychovali zdegenerovanu a bezcharakternu spolocnost ktora neje schopna samostane moralne progresivne rozmyslat, len klamat zneuzivat fukcie a prizivovat sa ako paraziti,utlacat ludske prava a slobody.Toto je obraz ucitelov spina sk.
rebel # DidaLyky56
-
 45%  ( 1 people voted )
+
2016-10-21 04:18:08 b2124446
A sú naozaj vinní oni? Veď často ani nevedeli podľa čoho učiť.


:-DDD

Pandemonium # DaruJete36
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-10-21 08:51:26 d425402c
Pravidlá správania pre učiteľov pred 100 rokmi v cárskom Rusku
1. Učiteľka nesmie chodiť na stretnutia s mužom



2. Učitelia sa nesmú ženiť a vydávať počas školského roka



3. Všetci učitelia sa musia zdržiavať doma od 20.00 do 6.00 hod, ak sa práve nemusia venovať práci súvisiacej s vyučovaním.


4. Učiteľ sa nesmie dlhšie zdržiavať v kaviarni a reštaurácii


5. Je zakázané vycestovať za mesto bez súhlasu školskej administrácie


6. Je zakázané fajčiť


7. Učiteľka nesmie cestovať v kočiari alebo v aute spolu s mužom, ak to nie je jej brat alebo otec


8. Učitelia nesmú nosiť odev vyzývavých farieb


9. Je zakázané farbiť si vlasy


10. Učiteľka je povinná mať pod vrchným odevom minimálne dve spodničky


11. Šaty nesmú byť kratšie ako 7 centimetrov od členka


12. Učitelia sú povinní udržiavať poriadok v triede: každý deň musí byť podlaha pozametaná a vyumývaná horúcou vodou a mydlom. V zimnom období je učiteľ povinný zakúriť v peci o 7.00, aby o 8.00, keď prichádzajú deti, bolo v triede teplo.

Hladac Pravdy # KataCuxa43
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-10-21 09:22:05 a02efc48
Podľa mňa by bolo potrebné konečne hodnotiť učiteľov podľa výsledkov. Podľa výsledkov v súťažiach ( olympiády - chemické, matematické,fizykálne , jazykové ap.), ako aj výsledky v monitoringoch a úspešnosť žiakov v prijímacích pohovoroch. Dať im základ a následne osobné hodnotenie podľa tabuliek na ktorých sa dohodnú zástupcovia učiteľov-odborárov - MŠ napr aby boli kritéria jasné a nie na základe posúdenia priameho nadriadeného. Základ by bol priemerné mzda v nár.hosp. a osobné ohodnotenie od 10% - 80%. A máme to:
kidmari # KeciXece36
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-10-21 13:05:17 b2293dae
Nuž čo, Rebel, mal si smolu na učiteľov. Nie všetci boli takí.
Pock # SihySuri34
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-10-21 14:32:57 3ec5f361
Ako príklad "bezbrehého " "učiteľovania" je možné zobrať istého učiteľa-pedagóga/tuším v Nemecku/ učí biológiu na viacerých školách, na štátnych väčšinou na báze "evolučno..Darwinovskej" a na súkromných --s cirkevným "sponzoringom "-väčšinou na báze inej... Nuž ale platia...a "trhový mechanizmus"...Teda ..
klopi # KyvoWavo40
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-10-22 08:04:04 58d4289b
loading...
Teda to "pregymľované "stredné...a pre- "socialno--managere--masmedialno..psycho.." -logizované VŠ ....a nie a nie dostať pod 20% nezamestnanosť absolventov...To je ten "množstevný " kvantitatívny pohľad na "neviditeľnú trhovú ruku" , keď platia ta čo.....A kvalita...
klopi # KyvoWavo40
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-10-22 08:16:27 58d4289b
A potom nie je čudo že "koliesko je okrúhle" , "štvortakt motor pracuje tr-tr-tr-tr a dvojakt len tr-tr-" a elektrika striedava ide tam a potom nazad ,jednosmerná len tam"....Kvalita absolventov má svoje kritéria a začínajú uplatnením v praxi, "okamžitým" zapojením to v prvom rade je vyzitka pedagógov...A.
klopi # KyvoWavo40
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-10-22 08:24:01 58d4289b
Množstvá, "kusy", sú skôr charakteristické pre "akordné" "úkolovanú " prácu. Kvalita "pedagogickej "práce sa hodnotí vo viacerých /troch/ rovinách --minimálne. Isté "normatívy " stanovil už Komenský, aj Mária Terezka ..aj tu na tomto fóre bol pokus...Peniaze nie sú jediným kritériom hodnotenia kvality pedagogickej práce...ani stimulaciou kvality...Lebo.
klopi # KyvoWavo40
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-10-22 09:11:57 58d4289b
Pedagogickú prax nemožno charakterizovať len a len samotnou "prácou", je to služba, poslanie, činnosť duševného charakteru , umenie, nutná spoločensky nepostrádateľná aktivita.... Teda pokiaľ sa týka kvality takto charakterizovanej praxe...tak aj hodnotenia a stimulácie sú presne v adekvátnej rovine... Ak je čosi nepostrádateľné ...tak to nech bude spätne poskytované..., ak je to v oblasti služieb, tak opätovne-poskytovanie služioeb..aaa
klopi # KyvoWavo40
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-10-22 14:49:08 58d4289b
Robus, zvysenie financneho ohodnotenia kohokolvek nikdy priamo umerne nezvysi jeho vykony, ani jeho uzitocnost... Typicky ich v pozitivnom smere vobec neovplyvni... Tebe by napriklad mohol niekto platit aj 10 000 eur na hodinu a tvoja uzitocnost by bola aj tak nadalej nulova... Na druhej strane, ak je niekto financne podhodnoteny, alebo zo svojich zarobkov je schopny len s tazkostami prezivat od vyplaty do vyplaty, toto ho bude vzdy vyrazne demotivovat k akejkolvek zvysenej pracovnej aktivite... Ak si nebude mat moznost svoju financnu situaciu zlepsit najdenim si noveho, pre neho lukrativnejsieho zamestnania, bude sa snazit len natolko, aby o svoju pracu neprisiel...

Ludia si nehladaju co najlepsie platene zamestnanie preto, aby v nom mohli podavat co najvyssie vykony, ale preto, aby co najviac zarabali... Kazdy zamestnanec pristupuje k svojej praci uplne rovnako, ako kazdy akumulator sukromneho kapitalu – minimalizovat naklady a maximalizovat zisk... U zamestnanca su jeho nakladmi jeho cas a pracovne nasadenie a jeho ziskom je jeho vyplata... Idealnym stavom pre kazdeho zamestnanca je do prace vobec nemusiet chodit, nic nerobit a dostavat za to obrovsku vyplatu... Na tomto nie je nic divne, aj zamestnanci su ludia, presne taki ludia, ako aj podnikatelia... Podnikatel nepodnika s cielom vytvarat hodnoty, ale vyhradne s cielom generovania zisku, tvorba pripadnych hodnot je len vedlajsim produktom procesu generovania zisku a aj to plati len pre urcitu skupinu podnikatelov... Ak podnikatel podnika napriklad na burze, moze generovat obrovske zisky a zaroven nevytvarat absolutne ziadne hodnoty... Je preto celkom logicke, ze o podobnu moznost zvysovania si vlastneho ekonomickeho statusu, bude mat zaujem aj kazdy iny clovek, aj kazdy zamestnanec... Clovek netuzi po podavani vysokych pracovnych vykonov, po zvysovani vlastnych nakladov, clovek tuzi len po vlastnych ziskoch, idealne s nulovymi vlastnymi nakladmi...

Ak bude mat clovek zaujem o financne vysoko ohodnotene zamestnanie, jeho motivaciou ziskania toho zamestnania nikdy nebude jeho tuzba podavat v nom nadstandardne vykony, ale vyhradne mat moznost byt vysoko financne ohodnotenym, vela zarabat, nie vela pracovat... Co moze teda cloveka motivovat k co najvyssim pracovnym vykonom...? Predovsetkym musi vidiet konkretny zmysel prace, ktoru vykonava, musi v nej vidiet konkretny uzitok a zaroven musi citit, ze jeho praca je takto vnimana aj minimalne jeho nadriadenymi, ze je pre nich dolezitym a to nielen na zaklade ich verbalnych vyjadreni, aj ked z psychologickeho hladiska hlavne prave tieto u cloveka vyvolavaju pocit vlastnej uzitocnosti a motivuju ho k dalsej praci, ale aj na zaklade financneho ohodnotenia, odmien, bonusov, premii, lebo len z pochval a respektu nadriadenych sa clovek nenaje... Potom do hry taktiez vstupuju pracovny kolektiv, pracovne prostredie atd...

Ako je to konkretne v pripade ucitelov...? Tito to maju vdaka volnotrhovym mechanizmom velmi komplikovane, od nich sa dnes totiz ocakava, ze sucasne vyhoveju vsetkym uplne protichodnym volnotrhovym zaujmom... Ich priami klienti, deti, od nich ocakavaju, ze od nich nebudu nic vyzadovat, nebudu ich do nicoho nutit, nebudu ich skusat, testovat, ale zaroven ich vsetko naucia a vyhradne kladne ohodnotia... Ich nadriadeni, vedenie skoly, od nich ocakava, ze na studium prijmu kazdeho, vsetkych pustia do vyssieho rocnika a kazdemu umoznia skoncit danu skolu, cim vlastne podporuju zaujmy ich priamych klientov... A nakoniec ich spolocnost kritizuje, za masovu produkciu nevzdelanych imbecilov... Pytam sa, cim konkretne ma byt ucitel motivovany podavat vysoke vynony...? Ved v podavani vysokych vykonov mu priamo brani samotny dnesny volnotrhovy skolsky system...!

Kde kto dnes kritizuje ucitelov, lebo ano, cim vzdelanejsie masy, tym narocnejsie je ich manipulovat, toto akumulatori sukromneho kapitalu odhalili uz davno, preto uz roky na celom svete aktivne prebieha proces rozkladu vzdelavacich systemov... Nikto z tychto kritikov vsak nikdy nepovedal, ako by dobry ucitel mal vobec vyzerat...?

Dobry ucitel je prisny, nekompromisny a vyzadujuci, taky, ktory vedomostne neadekvatnym nikdy nedovoli ani postupit do dalsieho rocnika, nieto este aj danu skolu skoncit... Ano, toto su hlavbne kriteria hodnotenia dobreho ucitela... Ucitel je predovsetkym usmernovatel a spravodlivy kontrolor, predovsetkym detom hovori co sa maju naucit a to, ci sa to aj naucili, kontroluje, spravodlivo hodnoti rozsah ich vedomosti... Zdoraznim vyznam spravodlivosti v hodnoteni deti... Ak v hodnoteni deti ucitelom bude chybat spravodlivost, vzdy to bude vyraznym demotivacnym faktorom pre nespravodlivo hodnotene deti... Okrem toho ucitel vysvetluje detom aj niektore suvislosti... Toto je niekedy mozne robit zaujimavejsim, alebo menej zaujimavym sposobom, ale casto len suchym konstatovanim skutocnosti... Bez ohladu na to, vsetky suvislosti potrebne v danom predmete vysvetlit, dokaze vysvetlit kazdy ucitel, aj ucitel blbec, otazkou v tomto celom je vzdy len to, ci decko bude mat o ucenie sa cohokolvek zaujem a ci sa vobec pokusi cokolvek z toho, co mu bolo povedane/vysvetlene, si zapamatat...? Toto ucitel moze ovplyvnit len jedinym sposobom, donutenim toho decka sa aspon pokusit si nieco z toho zapamatat tym, ze ho z toho bude tvrdo skusat a spravodlivo hodnotit... Nijako inac, len tym, ze decko donuti si rozmysliet, ci ma zaujem prejst do dalsieho rocnika/skoncit skolu, alebo nie...?

Nie je mozne niekoho naucit, ze 7 x 7 = 49, alebo ze hlavnym mestom Argentiny je Buenos Aires, toto je mozne mu len povedat... Alebo si to decko bude ochotne/schopne zapamatat, alebo nie, ziadny ucitel mu to do hlavy nasilu naliat nedokaze... Alebo si decko najde aposob ako si zapamatat malu a velku nasobilku a hlavne mesta statov nasej planety, alebo nie... To plati vo vsetkom, darmo decku vysvetlim ako ludia dospeli k zaveru, ze sucet vnutornych uhlov kazdeho trojuholnika je 180 stupnov, co konkretne z toho vyplyva atd., ak si to decko z toho nebude ochotne zapamatat ani tych 180 stupnov... Darmo budem decku hovorit, ze sucet obsahov stvorcov nad odvesnami pravouhleho trojuholnika je vzdy rovny obsahu strorca nad jeho preponou, podrobne mu vysvetlim, ako sme k takemuto zaveru dospeli, vysvetlim vsetky z toho vyplyvajuce suvislosti, uvediem konkretne priklady vyuzitia Pytagorovej vety v praxi, atd., ak ma to decko ani nebude pocuvat a donutit ho k tomu nemam ako... Nemam ako decko donutit si zapamatat, ze pupava na obrazku sa nazyva pupava, ze cuprum je med, ma protonove cislo 29 a chemicku znacku Cu... Mozem mu vysvetlit, ako sa riesia rovnice o dvoch neznamych, ale riesit sa ich musi naucit uz samo, ja ho z toho mozem uz len vyskusat... Decko si musi byt schopne a ochotne zapamatavat informacie, ci konkretne fakty, alebo vysvetlenia... Bez toho, aby bolo decko ochotne do ucenia sa vlozit vlastnu snahu a pracu a tvrdo si trenovat vlastnu pamat, sa nikdy nic nenauci, ucitel ho moze v jeho snahe len usmernovat, nemoze sa ale za neho ucit...

Pred zhruba desiatimi rokmi som na internete narazil na maturitny test z matematiky pre gymnazia presne v takej forme, ako ho dostali gymnazisti na maturitach s tym rozdielom, ze k nemu boli pripojene aj vysledky rieseni prikladov... Len pre tu srandu som sa ho rozhodol absolvovat... Vsetky priklady som riesil v hlave citajuc ich priamo z monitora pocitaca, bez pisania a samozrejme bez kalkulacky... Absolvovanie toho testu mi napriek tomu trvalo len asi 20 minut, uz si to presne nepamatam...? Bol som sokovany jednoduchostou prikladov a este viac som bol sokovany tym, ze k niektorym z nich boli uvedene nespravne vysledky (asi trom?)... Jeden z tych prikladov znel nejako takto: Kolko litrov farby je potrebnych na jeden nater stien a dna bazenu o tychto rozmeroch (x,y,z), ak pre nater jedneho metra stvorcoveho, je potrebnych tolko a tolko litrov farby...? Ved toto je priklad pre ziakov ZS a nie pre gymnazistov, sucet obsahov obdlznikov vynasobeny objemom farby potrebnym na pokrytie jedneho metra stvorcoveho plochy... Co bolo pre mna este sokujucejsie bolo to, ze aj tento jednoduchy priklad mal uvedeny nespravny vysledok... A ked som sa dostal k zaveru testu, tam mali gymnazisti este uvedene aj vsetky vzorce potrebne k vsetkym vypoctom, dokonca aj vzorec pre vypocet obvodu a obsahu stvorca... Neuveritelne...! Zda sa, ze podla volnotrhoveho skolstva je dnes zakazane aj akokolvek zatazovat pamat deti...? A pritom prave pamat je pre cloveka najdolezitejsia, nielen pre ziakov a studentov, pre proces vzdelavania sa, ale vobec, pre normalny zivot cloveka, prave pamat je pre cloveka nutne cely zivot trenovat, prave ludia trenujuci svoje mozgy odolavaju nastupu demencie v starobe najdlhsie, to nie je ziadna novinka, to je davno znamy fakt... Ak si decko nebude schopne/nutene nic pamatat, tak mu je uplne zbytocne cokolvek vysvetlovat, pokial sa ucitel prepracuje k zaveru vysvetlenia, decko si uz davno nebude pamatat ani jeho zaciatok... Takymto pristupom u nas mozeme len zvysit pocet mladych dementov, nic viac...

A teraz nech mi niekto vysvetli, cim ma byt dnes ucitel motivovany k uceniu deti cohokolvek...? Jeho profesiu si dnes nikto nevazi, nieco take ako respekt nikdy nezazije, vdaka volnotrhovemu skolstvu dokonca ani od deti, je mizerne financne ohodnoteny, pozaduje sa od neho, aby vyhovel uplne protichodnym volnotrhovym zaujmom, aby deti nieco naucil, ale aby ich v ziadnom pripade do nicoho nenutil, aby im poskytol vzdelanie, ale aby sa ani neopovazil od nich cokolvek vyzadovat a hodnotit ich negativne, aby zarucil vysoky standard absolventov, ale zaroven aby skolu vzdy skoncili vsetci, aby mal v triede len vynikajucich studentov, ale aby musel do nej prijat vsetkych, aj negramotnych, neschopnych gramaticky spravne povedat ani jednu jednoduchu vetu v materinskom jazyku, tak co ho ma potom vlastne motivovat k akejkolvek snahe ucit...? A z ministerstva mu na zaver poslu maturitne testy pre slaboduchych a este aj tie s niektorymi nepsravnymi vysledkami/odpovedami, aby bol vysoky standard absolventov skol skutocne zaruceny...

A cim konkretne bola tato situacia v skolstve sposobena...? No predsa uplatnovanim volnotrhovych liberalno kapitalistickych mechanizmov a preto ak by bolo cele skolstvo sukromne, situacia v skolstve by bola este daleko horsia... Vzdy som sucitil s ucitelmi, aj v casoch, kedy profesia ucitela bola este vazenou profesiou, kedy ucitelia boli este respektovanymi... Bytie ucitelom si totiz vyzaduje obrovsku psychicku odolnost, hlavne tych na ZS a SS... Dnes, vdaka volnotrhovym mechanizmom, braniacim ucitelom zo skol vyhadzovat aj vyslovenych blbcov, uz asi aj na VS...? Musi to byt obrovska psychicka zataz, cely zivot do zblbnutia opakovat nezaujmom a apatiou postihnutemu publiku to iste, pocuvat tie iste voloviny od ziakov/studentov, tie iste vyhovorky, znasat ich pubertalne vystrelky, chovanie sa, lenivost, cely zivot to iste, akoby boli nuteni non-stop sledovat ten isty nezaujimavy zly film... Dnes, vdaka volnotrhovym mechanizmom, je ich situacia samozrejme este daleko horsia... Hovorim teraz o tych schopnych, talentovanych, odborne vyborne pripravenych, ktori by si naozaj chceli svoju robotu robit poctivo, ktori skutocne maju zaujem ucit...

Tito ludia nemaju kam utiect... Nemaju najmensiu sancu vyuzit svoj talent a chut ucit, ci v statnom, ci v sukromnom skolstve... Volnotrhove mechanizmy su nemilosrdne... Cielom kazdej skoly dnes musi byt co najvyssi pocet studentov a absolventov, to je hlavne a zaroven aj jedine kritetium posudzovania volnotrhoveho uspechu kazdej dnesnej skoly... Z tohto dovodu sa budu skoly permanentne predbiehat v zavadzani novych, stale nezmyselnejsich a lahsich studijnych odborov, v znizovani narocnosti studia, v neobjektivnom, studentov zvyhodnujucom, hodnoteni studentov, v poskytovani studentom novych a novych ustupkov, len aby ich k sebe prilakali co naviac, lebo prave o tohto bude vzdy zavisla ich dalsia volnotrhova existencia... Pre ucitelov toto konkretne znamena, ze budu v celom procese stale menej a menej potrebnymi, az sa stanu nahraditelnymi kymkolvek... Ak je im branene na deti klast akekolvek naroky, cokolvek od deti vyzadovat, skusat ich, teda vlastne ich ucit, ak im je uz na niektorych skolach dokonca prikazane ospravedlnovat aj vsetky absencie deti a hodnotit ich vyhradne pozitivne, tak na toto uz nie su ucitelia vobec potrebni, toto uz moze robit naozaj hocikto, aj vratnik z druheho konca mesta popri zamestnani...

A do toho na scenu vbehne nejaky blbec Robus, zivy priklad upadku slovenskeho vzdelavacieho systemu, ktory svojimi tupymi clankami v ociach verejnosti priamo znevazuje hodnotu slovenskeho VS vzdelania a ponukne brilantne riesenie problemu skolstva... Treba prepustit vsetkych sucasnych ucitelov, tie neschopne stare struktury, brzdy pokroku a nahradit ich novymi, mladymi, schopnymi, do 30 rokov, vychovanymi uz volnotrhovo-mechanizmovym skolstvom, nepozadujucim od absolventov cokolvek vediet a dokonca si ani cokolvek pamatat, skolstvom, ktore svojich absolventov pocas studia uz ani nikdy nenutilo mysliet a slovenske skolstvo bude vtedy okamzite zachranene... :-DDD

Mas pravdu Robus, pokial sa nezbavime aj poslednych zbytkov ucitelov, ktori este maju schopnosti a snahu decka aj nieco naucit a co najskor ich nenahradime mladymi ucitelmi, postradajucimi ich schopnosti a snahu, proces imbecilizacie celeho nasho naroda sa bude zbytocne predlzovat, co inymi slovami znamena, ze o to neskor dosiahneme uroven imbecilizacie americanov, tvojich chlebodarcov a ideologickych vodcov...


volnotrhovy mechanizmus # CodaRyra37
-
 63%  ( 6 people voted )
+
2016-10-23 07:52:33 50017450
Istý filozof raz povedal: " Malý národ môže byť veľkým svojou kultúrou a vzdelanosťou" .. Nie žeby sa k tomu nedalo niečo povedať ...ale načo. Kultúrne a vzdelanostne sa posúvame ...cca pod 30stupňovým uhlom ...tá het.../ už len výraz v úvodzovkách nazvať demagógiou.. a hotovo../
klopi # KyvoWavo40
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-10-23 08:14:04 58d4289b
Robko ty tlk srandovany, ze vraj u nas v INESS, fakt dobry vtip...U vas ako americkych vr.tolezcov si mozte dristat co chcete, ale medzi normalnu spolocnost nelezte a budte radsej ticho.

rafael # RusyNecu46
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-10-23 10:56:51 55d89f5b
Nehodnot to co a koho nepoznas je to prejavena hlupost.Pamet je dvolezita.Dvolezitejsie je samostatne,slobodne myslenie ktore sa da ucit len v slobodnom a moralnom svete bez zatazeni na tom co bola pravda vcerajska.Momentalne najlepsie rieseni situacie teraz.Motivacia:perfekna sluzba za perfeknu sluzbu od okolia,moralka,sloboda,ucta k inym je ucta k sebe.atd.
rebel # TuxeTofa81
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-10-25 07:06:24 b2124446
Určite ..rebel81.. máte pravdu , resp. budete mať pravdu ak JEDNOZNAČNE definujete slobodu a morálku --ako takú--- /odpovede sú v polohe: akú, či ju, ktorú, prečo, začo, veľkosť.., a.p./ Ináč Vaše "moralizovanie, slobodomyšlienkovanie" začne sa stávať nepravdivýýýýým. /aj vo vzťahu k ohodnocovanie učiteľov../Prajem..
klopi # KyvoWavo40
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-10-25 08:38:50 58d4289b

Meno:

Čo je tripcode?
Tripcode je hash hesla, pomocou ktorého môžete byť identifikovany od ostatných. Toto nevyžaduje registráciu a budete aj naďalej anonymný. Heslo sa neuloží na server.
Tripcode:
(odporúčané)
Čo je toto?
Anti-spam ochrana proti robotom. Vpíšte prosím dve číslovky v desiatkovej podobe.
deväť   šesť
(zadajte číslicami)

Podmienky používania služieb dolezite.sk beriem na vedomie a súhlasim s nimi. Kliknúť tu pre celý text.

Voliteľné URL video, obrázok alebo Google mapa:








Podporte nás aj cez BITCOINY



12KLBuVu1m6seK23BatQAMBtyngMKtKacn

V prípade, že chcete prispieť na chod dolezite.sk môžete tak učiniť zaslaním akéhokoľvek finančného príspevku na účet 420 208 3850 / 8360 mBank (SK47 8360 0000 0042 0208 3850), variabilný symbol: 4444.
Do účelu platby môžete uviesť Vaše meno, ktoré bude zverejnené s poďakovaním. Vyzbierané finančné prostriedky budú použité na skvalitňovanie a chod dolezite.sk.
Najlepšie za týždeň

Prečo jazdím Uberom


Prečo jazdím Uberom
Klasickí taxikári sa búria, lebo prichádzajú o zákazníkov. Bez ohľadu na to, do akej miery sú v práve a kto všetko im fandí či nefandí, proti Uberu sú bezmocní.
DALŠÍ „BEZVADNÝ“ NÁPAD Z BRUSELU: HARMONIZACE A NAROVNÁNÍ SOCIÁLNÍCH DÁVEK PRO MIGRANTY
Šílení neomarxisté udělali z Evropy hromadu hnoje
POZOR NA PRÁVA, KTORÉ VÁM CHCE PRIZNAŤ ŠTÁT
Najčítanejšie za týždeň

Budúcnosť Slobody


Budúcnosť Slobody
Už storočia sa bojuje o slobodu, či už slobodu vierovyznania, pohybu alebo slobodu ako takú. Teraz mám však pocit, že ľudia rezignovali, respektíve majú iné priority. Spoločnosť sa ...
DALŠÍ „BEZVADNÝ“ NÁPAD Z BRUSELU: HARMONIZACE A NAROVNÁNÍ SOCIÁLNÍCH DÁVEK PRO MIGRANTY
Juncker: Žádná jiná země už nikdy neopustí EU! O to se postaráme
Šílení neomarxisté udělali z Evropy hromadu hnoje

Zo slobody profitujú všetci - aj tí, ktorí ju nemajú


Zo slobody profitujú všetci - aj tí, ktorí ju nemajú
Jeden z najväčších mýtov ekonomického rozvoja je, že z kapitalizmu, alebo ako to ja radšej nazývam, z ekonomickej slobody, profituje iba úzka skupina ľudí, zatiaľ čo väčšina na ...
Stát jako náboženství (2/2)
Šílení neomarxisté udělali z Evropy hromadu hnoje
EUROZÓNA JAKO ŽALÁŘ NÁRODŮ?

Kauza Čistý deň | Subvenčný podvod – zariadenia si menili deti i platby


Kauza Čistý deň | Subvenčný podvod – zariadenia si menili deti i platby
Kauza Čistý deň, ktorá znechutila celé Slovensko, prináša nové odhalenia. Podľa poslankyne SaS Natálie Blahovej známe resocializačné zariadenie spáchalo subvenčný podvod. Výmenou ...
POZOR NA PRÁVA, KTORÉ VÁM CHCE PRIZNAŤ ŠTÁT
Zákaz predaja je nebezpečný ekonomický populizmus
Prečo jazdím Uberom

Robot se konečně dostal do nitra bloku Fukušimy a hned se musel vrátit


  Robot se konečně dostal do nitra bloku Fukušimy a hned se musel vrátit
Ve čtvrtek pronikl poprvé robot do kontejnmentu druhého bloku. Jeho úkolem bylo vyčistit rampu, která je přístupem do prostor pod reaktorovou nádobou a připravit cestu svému následovníku...
India s nadrozmernými bankovkami a barterom
V severokórejských baniach a kameňolomoch otročia malé deti, dokazujú videonahrávky
Indovia bez peňazí aj bez zlata

NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH SE OBJEVILO VIDEO Z MASAKRU V ISTANBULU


NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH SE OBJEVILO VIDEO Z MASAKRU V ISTANBULU
Na sociálnej sieti boli zverejnené drsné zábery z teroristického útoku v Istanbule. Kamerový systém totiž zachytil muža vyzbrojeného zbraňou pri streľbe na ľudí v klube i pred podnikom ...
MÉDIA MLČÍ. TISÍCE PALESTINSKÝCH A IZRAELSKÝCH ŽEN POŘÁDANÍ DVOUTÝDENNÍ POCHODY MÍRU
Cesta do Aleppa: co je pohřbeno propagandou
PŮJDEME DO MEKKY A VĚŘÍCÍ NEVRAŽDÍME

JIHOAFRIČANÉ SE VZDALI JADERNÝCH ZBRANÍ A CO ZA TO ZÍSKALI?


JIHOAFRIČANÉ SE VZDALI JADERNÝCH ZBRANÍ A CO ZA TO ZÍSKALI?
„Jestliže nebudete bojovat za právo, když můžete snadno zvítězit, jestli nebudete bojovat, když vítězství bude jisté a ne tak drahé, můžete dojít k okamžiku, kdy budete muset ...
Tyhle děti nepotřebují solární panely
Jak Evropská unie pomáhá Africe k chudobě
JAK JE TO S TÍM LVEM?

TŘÍDA LAXNÍCH: PODNIKAVÝ DUCH USA OCHABUJE


TŘÍDA LAXNÍCH: PODNIKAVÝ DUCH USA OCHABUJE
Tyler Cowen v nejnovější knížce naložil Americe. Z podnikavého národa selfmademanů, kteří se nebáli pádu a šli po každé příležitosti, se stává národ bačkorů.
TIM ALLEN: PRÁVĚ TEĎ JE HOLLYWOOD ÚPLNĚ JAK NACISTICKÉ NĚMECKO
Muž, který se nestal králem
Spíše než Trumpovu zeď

Ako v Číne kapitalizmus vyrástol


Ako v Číne kapitalizmus vyrástol
Hovoriť niečo všeobecne o Číne je nebezpečné. Je to ako hovoriť niečo všeobecne o Európe, kde vedľa seba žijú Nemci a Taliani, alebo kde fungujú inštitúcie Veľkej Británie a ...
Drazí Číňané, jste fakt drazí
Ekonomický příběh naší doby. Proč Čína dovolí kritiku na Facebooku
Ekonomický příběh naší doby. Autoritářská mašina na růst. Vzdělání

KORUPCIA AKO FENOMÉN ŠTÁTNEJ ROVNOSTÁRSKEJ SPOLOČNOSTI


KORUPCIA AKO FENOMÉN ŠTÁTNEJ ROVNOSTÁRSKEJ SPOLOČNOSTI
Každý si uvedomuje, že korupcia je vážny problém súčasnej spoločnosti. Už nie každý si uvedomuje, že korupcia ako rozkrádanie verejných zdrojov priamo súvisí s existenciou štátnej...
ŽURNALISTA VYŠETŘUJÍCÍ NEBEZPEČNOU CIA ZAVRAŽDĚN PŘI HAVÁRII „HACKNUTÉHO AUTA“
DANĚ JSOU PODVODEM POLITICKÝCH ELIT (I.)
Celosvetová vojna proti hotovosti

Nie, korporácie nie sú viac ako štáty


Nie, korporácie nie sú viac ako štáty
Ovplyvňovanie politického rozhodovania záujmovými skupinami je trvalý a v ľudskej spoločnosti viac menej neriešiteľný (len manažovateľný) problém. Záujmové skupiny majú rôzne zlož...
Microsoft kupoval draze. LinkedIn tleská daňovým rájům
Potemkinove emisie
Kontroverzné prevádzkové podmienky serveru Vimeo vs. autorské práva

Kedy už Bitcoin konečne padne?


Kedy už Bitcoin konečne padne?
Za napísanie tohto článku môže kamarát, ktorý sa rozhodol investovať do Bitcoinu. Pozrel si cenu a len povzdychol, že či je zase na 1000 dolároch. Samozrejme mojou odpoveďou bolo, že ...
Decentralizace všeho: Svět bez prostředníků na dosah
Kdo je Satoshi Nakamoto?
Jak svítí hodinky

Bitcoin nám stresuje


Bitcoin nám stresuje
Medzi vývojármi a celkovo v komunite sa už dlhodobo diskutuje o tom, čo ďalej s Bitcoinom. Pretože jeho používanie narastá a s ním aj počet transakcií. A keďže ťažiari, ktorí sa ...
KRYPTO 6: NA ROZCESTÍ. ROZŠTĚPÍ SE BITCOIN?
Bitcoin si naďalej drží hodnotu
Raketový rast miezd

Dronové války: Spojené státy s izraelskou technologií proti dronům IS


  Dronové války: Spojené státy s izraelskou technologií proti dronům IS
V Sýrii a Iráku vypukly dronové války. USA zakoupily do bojů s malými weaponizovanými drony „islámského státu“ izraelskou zbraň. Pentagon o detailech mlčí, ale podle odborníků tu ...
Druhá světová válka a její ekonomické důsledky
Nacionální socialismus a komunismus (3/4)
Nejpodstatnější otázka o ISIS, kterou si nikdo nepokládá

Voľby: ide o všetko/nič


Voľby: ide o všetko/nič
Po období vymývania mozgov „prispôsobilými“ prisťahovalcami, prichádza vymývanie volebné. Môžeme si to všimnúť množstvom billboardov po celom meste, kde už nevidíme reklamu na ...
Merkelovej a EU vôbec im neide o dobro ľudí ohrozených vojnou
EKONÓMIA PO LOPATE #2 – AKO JURKO KAPITÁL VYMYSLEL
V zajetí megalomanie

Štvrtý oriešok pre Popolušku


Štvrtý oriešok pre Popolušku
Už je to vonku. Druhé pokračovanie mimoriadne úspešnej filmovej rozprávky Tri oriešky pre Popolušku bude nepochybne najočakávanejšou televíznou premiérou tohtoročných Vianoc...
Máte nějakého nepřítele? Věnujte mu svoji televizi!
Jediho cesta k džihádu: Radikalizace Luka Skywalkera
Kterak lovci trofejí zachraňují lvy
Výber

Návrat mečiarizmu: Útoky voči opozícii sa stupňujú


Návrat mečiarizmu: Útoky voči opozícii sa stupňujú
Slovensko v poslednej dobe zažíva návrat mečiarizmu. Korupčné kauzy na najvyšších miestach sa nevyšetrujú tak, ako by sa mali vyšetrovať, zločinci si užívajú svoje nakradnuté ...
Human Rights Watch varuje: Za zabití člověka robotem nebude nikdo zodpovědný
Svet je lepší vďaka Uberu, nie vďaka politikom a úradníkom
Európska únia tento mesiac zakáže lacnejšie „neefektívne“ bojlery

Version:1.21 2013-06-18 Generated in 0.0317 s
dôležité informácie denné správy aktuálne spravodajstvo | private label cosmetics, custom made cosmetic, skin care manufacturer, custom made cream, custom lip stick lip balm | important actual news leaked informations spies spy espionage | Mezoterapia Bratislava Dermaroller Bratislava Mezoterapia v Bratislave Kyselina hyalurónová Omladenie pleti kyselinou hyalurónovou Regenerácia pleti Sonoforéza | Chemický peeling v Bratislave aha chemicky peeling v Bratislave Chemicky peeling Bratislava peeling aha kyselinami v Bratislave Kozmetický salón v Bratislave Kozmetika Bratislava Hĺbkové čistenie pleti Bratislava Salón krasy Bratisalava