Dokumenty
Obrázky
Videá
Fórum
 
 

Školstvo, ktoré nedokáže učiť ani učiteľov


Školstvo, ktoré nedokáže učiť ani učiteľov

Niektorí ľudia majú pomerne zjednodušenú predstavu o fungovaní sveta a spoločnosti. Keď čelia nejakej úlohe, napr. zabezpečiť profesijný rast a celoživotné vzdelávanie pre učiteľov, tak vidia jasné riešenie. Príjme sa zákon (č. 317/2009 Z. z.), kde sa zadefinuje kontinuálne vzdelávanie učiteľov ako: "sústavný proces nadobúdania vedomostí, zručností a spôsobilostí s cieľom udržiavania, obnovovania, zdokonaľovania, rozširovania a dopĺňania profesijných kompetencií pedagogického zamestnanca potrebných na výkon pedagogickej činnosti.", zavedú sa procesy akreditovania a prihlasovania sa na jednotlivé vzdelávacie programy, vytvoria potrebné dokumenty a zadefinujú zodpovedné inštitúcie. Čo sa môže pokaziť? Všetko.

Ale postupne. Postup je na Slovensku asi nasledovný. Kontinuálne vzdelávanie sa poskytuje prostredníctvom tzv. akreditovaných programov kontinuálneho vzdelávania. Dôležité sú prvé dve slova názvu. Ide o akreditované vzdelávanie ministerstvom školstva a akreditované sú jednotlivé programy (nie osoby, alebo inštitúcie). Takýchto programov je v SR momentálne vyše 1500. Veľkú časť z nich (40%) realizuje Metodicko-pedagogické centrum. Zvyšok je podelený medzi menšie inštitúcie (regionálne školy, vysoké školy, štátne a cirkevné organizácie alebo aj právnické osoby s predmetom činnosti vzdelávanie).

Systém je dnes nastavený tak, že učitelia sú motivovaní zúčastniť sa kontinuálneho vzdelávania prostredníctvom kreditov. Tie im môžu zvýšiť plat o 6 % (za 30 kreditov), alebo až o 12 % (za 60 kreditov). Za uznávanie získaných kreditov je zodpovedný riaditeľ školy, kde pracujú.

V číslach dnes vyzerá kontinuálne vzdelávanie asi nasledovne. Počas 7 rokov jeho fungovania získalo nárok na kreditový príplatok viac ako 60% učiteľov. Vo finančnom vyjadrení to predstavuje náklady vo výške približne 30 mil. eur ročne. Ďalších približne 4 mil. eur ide pravidelne zo škôl na náklady spojené s kontinuálnym vzdelávaním (cestovné, ubytovanie, poplatky, suplovanie) a 6 mil. eur sú výdavky Metodicko-pedagogického centra (2015), kde sa odohrávala veľká časť kontinuálneho vzdelávania. Každoročne sa kontinuálneho vzdelávania zúčastňuje 40 až 50 tisíc učiteľov.

Kameňom úrazu však nie je kvantita ale kvalita. Kritika kvality programov kontinuálneho vzdelávania prichádza prakticky zo všetkých strán. Dokonca ani samotní učitelia nie sú spokojní a v prieskume skoro polovica učiteľov ohodnotila obsah kurzov známkou 3 a horšie (na stupnici 1 až 5). Rovnako známkovali aj pri prínos a využitie kurzov. Navyše viac ako 60% učiteľov malo problém si vybrať kurz, ktorý by ich oslovil alebo ich nič neoslovilo. Obsah niektorých kurzov označil za "groteskný" aj sám bývalý minister školstva. Rovnako Slovenská komora učiteľov upozorňuje, že neexistuje žiadna analýza toho, ktoré programy učitelia naozaj potrebujú a na základe akých kritérií sa postupuje pri výbere obsahu a vytváraní ponuky programov.

Konečný účet kontinuálneho vzdelávania však môže byť ešte horší. Nie len, že poskytuje učiteľom nekvalitné vzdelávanie, ale v skutočnosti môže ešte zhoršovať úroveň vzdelania v porovnaním so stavom, keby kontinuálne vzdelávanie neexistovalo. Hovoríme tu o tzv. vytlačiacom efekte. Učitelia motivovaní kreditovými príplatkami preferujú kontinuálne vzdelávanie pred všetkými ostatnými formami vzdelávania, na ktoré im logicky ostáva menej času a zdrojov. To znamená menej samo- štúdia, menej učenia sa v kolektíve, alebo menej účasti na rôznych seminároch, konferenciách a špecializačných programoch medzinárodného charakteru, ktoré sa nezapočítavajú do kreditového systému.

Natíska sa tak otázka: ako je to možné, že dobre mienený systém vzdelávania, kde vyučujú tí najlepší (učitelia učiteľov) tých, ktorým by učenie sa nemalo byť cudzie (učiteľov), dopadol tak zle?

Po prvé, v spomínanom prieskume samotní učitelia uviedli, že ich najväčšou motiváciou zapájania sa do kontinuálneho vzdelávania je získanie kreditov a kreditového príspevku (71,3 % respondentov). Až druhým dôvodom bola potreba doplniť si vzdelanie (54,3 %). To ovplyvňuje aj následnú voľbu kurzov. Učitelia si často nevyberali kurzy podľa kvality, relevancie, ale podľa toho, kde získajú najľahšie najviac kreditov. Napr. kurzy osobnostného rozvoja a kurzy toho, ako organizovať lyžiarske výlety.

Môžete sa spýtať: to dnes nikto nedohliada na kvalitu programov? Odpoveď je, že dohliada. Podľa zákona je na to určený garant programu, ktorý musí splniť rozsiahle odborné predpoklady. To však posúva problém iba o úroveň vyššie. Kto zaručí, že garant bude robiť svoju prácu poriadne? Dnes ju nikto nevyhodnocuje. Prečo by mal potom garant robiť problémy poskytovateľovi kurzu? Predovšetkým keď to môže byť jeho bývali kolega, s ktorým sa poznajú osobne. Či dokonca môžu byť aj z tej istej inštitúcie (napr. Metodicko-pedagogického centra). Poskytovatelia programov tak môžu bezstarostne reagovať na dopyt učiteľov po kredity-ľahko-generujúcich kurzoch.

Faktom je, že za 7 rokov fungovania tohto systému bol zrušený len jeden jediný program z vyše 1500. Išlo o exotický program "Základy numerológie a osobná charakteristika človeka", ktorý bol akreditovaný v roku 2010, ale zrušený až po opakovanej medializácii v roku 2013. Čo tiež naznačuje aká je kvalita samotného akreditačného procesu ministrom školstva. Kde nie je pravidelná selekcia od nekvality, tam nemôžeme očakávať kvalitu.

Tento vývoj kontinuálneho vzdelávania však nie je v školstve ojedinelý. Jeho problémy a diagnóza sa nápadne podobajú napr. problémom vysokého školstva. Tu sú tiež problémy na strane akreditácií a garancie kvality, plus rovnaké problémy aj na strane študentov, ktorí dopytujú najjednoduchší prístup k titulu a to aj na úkor kvality vzdelávania.

Celkový pohľad na výsledky kontinuálneho vzdelávania tak vytvára pomerne pesimistický obraz o schopnostiach reformátorov vytvoriť fungujúce vzdelávanie. Začalo to sľubne, ministerstvo školstva si dalo za úlohu vytvoriť fungujúci vzdelávací systém pre učiteľov. Dá sa teda hovoriť o vytvorení nejakého "mini školstva" v rámci školstva. "Mini školstva", kde učitelia učia učiteľov. A ministerstvo zlyhalo. Systém nefunguje. Všetky kolieska sa síce točia, ale naprázdno. Hodiny a hodiny sú odškolené, milióny eur zaplatené, ale reálny výsledok? V školskom žargóne: tri mínus. Prečo očakávať, že títo istí ľudia, alebo im podobní dokážu vytvoriť fungujúcu reformu pre ďaleko väčší spoločenský systém? Nie desaťtisíce dospelých "žiakov" ale stotisíce mladistvých žiakov. Nie päťdňové výlety do Metodicko-pedagogického centra v Bratislave, ale 10 mesiacov sedenia v škole po celom Slovensku.



Author: Robert Chovanculiak # MymaRemo94
Slovensko2016-12-043
-
 50%  ( 0 people voted )
+
Iný príklad z rezortu školstva, taký priamo zo života. Príhodu mi hovoril jeden známy, ktorý v istej škole ponúkol interaktívnu tabuľu, ktorú je ich firma schopná dodať. Konverzácia na tému prebehla zhruba takto: Pani riaditeľka zbystrila pozornosť. Interaktívna tabuľa... interaktívna tabuľa... lovila v pamäti. Ale takú my už máme! Aha, a akú máte s ňou skúsenosti? No viete, my... ale poďte, ukážem vám a aspoň sa presvedčíme, či je to naozaj ono. V chodbe za telocvičňou, ktorá slúžila ako sklad, stál na palete veľký kartónový obal. Tak tu ju máme, víťazoslávne ukázala prstom pani riaditeľka. ??? Viete, bolo nám to z ministerstva avizované, doviezol to kuriér, viac k tomu neprišli žiadne pokyny. Vedieme to v evidencii ako základný prostriedok, každý rok to odškrtneme pri inventarizácii. A... a koľko to stálo? Cca 4000€. No tak to my by sme vám dodali skoro za polovicu... Záver - škola má interaktívnu tabuľu, dotácie a fondy sa točia a tam hore si niekto zafajkol že projektová úloha bola splnená. Všetko je teda tak, ako má byť.

:-DDD

Pandemonium # DaruJete36
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-12-04 11:37:44 bc7b649f
Robus, chapem, ze si len plnis svoje ulohy mladeho americanmi financovaneho propagandistu, je mi jasne, preco si bol povereny vsetky tvojimi sponzormi vytvorene problemy pripisovat slovenskej vlade a tiez si uvedomujem, ze vyber tejto, pre teba obzvlast nevhodnej tematiky, nie je mozne pripisat len tebe, ale hlavne tvojim sefom... Nesmies sa ale potom urazat, ze ta nazyvam bezcharakternym blbcom, ziadny iny titul si totiz objektivne nezasluzis...

Aj lzivu propagandu je nutne vediet pisat a tiez ju musi pisat clovek, u ktoreho nie je mozne spajat vytvaranie nim kritizovaneho problemu priamo s jeho osobou... Dezolatny stav slovenskeho skolstva bol sposobeny priamo hospodarskym systemom, ktory tak vehementne obhajujes, tento stav je priamym dosledkom humanitarneho exportu americkeho skolskeho systemu do celeho zapadneho sveta... Kazdy volnotrhovy skolsky system musi nutne upadat, mozno si este tento vztah "dopyt - ponuka" a tento zakladny ekonomicky zakon kapitalizmu "minimalizacia nakladov – maximalizacia ziskov" budes pamatat...? Z akeho dovodu kritizujes, ze skoly, ucitelia a studenti sa na volnom trhu riadia presne podla tychto pravidiel, ved presne tieto pravidla sam obhajujes...?

Aby skola prezila, musi si ziskat dostatocny pocet studentov... Aby si ich dokazala ziskat, musi im ponukat to, co studenti chcu... Studenti chcu papiere o dosiahnutom vzdelani ziskat co najlahsim sposobom a tak skoly su im volnym trhom taketo moznosti nutene aj ponukat, nie...? Sam si predsa ziskal papier o vzdelani prave na takejto volnotrhovej skole v BB, zriadenej presne za ucelom vydavania papierov o vzdelani aj retardom a dnes mas odvahu drzo pisat o problemoch s akreditaciami a garanciami kvality na VS...? Sam si vyuzil ten najlahsi sposob ako ziskat papier o ukonceni nejakeho VS vzdelania a dnes drzo kritizujes inych, ze maju zaujem o to iste a ze im skoly v tomto vychadzaju v ustrety...? :-DDD

Robus, mas v rukach papier o v ziadnej ekonomike nevyuzitelnom vzdelani, z univerzity, ktora je uz preslavena tym, ze udeluje doktoraty aj vyslovenym retardom, ktori ani nepoznaju jej adresu... V zivote si neodpracoval ani minutu a vyzera to tak, ze pracovat do smrti ani nikdy nebudes, pravdepodobne az do smrti budes len oscilovat medzi roznymi americanmi sponzorovanymi neziskovkami a pisat podvratnu propagandu...? Nevytvoril si ziadnu hodnotu a ako americanmi plateny propagandista, ju ani nikdy nebudes mat sancu vytvorit... Si len obycajnym spolocenskym parazitom, navyse vykonavajucim podvratnu cinnost, to je cely tvoj prinos do nasej ekonomiky, do nasho hospodarskeho rastu, si len jeho cielavedomou brzdou a ty blbec mas este drzost pripisovat dosledky systemovych chyb systemu, ktory sam nielen obhajujes a aktivne pomahas udrziavat, ale ktory sam aj cielavedome naplno vyuzivas a vdaka ktoremu mas dnes vobec v rukach nejaky papier o vzdelani, ludom, ktori ich presne vdaka tomu systemu nemaju moznost ovplyvnit...?

Preco by mali ucitelia mat zaujem sa vzdelavat, ked ich prvoradou volnotrhovou ulohou je znizovat nimi poskytovanu uroven vzdelania, na co maju uz dnes zbytocne vysoke vzdelanie...?Preco by studenti mali mat zaujem o kvalitne vzdelanie, ked len papier o ziskanom vzdelani je pre nich rozhodujucim...? Na zaklade coho su ludia zamestnavani, na zaklade ich objektivnych vedomosti a zrucnosti, alebo na zaklade papierov, ktore predlozia...? Volnotrhove mechanizmy v praxi, ani tolko sa im v BB nepodarilo natrieskat do tvojej sprostej kotrby...? Preco by o kvalitne skolstvo malo mat zaujem ministerstvo, ved to by bolo v priamom rozpore nielen s bruselkou direktivou, ale aj so samotnymi principami volneho trhu, v rozpore so samotnou podstatou kapitalizmu...? Vam tupym propagandistom to este akumulatori sukromneho kapitalu takto otvorene nepovedali, ale oni uz tiez davno odhalili, ze bez centralneho planovania bude kazda ekonomika nutne vzdy kolabovat... Velmi dobre vedia, ze neviditelna volnotrhova paprca nielenze nema najmensiu sancu problemy skolstva vyriesit, ale prave naopak, bude ich len coraz viac prehlbovat, ekonomicke zakony nepustia, ani v amerike nebolo skolstvo kedysi az na takej ubohej urovni ako dnes, aj tam skolstvo upadlo len vdaka volnotrhovej paprci...

Akumulatori sukromneho kapitalu vsak s centralnym planovanim narazili na mensi problem... K tomuto totiz nestaci monopolizacia trhov, k tomuto je potrebna velmi specificka monopolizacia trhov, konkretne monopolizacia celych statov... To znamena, ze cele hospodarstvo konkretneho statu, musi najprv patrit jedinemu akumulatorovi sukromneho kapitalu, len vtedy bude mozne efektivne centralne planovat aj skolstvo a teda v danom state zabezpecit efektivny a kvalitny vzdelavaci system... Ano, hovorim o socializme s kapitalistickou tvarou, kde by veduca uloha strany bola nahradena veducou ulohou jedineho jednotlivca, nie skupinou akumulatorov sukromneho kapitalu, ale jedinym akumulatorom sukromneho kapitalu, jedinym diktatorom... O problemoch skupinoveho riadenia statu sa uz mali moznost presvedcit aj komunisti, preto ziadne skupiny, jediny diktator, treba sa vyhnut moznej zrade...

Samozrejme, v socializme s kapitalistickou tvarou, by cely majetok statu patril danemu jednotlivcovi, nie jeho obcanom a tak isto vsetky zisky tvorene v "narodnom" hospodarstve, by plynuli len do jeho vrecka... To je taky kapitalisticky paradox... Kapitalisti si plne uvedomuju superioritu socialistickeho hospodarskeho systemu, len nesuhlasia s jeho vlastnickymi vztahmi a delenim ziskov...

A co konkretne predstavuje ten mensi problem pre kapitalistov, ktory som spomenul vyssie...? Aby takyto stav dosiahli, museli by sa k sebe najprv zacat spravat daleko agresivnejsie, museli by najprv zacat jeden druheho vyvrazdovat, na svete je totiz daleko menej statov, ako elitnych akumulatorov sukromneho kapitalu a tie staty su si navyse nie celkom rovne... Podstatnym aspektom ich problemu je vsak to, ze pri dosiahnuti stavu socializmu s kapitalistickou tvarou, by sa sami vystavili obrovskemu nebezpecenstvu, vtedy by totiz boli lahko identifikovatelni ako vynnici vsetkych problemov a preto by boli aj lahko odstranitelni... Vtedy by v kazdom state postacovalo odstranit jedineho cloveka a socializmus s kapitalistickou tvarou, by v tom state bol okamzite nahradeny skutocnym socializmom, zmena vlastnickych vztahov a sposobu delenia ziskov je totiz len banalna formalita...

Presne toto elitnym akumulatorom sukromneho kapitalu brani v nastoleni socializmu s kapitalistickou tvarou a nuti ich na presadzovanie svojich zaujmov zatial vyuzivat len demokraticky volenych vladnych tajtrlikov a propagandistickych magorov ako ty Robus... Ano Robus, len vdaka tomuto zadrhelu ti dnes niekto plati za nic nerobenie, inac by si uz davno makal v nejakej bani a tvoril hodnoty pre nejakeho elitneho akumulatora sukromneho kapitalu, majitela Slovenska...


skolnik # LusuCiny15
-
 71%  ( 7 people voted )
+
2016-12-04 21:09:32 5ee77486
Učiteľ, to si učí aj tri predmety. Vonku, pred školou, čakajú tí noví, kým starých klepne. Môžu byť aj zlí, to je pravda, ako magisterkovia teológie. Nebodaj doktori teológie.
bodkabodkabodkaotaznik # TojyBoju16
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-12-05 00:05:25 bca71470

Meno:

Čo je tripcode?
Tripcode je hash hesla, pomocou ktorého môžete byť identifikovany od ostatných. Toto nevyžaduje registráciu a budete aj naďalej anonymný. Heslo sa neuloží na server.
Tripcode:
(odporúčané)
Čo je toto?
Anti-spam ochrana proti robotom. Vpíšte prosím dve číslovky v desiatkovej podobe.
päť   jeden
(zadajte číslicami)

Podmienky používania služieb dolezite.sk beriem na vedomie a súhlasim s nimi. Kliknúť tu pre celý text.

Voliteľné URL video, obrázok alebo Google mapa:








Podporte nás aj cez BITCOINY



12KLBuVu1m6seK23BatQAMBtyngMKtKacn

V prípade, že chcete prispieť na chod dolezite.sk môžete tak učiniť zaslaním akéhokoľvek finančného príspevku na účet 420 208 3850 / 8360 mBank (SK47 8360 0000 0042 0208 3850), variabilný symbol: 4444.
Do účelu platby môžete uviesť Vaše meno, ktoré bude zverejnené s poďakovaním. Vyzbierané finančné prostriedky budú použité na skvalitňovanie a chod dolezite.sk.
Najlepšie za týždeň

KONEC TELEVIZNÍHO ČESKOSLOVENSKA


KONEC TELEVIZNÍHO ČESKOSLOVENSKA
Snaha českých a slovenských televizí vyždímat z televizních diváků a kabelovek co nejvíc peněz a vykolíkovat si národní vysílací prostor likviduje zbytky československého televizní...
Vláda jednorožců
ŠVÉDSKO UPADAJÍCÍ DO ANARCHIE
ČIŇ (SOCIÁLNÍMU) STÁTU DOBŘE, JEN SI PAK NESTĚŽUJ, AŽ SE OCITNEŠ V PASTI
Najčítanejšie za týždeň

ŠVÉDSKO UPADAJÍCÍ DO ANARCHIE


ŠVÉDSKO UPADAJÍCÍ DO ANARCHIE
Kdysi dávno existoval bezpečný sociální stát, zvaný Švédsko, kde lidé jen zřídkakdy zamykaly dveře. Nyní, je tato země státem nočních hlídek – a každý člověk jedná na ...
Nikým nechtění, nikam nepatřící
Rozprávkar, ktorý nepoznal hanbu
Nenápadný půvab buržoasie

Ricardo a komparativní výhoda po 200 letech


Ricardo a komparativní výhoda po 200 letech
Myšlenka komparativní výhody je nezbytnou součástí intelektuální výbavy každého ekonoma. Na 200. výročí vydání „Zásad politické ekonomie a zdanění“ salutuje tento sloupek úsp...
ČIŇ (SOCIÁLNÍMU) STÁTU DOBŘE, JEN SI PAK NESTĚŽUJ, AŽ SE OCITNEŠ V PASTI
United Airlines - důsledek státní regulace?
KRYPTO 7: CO PŘIŠLO PO SILK ROAD

Vlastnictví, skvělé řešení problémů (2/2)


Vlastnictví, skvělé řešení problémů (2/2)
Systém úplného soukromého vlastnictví ve svobodné společnosti by zajistil mírové prostředí, ve kterém by spravedlnost byla nejvyšším principem a nikoliv výjimkou (jako je tomu dnes...
Rozprávkar, ktorý nepoznal hanbu
Prvé prikázanie regulátora: nezakážeš
Vláda jednorožců

KUBÁNCI CHTĚJÍ KAPITALISMUS


KUBÁNCI CHTĚJÍ KAPITALISMUS
Občas si někdo Kubu idealizuje jako úspěšný model nekapitalistického státu. Minulý měsíc ale výzkumný ústav NORC při Chicagské univerzitě zveřejnil studii veřejného mínění kubá...
Venezuela a Farma zvířat
Vývoj ľudových protestov v juhoamerických štátoch
V KANADĚ SE OPĚT VRAŽDILO ZA POKŘIKU ALLAHU AKBAR! KANADSKÝ PREMIÉR VŠAK VÍTÁ VŠECHNY UPRCHLÍKY Z MUSLIMSKÉHO SVĚTA

NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH SE OBJEVILO VIDEO Z MASAKRU V ISTANBULU


NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH SE OBJEVILO VIDEO Z MASAKRU V ISTANBULU
Na sociálnej sieti boli zverejnené drsné zábery z teroristického útoku v Istanbule. Kamerový systém totiž zachytil muža vyzbrojeného zbraňou pri streľbe na ľudí v klube i pred podnikom ...
MÉDIA MLČÍ. TISÍCE PALESTINSKÝCH A IZRAELSKÝCH ŽEN POŘÁDANÍ DVOUTÝDENNÍ POCHODY MÍRU
Cesta do Aleppa: co je pohřbeno propagandou
PŮJDEME DO MEKKY A VĚŘÍCÍ NEVRAŽDÍME

JIHOAFRIČANÉ SE VZDALI JADERNÝCH ZBRANÍ A CO ZA TO ZÍSKALI?


JIHOAFRIČANÉ SE VZDALI JADERNÝCH ZBRANÍ A CO ZA TO ZÍSKALI?
„Jestliže nebudete bojovat za právo, když můžete snadno zvítězit, jestli nebudete bojovat, když vítězství bude jisté a ne tak drahé, můžete dojít k okamžiku, kdy budete muset ...
Tyhle děti nepotřebují solární panely
Jak Evropská unie pomáhá Africe k chudobě
JAK JE TO S TÍM LVEM?

Získává si Trump podporu War Party?


Získává si Trump podporu War Party?
Odpálením pěti tuctů Tomahawků z vojenské základny mohl president “America First” vtáhnout Západ do další války na Středním východě, ve které ne všichni jeho lidé chtějí ...
TŘÍDA LAXNÍCH: PODNIKAVÝ DUCH USA OCHABUJE
TIM ALLEN: PRÁVĚ TEĎ JE HOLLYWOOD ÚPLNĚ JAK NACISTICKÉ NĚMECKO
Muž, který se nestal králem

Ako v Číne kapitalizmus vyrástol


Ako v Číne kapitalizmus vyrástol
Hovoriť niečo všeobecne o Číne je nebezpečné. Je to ako hovoriť niečo všeobecne o Európe, kde vedľa seba žijú Nemci a Taliani, alebo kde fungujú inštitúcie Veľkej Británie a ...
Drazí Číňané, jste fakt drazí
Ekonomický příběh naší doby. Proč Čína dovolí kritiku na Facebooku
Ekonomický příběh naší doby. Autoritářská mašina na růst. Vzdělání

POLICEJNÍ BRUTALITA NA DEMONSTRACÍCH V RUSKU: KŘEČE PUTINOVSKÉ OLIGARCHIE?


POLICEJNÍ BRUTALITA NA DEMONSTRACÍCH V RUSKU: KŘEČE PUTINOVSKÉ OLIGARCHIE?
Desetitisíce Rusů si dodaly odvahy a o víkendu protestovaly proti masivní korupci ve své zemi. Stejně tak vyšli do ulic Bělorusové nespokojeni s domácí hospodářskou situací. Výsledkem ...
STOVKY RUSŮ BYLO ZADRŽENO POTÉ, CO SE V NEDĚLI ZEMÍ PŘEHNALA VLNA PROTIKORUPČNÍCH PROTESTŮ
STALIN – GRUZÍNSKÝ TYGR: CESTA K MOCI (I.)
RUSKO SE OPĚT PROPADLO DO CHUDOBY

KORUPCIA AKO FENOMÉN ŠTÁTNEJ ROVNOSTÁRSKEJ SPOLOČNOSTI


KORUPCIA AKO FENOMÉN ŠTÁTNEJ ROVNOSTÁRSKEJ SPOLOČNOSTI
Každý si uvedomuje, že korupcia je vážny problém súčasnej spoločnosti. Už nie každý si uvedomuje, že korupcia ako rozkrádanie verejných zdrojov priamo súvisí s existenciou štátnej...
ŽURNALISTA VYŠETŘUJÍCÍ NEBEZPEČNOU CIA ZAVRAŽDĚN PŘI HAVÁRII „HACKNUTÉHO AUTA“
DANĚ JSOU PODVODEM POLITICKÝCH ELIT (I.)
Celosvetová vojna proti hotovosti

Masový vrah Volkswagen


Masový vrah Volkswagen
Viete čo je „emisné obviňovanie“? Ak produkujete emisie, ste zodpovedný za globálne otepľovanie a ďalšie negatívne efekty a keď sa diskusia rozbehne, tak sa ľahko premostí k ...
Nie, korporácie nie sú viac ako štáty
Microsoft kupoval draze. LinkedIn tleská daňovým rájům
Potemkinove emisie

Kedy už Bitcoin konečne padne?


Kedy už Bitcoin konečne padne?
Za napísanie tohto článku môže kamarát, ktorý sa rozhodol investovať do Bitcoinu. Pozrel si cenu a len povzdychol, že či je zase na 1000 dolároch. Samozrejme mojou odpoveďou bolo, že ...
Decentralizace všeho: Svět bez prostředníků na dosah
Kdo je Satoshi Nakamoto?
Jak svítí hodinky

Bitcoin nám stresuje


Bitcoin nám stresuje
Medzi vývojármi a celkovo v komunite sa už dlhodobo diskutuje o tom, čo ďalej s Bitcoinom. Pretože jeho používanie narastá a s ním aj počet transakcií. A keďže ťažiari, ktorí sa ...
KRYPTO 6: NA ROZCESTÍ. ROZŠTĚPÍ SE BITCOIN?
Bitcoin si naďalej drží hodnotu
Raketový rast miezd

Dronové války: Spojené státy s izraelskou technologií proti dronům IS


  Dronové války: Spojené státy s izraelskou technologií proti dronům IS
V Sýrii a Iráku vypukly dronové války. USA zakoupily do bojů s malými weaponizovanými drony „islámského státu“ izraelskou zbraň. Pentagon o detailech mlčí, ale podle odborníků tu ...
Druhá světová válka a její ekonomické důsledky
Nacionální socialismus a komunismus (3/4)
Nejpodstatnější otázka o ISIS, kterou si nikdo nepokládá

Voľby: ide o všetko/nič


Voľby: ide o všetko/nič
Po období vymývania mozgov „prispôsobilými“ prisťahovalcami, prichádza vymývanie volebné. Môžeme si to všimnúť množstvom billboardov po celom meste, kde už nevidíme reklamu na ...
Merkelovej a EU vôbec im neide o dobro ľudí ohrozených vojnou
EKONÓMIA PO LOPATE #2 – AKO JURKO KAPITÁL VYMYSLEL
V zajetí megalomanie

Štvrtý oriešok pre Popolušku


Štvrtý oriešok pre Popolušku
Už je to vonku. Druhé pokračovanie mimoriadne úspešnej filmovej rozprávky Tri oriešky pre Popolušku bude nepochybne najočakávanejšou televíznou premiérou tohtoročných Vianoc...
Máte nějakého nepřítele? Věnujte mu svoji televizi!
Jediho cesta k džihádu: Radikalizace Luka Skywalkera
Kterak lovci trofejí zachraňují lvy
Výber

Pamětihodné výroky k pařížským atentátům


Pamětihodné výroky k pařížským atentátům
V médiích se objevila spousta výroků majících přímou i nepřímou souvislost s teroristickými útoky v Paříži. A protože některé z nich jsou skutečné perly, byla by škoda se o ně ...
TAJNÁ ZADNÍ VRÁTKA TELEFONŮ ANDROID POSÍLAJÍ DATA DO ČÍNY
VLAKY ZADARMO ALEBO SPRCHOVANIE V ŠAMPANSKOM
Chycen, zatknut a uvězněn: Osobní příběh

Version:1.21 2013-06-18 Generated in 0.021 s
good positive news inspirational stories articles | important actual news leaked informations spies spy espionage | dôležité informácie denné správy aktuálne spravodajstvo | private label cosmetics, custom made cosmetic, skin care manufacturer, custom made cream, custom lip stick lip balm | Chemický peeling Bratislava Peeling aha kyselinami chemicky peeling v Bratislave aha kyseliny bratislava Kozmetický salón Bratislava Kozmetika Bratislava Hĺbkové čistenie pleti Bratislava Salón krásy Bratislava