Dokumenty
Obrázky
Videá
Fórum
 
 

Potemkinove emisie


Potemkinove emisie

Rok 2014 bol pre automobilku Volkswagen najúspešnejší v jej 78-ročnej histórii. Spoločnosť predala 10,14 milióna vozidiel po celom svete a vykázala rekordný zisk 10,85 miliardy eur. Dnes na finančných trhoch prebiehajú stávky, či firma do piatich rokov zbankrotuje. Príbeh o podvádzaní pri emisných testoch si priam žiada hollywoodsky scenár.

VW de facto spotrebiteľov podviedol, keď im predal produkt s klamlivým údajom. Ale koľkí zákazníci sa cítia podvedení? Udaj o emisiách má pre väčšinu spotrebiteľov asi takú hodnotu ako údaj, že ich auto zmontoval Jürgen v utorok ráno (ak by ich emisie zaujímali, tak si v prvom rade nekúpia sadze metajúci diesel).


Testové hodnoty spotreby
a do značnej miery s tým korelované hodnoty emisií väčšinou sú takou Potemkinovou dedinou.Nakoniec, od začiatku škandálu pribúdajú testy (prípadne sa vyťahujú staršie), v ktorých naftové motory v reálnej premávke vysoko prevyšujú limitné hodnoty NOx, no podvodné systémy neboli odhalené. Niekedy stačia jednoduché opatrenia, ako napríklad maximálne nabitie batérie auta pred testom, a inžinieri v automobilkách ich dobre poznajú. To len "dôslední" Nemci si povedali, "umelé podmienky, tak umelé správanie riadiacej jednotky".

Bola to kardinálna hlúposť. Získali za to posun možno o jednu emisnú úroveň vyššie a do stávky dali prakticky celú spoločnosť. No otriasli nielen sebou, ale aj celým automobilovým svetom a zároveň základnými princípmi monitorovania a znižovania emisií. Najmä v britskom bulvári (Škodu s "vyladenými" motormi homologizovali pre európsky trh Briti) sa objavujú informácie, že úrady odignorovali staršie indície o trikoch VW, podobné obvinenia bez dôkazov ukazujú aj na nemeckú vládu.

Európske automobilky motivované emisnými normami, ale aj vyššími daňami na benzín či priamo daňovými výhodami (napr. vo Francúzsku) spravili z naftových motorov často výkladnú skriňu svojich technológií. Napríklad vo Francúzsku jazdí na naftu 80 % osobných automobilov. Teraz však hrozí náhla otočka na päte. Ak chce EÚ ukázať, že jej emisné limity nie sú pre srandu, bude musieť proti dieselom rázne zakročiť. Takáto náhla zmena smeru bude pre automobilky drahá a napríklad potácajúcej sa PSA môže priniesť značné nepríjemnosti.

Neviem ako americká, ale reformu by potrebovala aj európska emisná politika. Tá momentálne vyzerá zhruba nasledovne. Od boku sa určí nejaký cieľ, ktorý pekne znie (napríklad 20-20-20 do roku 2020, teda zníženie emisií o 20 %, zvýšenie energetickej efektívnosti o 20 % a 20 % energie z obnoviteľných zdrojov). Ten sa následne "podreguláciami" rozkošatí do všetkých možných sektorov a produktov, od elektrárenských komínov až po vysávače, či nádržky splachovačov na toaletách (najnovšie sa zjavili informácie o možných podvodoch aj pri meraní spotreby televízorov).

To má dve nevýhody. Za prvé, vznikne gigantická spletitá sieť limitov pre každú, s prepáčením, flatulenciu vo vesmíre. Tie si samozrejme vyžadujú viac či menej komplikované metódy a štandardy meraní. Za druhé, je to neekonomický spôsob dosahovania cieľa (zníženie emisií). Nevyberá sa totiž najlacnejšia cesta, ale seká sa spravodlivo rad za radom. Často tak dospejeme k paradoxom. Príklad: rozdiel medzi limitmi na NOx medzi normou Euro 5 a naftovými motormi spĺňajúcimi najnovšiu normu Euro 6 je 0,1g NOx/km. Pri 20 000 km ročnom nájazde ušetrí 1,5 milióna Euro 6 dieselov rovných 3000 ton NOx ročne oproti rovnakému počtu Euro 5 dieselov. Prečo som vybral také neokrúhle číslo? Pretože 3000 ton NOx ročne vyprodukuje elektráreň Nováky, ktorej sa pravidelne skladáme na skoro už 100 miliónovú dotáciu na beznádejne stratovú prevádzku (resp. ani nie tak jej, ako baniam, pre ktoré je jediným zákazníkom). Ak ešte pocvičíme s číslami, tak vyrátame, že z gruntu vymeniť 300 000 Euro 3 nafťákov (prvá polovica minulého desaťročia) za euro 6 by pri 15 000-eurovej cenovke za kus stálo 4,5 miliardy eur a opäť by sme usporili spomínaných 3000 ton NOx.

A tak by sme mohli pokračovať naprieč Európou, notoricky známe je najmä budovanie nových tepelných elektrární v Nemecku. Alebo môžeme využiť inú prímeru. Najnovšia norma Euro 6 má limit 0,08g NOx/km (inak 2-krát vyšší ako obdobná norma USA). No priemerný vek automobilu na Slovensku je 11 rokov, čo zodpovedá 6-krát nižšiemu limitu 0,5g/km. Neustále prísnejšie emisné normy predražujú nové automobily, čo spomaľuje obnovu vozového parku a tým prispieva k nižšiemu poklesu emisií.


Kritika by bola, teraz by to už len chcelo alternatívny návrh, ktorý by znamenal väčšie zníženie emisií za menej peňazí. Takým by bola komoditizácia vzduchu natvrdo povedané, vzduch na predaj. Netreba chytať mrákoty, on už je v priemysle fakticky dnes na prídel. Možnosť znečisťovať by sa nelimitovala konkrétnou sadou stropov, ale kupovala, napríklad cez povolenky.


Moment, nemáme tu už niečo také? Máme, ale európsky trh povoleniek zasahuje len zlomok emisií a napríklad nemá dosah na malé zariadenia, spaľujúce uhľovodíky (motory, kotle). Tým sa jednoducho natvrdo prikazuje istá spotreba a tým sa kruh uzavrel a sme zase na začiatku.

Emisná Potemkinova dedina zdá sa nemá riešenie. Jediné zlepšenie, ktoré môžeme od EÚ žiadať, je prestať naháňať príliš veľa chvostov naraz, automaticky posúvať limity bez ohľadu na ich reálny dopad a miesto toho hľadať spôsoby, ako eliminovať zdroje znečistenia s najmenšími nákladmi.



Author: Martin Vlachynsky # SubiFatu21
Korporácie2016-01-079
-
 55%  ( 1 people voted )
+
Pokiaľ v teste vyjdú iné hodnoty ako v reálnej prevádzke tak je na h0wn0 test a nie auto. Inak, to isté sa našlo i u Renaultu a u Volva. Volkswagen je v ,kríži odstreľovačov preto že jeho šéf pred časom vyhlásil že ak budú idiotskí eurorúadníci pkračovať v emisných normách mimo akúkoľvek fyzikálnu možnosť spaľovacieho piestového motora tak zrušia v EU jak výrobu tak predaj a zamerajú sa na zvyšok sveta.

(P.S. Diesel patrí do traktora-ale proti gustu žiaden dišput).





Sonata Arctica # NonoDive50
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-01-08 16:04:03 55e4d2a6
Rozumnejšie by bolo znižovať reálnu spotrebu spaľovacích motorov. Nie dávno, bolo to aj v TV, na Slovensku vyvinul niekto adiabatický spaľovací motor, ktorý má vysoký výkon pri veľmi nízkej spotrebe. Nastalo ticho. Bol by som zvedavý, či to bola len taká novinárska kačka, alebo niekto zavrel dvere na trezore. Konkrétne, pri spotrebe 6 l benzínu na 100 km, mal motor výkon 700 koní. Dokonca nepotreboval ani chladenie. Že vraj...
milan # PesyMihy72
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-01-08 17:58:41 57f4fff1
Aj tak celé emisné limity a obsah NOx sú len z toho dôvodu aby spomalili prenikanie európskych technológií na americký trh.
Tam by totiž pri autách, ktoré spália 6-8 litrov nafty oproti ich kombajnom a buldozérom s spotrebou 20-40 litrov neudržali ani tie posledné zvyšky automobilového priemyslu.
Kolega si kúpil Forda Rangera. Ako vtip hovorí, že keď išiel popod horu a žena zazrela dubák pri ceste, chcela zastaviť, tak jej povedal, že ho zastavenie vyjde drahšie ako kilo sušených dubákov z Lidla.
Nedávno som kdesi čítal článok, kde nejaký amíci skuhrali o potrebe spoločného vývoja motorov.
A to je ten pravý dôvod emisných limitov a celého cirkusu okolo "podvodov" s emisiami.

Hockenberry # RixaViku83
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-01-08 18:16:21 3ec5f343
http://automix.atlas.sk/novinky/804277/slovensky-m
otor-s-vykonom-814-koni-a-spotrebou-53-litra-nove-
info
milan # PesyMihy72
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-01-08 18:36:29 57f4fff1
Hockenberry:
V US sa vyvíjajú elektromobily, spaľovacie motory sa tam považujú za neperspektívne. Uvidíme čo to prinesie o pár rokov...

Sonata Arctica # NonoDive50
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-01-08 19:49:23 55e4d2a6
ano, viem že ich vyvíjajú. Aj v Číne, aj v Európe, Japonsku,....
Je tomu už cca 10 rokov čo mi "naturalizovaný" Američan na jazykovom kurze popri iných propagandistických bulshitoch (z odstupom času si uvedomujem že to bol vlastne jeden z mnohých mladých agentov pracujúcich pre vládu), rozprával o tom, aká je Amerika úžasná, ako oni podporujú Priusy (dotácie) atď.
Odvtedy som bol v štátoch niekoľkokrát, naposledy minulý rok a ver mi - Amerika nejazdí na elektriku :-)
Možno keď bude liter benzínu u nich stáť toľko čo u nás, potom možno začnú o tom uvažovať

Hockenberry # RixaViku83
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-01-09 18:08:00 3ec5f343
loading...
V istých rokoch / tuším 70-80 tich / bolo priam "hltany" motor s rotačným piestom Vankelov...Ostalo to kdesi "visieť " vývojovo...tesniace elementy bol problém ..Prednosťou bol mimoriadne zaujímavý ukazovateľ tzv."kilový výkon"/ Výkon na kilo váhy motora/ kde oproti" klasike " predstavoval o viac ako 50% "vylepšenie" ...Neviem kde sa čosi deje v tomto smere....
klopi # KyvoWavo40
-
 55%  ( 1 people voted )
+
2016-01-09 20:10:22 58d4289b
Každý motor je dobrý, ba priam revolučný, pokým nezačne konkurovať našlapnutej výrobe stávajúcich motorov, do ktorej investovali výrobcovia nemalé prostriedky. Všetko je to o financiách, výrobných nákladoch, cene surovín, atď... ! Ktoré by sa mali investorom vrátiť. A každá novinka je vždy mačka vo vreci ... !
Garfield # VuqyWeqi18
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-05-30 19:34:48 4e6259c3
Akosi ...návrat---dávny-- Garfield18.. písal som.. A źe financie... to nie je nič objavné...ale tie karosérie z "pružnej keramiky".., "vodíkové motory"... elektromobily-ani nehovorím , či "alkoholické pálenice" ako pohonné... a aj "parné " sú už dááááááááávno doriešené ale "silnejší finančný pes.." Chápeme sa asi aj v obrátenom "garde"....
klopi # KyvoWavo40
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-05-30 20:12:56 58d4289b

Meno:

Čo je tripcode?
Tripcode je hash hesla, pomocou ktorého môžete byť identifikovany od ostatných. Toto nevyžaduje registráciu a budete aj naďalej anonymný. Heslo sa neuloží na server.
Tripcode:
(odporúčané)
Čo je toto?
Anti-spam ochrana proti robotom. Vpíšte prosím dve číslovky v desiatkovej podobe.
sedem   pä
(zadajte číslicami)

Podmienky používania služieb dolezite.sk beriem na vedomie a súhlasim s nimi. Kliknúť tu pre celý text.

Voliteľné URL video, obrázok alebo Google mapa:








Podporte nás aj cez BITCOINY



12KLBuVu1m6seK23BatQAMBtyngMKtKacn

V prípade, že chcete prispieť na chod dolezite.sk môžete tak učiniť zaslaním akéhokoľvek finančného príspevku na účet 420 208 3850 / 8360 mBank (SK47 8360 0000 0042 0208 3850), variabilný symbol: 4444.
Do účelu platby môžete uviesť Vaše meno, ktoré bude zverejnené s poďakovaním. Vyzbierané finančné prostriedky budú použité na skvalitňovanie a chod dolezite.sk.
Najlepšie za týždeň

KONEC TELEVIZNÍHO ČESKOSLOVENSKA


KONEC TELEVIZNÍHO ČESKOSLOVENSKA
Snaha českých a slovenských televizí vyždímat z televizních diváků a kabelovek co nejvíc peněz a vykolíkovat si národní vysílací prostor likviduje zbytky československého televizní...
Vláda jednorožců
ŠVÉDSKO UPADAJÍCÍ DO ANARCHIE
Rozprávkar, ktorý nepoznal hanbu
Najčítanejšie za týždeň

Nikým nechtění, nikam nepatřící


Nikým nechtění, nikam nepatřící
V posledních letech se čas od času objeví snaha o integraci Cikánů do společnosti. Tyto snahy jsou doprovázeny euforii, odmítáním, znechucením, přeceňování i podceňováním. Jsou ...
Nenápadný půvab buržoasie
ŠVÉDSKO UPADAJÍCÍ DO ANARCHIE
KUBÁNCI CHTĚJÍ KAPITALISMUS

Ricardo a komparativní výhoda po 200 letech


Ricardo a komparativní výhoda po 200 letech
Myšlenka komparativní výhody je nezbytnou součástí intelektuální výbavy každého ekonoma. Na 200. výročí vydání „Zásad politické ekonomie a zdanění“ salutuje tento sloupek úsp...
ČIŇ (SOCIÁLNÍMU) STÁTU DOBŘE, JEN SI PAK NESTĚŽUJ, AŽ SE OCITNEŠ V PASTI
United Airlines - důsledek státní regulace?
KRYPTO 7: CO PŘIŠLO PO SILK ROAD

Vlastnictví, skvělé řešení problémů (2/2)


Vlastnictví, skvělé řešení problémů (2/2)
Systém úplného soukromého vlastnictví ve svobodné společnosti by zajistil mírové prostředí, ve kterém by spravedlnost byla nejvyšším principem a nikoliv výjimkou (jako je tomu dnes...
Rozprávkar, ktorý nepoznal hanbu
Prvé prikázanie regulátora: nezakážeš
Vláda jednorožců

KUBÁNCI CHTĚJÍ KAPITALISMUS


KUBÁNCI CHTĚJÍ KAPITALISMUS
Občas si někdo Kubu idealizuje jako úspěšný model nekapitalistického státu. Minulý měsíc ale výzkumný ústav NORC při Chicagské univerzitě zveřejnil studii veřejného mínění kubá...
Venezuela a Farma zvířat
Vývoj ľudových protestov v juhoamerických štátoch
V KANADĚ SE OPĚT VRAŽDILO ZA POKŘIKU ALLAHU AKBAR! KANADSKÝ PREMIÉR VŠAK VÍTÁ VŠECHNY UPRCHLÍKY Z MUSLIMSKÉHO SVĚTA

NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH SE OBJEVILO VIDEO Z MASAKRU V ISTANBULU


NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH SE OBJEVILO VIDEO Z MASAKRU V ISTANBULU
Na sociálnej sieti boli zverejnené drsné zábery z teroristického útoku v Istanbule. Kamerový systém totiž zachytil muža vyzbrojeného zbraňou pri streľbe na ľudí v klube i pred podnikom ...
MÉDIA MLČÍ. TISÍCE PALESTINSKÝCH A IZRAELSKÝCH ŽEN POŘÁDANÍ DVOUTÝDENNÍ POCHODY MÍRU
Cesta do Aleppa: co je pohřbeno propagandou
PŮJDEME DO MEKKY A VĚŘÍCÍ NEVRAŽDÍME

JIHOAFRIČANÉ SE VZDALI JADERNÝCH ZBRANÍ A CO ZA TO ZÍSKALI?


JIHOAFRIČANÉ SE VZDALI JADERNÝCH ZBRANÍ A CO ZA TO ZÍSKALI?
„Jestliže nebudete bojovat za právo, když můžete snadno zvítězit, jestli nebudete bojovat, když vítězství bude jisté a ne tak drahé, můžete dojít k okamžiku, kdy budete muset ...
Tyhle děti nepotřebují solární panely
Jak Evropská unie pomáhá Africe k chudobě
JAK JE TO S TÍM LVEM?

Získává si Trump podporu War Party?


Získává si Trump podporu War Party?
Odpálením pěti tuctů Tomahawků z vojenské základny mohl president “America First” vtáhnout Západ do další války na Středním východě, ve které ne všichni jeho lidé chtějí ...
TŘÍDA LAXNÍCH: PODNIKAVÝ DUCH USA OCHABUJE
TIM ALLEN: PRÁVĚ TEĎ JE HOLLYWOOD ÚPLNĚ JAK NACISTICKÉ NĚMECKO
Muž, který se nestal králem

Ako v Číne kapitalizmus vyrástol


Ako v Číne kapitalizmus vyrástol
Hovoriť niečo všeobecne o Číne je nebezpečné. Je to ako hovoriť niečo všeobecne o Európe, kde vedľa seba žijú Nemci a Taliani, alebo kde fungujú inštitúcie Veľkej Británie a ...
Drazí Číňané, jste fakt drazí
Ekonomický příběh naší doby. Proč Čína dovolí kritiku na Facebooku
Ekonomický příběh naší doby. Autoritářská mašina na růst. Vzdělání

POLICEJNÍ BRUTALITA NA DEMONSTRACÍCH V RUSKU: KŘEČE PUTINOVSKÉ OLIGARCHIE?


POLICEJNÍ BRUTALITA NA DEMONSTRACÍCH V RUSKU: KŘEČE PUTINOVSKÉ OLIGARCHIE?
Desetitisíce Rusů si dodaly odvahy a o víkendu protestovaly proti masivní korupci ve své zemi. Stejně tak vyšli do ulic Bělorusové nespokojeni s domácí hospodářskou situací. Výsledkem ...
STOVKY RUSŮ BYLO ZADRŽENO POTÉ, CO SE V NEDĚLI ZEMÍ PŘEHNALA VLNA PROTIKORUPČNÍCH PROTESTŮ
STALIN – GRUZÍNSKÝ TYGR: CESTA K MOCI (I.)
RUSKO SE OPĚT PROPADLO DO CHUDOBY

KORUPCIA AKO FENOMÉN ŠTÁTNEJ ROVNOSTÁRSKEJ SPOLOČNOSTI


KORUPCIA AKO FENOMÉN ŠTÁTNEJ ROVNOSTÁRSKEJ SPOLOČNOSTI
Každý si uvedomuje, že korupcia je vážny problém súčasnej spoločnosti. Už nie každý si uvedomuje, že korupcia ako rozkrádanie verejných zdrojov priamo súvisí s existenciou štátnej...
ŽURNALISTA VYŠETŘUJÍCÍ NEBEZPEČNOU CIA ZAVRAŽDĚN PŘI HAVÁRII „HACKNUTÉHO AUTA“
DANĚ JSOU PODVODEM POLITICKÝCH ELIT (I.)
Celosvetová vojna proti hotovosti

Masový vrah Volkswagen


Masový vrah Volkswagen
Viete čo je „emisné obviňovanie“? Ak produkujete emisie, ste zodpovedný za globálne otepľovanie a ďalšie negatívne efekty a keď sa diskusia rozbehne, tak sa ľahko premostí k ...
Nie, korporácie nie sú viac ako štáty
Microsoft kupoval draze. LinkedIn tleská daňovým rájům
Potemkinove emisie

Kedy už Bitcoin konečne padne?


Kedy už Bitcoin konečne padne?
Za napísanie tohto článku môže kamarát, ktorý sa rozhodol investovať do Bitcoinu. Pozrel si cenu a len povzdychol, že či je zase na 1000 dolároch. Samozrejme mojou odpoveďou bolo, že ...
Decentralizace všeho: Svět bez prostředníků na dosah
Kdo je Satoshi Nakamoto?
Jak svítí hodinky

Bitcoin nám stresuje


Bitcoin nám stresuje
Medzi vývojármi a celkovo v komunite sa už dlhodobo diskutuje o tom, čo ďalej s Bitcoinom. Pretože jeho používanie narastá a s ním aj počet transakcií. A keďže ťažiari, ktorí sa ...
KRYPTO 6: NA ROZCESTÍ. ROZŠTĚPÍ SE BITCOIN?
Bitcoin si naďalej drží hodnotu
Raketový rast miezd

Dronové války: Spojené státy s izraelskou technologií proti dronům IS


  Dronové války: Spojené státy s izraelskou technologií proti dronům IS
V Sýrii a Iráku vypukly dronové války. USA zakoupily do bojů s malými weaponizovanými drony „islámského státu“ izraelskou zbraň. Pentagon o detailech mlčí, ale podle odborníků tu ...
Druhá světová válka a její ekonomické důsledky
Nacionální socialismus a komunismus (3/4)
Nejpodstatnější otázka o ISIS, kterou si nikdo nepokládá

Voľby: ide o všetko/nič


Voľby: ide o všetko/nič
Po období vymývania mozgov „prispôsobilými“ prisťahovalcami, prichádza vymývanie volebné. Môžeme si to všimnúť množstvom billboardov po celom meste, kde už nevidíme reklamu na ...
Merkelovej a EU vôbec im neide o dobro ľudí ohrozených vojnou
EKONÓMIA PO LOPATE #2 – AKO JURKO KAPITÁL VYMYSLEL
V zajetí megalomanie

Štvrtý oriešok pre Popolušku


Štvrtý oriešok pre Popolušku
Už je to vonku. Druhé pokračovanie mimoriadne úspešnej filmovej rozprávky Tri oriešky pre Popolušku bude nepochybne najočakávanejšou televíznou premiérou tohtoročných Vianoc...
Máte nějakého nepřítele? Věnujte mu svoji televizi!
Jediho cesta k džihádu: Radikalizace Luka Skywalkera
Kterak lovci trofejí zachraňují lvy

Version:1.21 2013-06-18 Generated in 0.0247 s
Chemický peeling aha kyselinami Bratislava chemický peeling ovocnými kyselinami Chemický peeling Bratislava aha chemicky peeling v Bratislave peeling aha kyselinami v Bratislave Kozmetický salón v Bratislave Kozmetika Bratislava Hĺbkové čistenie pleti Bratislava Salón krasy Bratislava | Mezoterapia Bratislava Dermaroller Bratislava Mezoterapia v Bratislave Kyselina hyalurónová Omladenie pleti kyselinou hyalurónovou Regenerácia pleti Sonoforéza | private label cosmetics, custom made cosmetic, skin care manufacturer, custom made cream, custom lip stick lip balm | Čistenie pleti hĺbkové v Bratislave Hlbkove cistenie pleti Bratislava Chemicky peeling Bratislava peeling aha kyselinami v Bratislave Kozmetický salón Bratislava Kozmetika Bratislava Beauty salon Bratislava | handmade ručná výroba výrobky ručná práca predaj obchod handmade Náušnice náramky dekorácie Náhrdelníky Handmade obchod ručné práce hand made