Dokumenty
Obrázky
Videá
Fórum
 
 

Školstvo, ktoré nedokáže učiť ani učiteľov


Školstvo, ktoré nedokáže učiť ani učiteľov

Niektorí ľudia majú pomerne zjednodušenú predstavu o fungovaní sveta a spoločnosti. Keď čelia nejakej úlohe, napr. zabezpečiť profesijný rast a celoživotné vzdelávanie pre učiteľov, tak vidia jasné riešenie. Príjme sa zákon (č. 317/2009 Z. z.), kde sa zadefinuje kontinuálne vzdelávanie učiteľov ako: "sústavný proces nadobúdania vedomostí, zručností a spôsobilostí s cieľom udržiavania, obnovovania, zdokonaľovania, rozširovania a dopĺňania profesijných kompetencií pedagogického zamestnanca potrebných na výkon pedagogickej činnosti.", zavedú sa procesy akreditovania a prihlasovania sa na jednotlivé vzdelávacie programy, vytvoria potrebné dokumenty a zadefinujú zodpovedné inštitúcie. Čo sa môže pokaziť? Všetko.

Ale postupne. Postup je na Slovensku asi nasledovný. Kontinuálne vzdelávanie sa poskytuje prostredníctvom tzv. akreditovaných programov kontinuálneho vzdelávania. Dôležité sú prvé dve slova názvu. Ide o akreditované vzdelávanie ministerstvom školstva a akreditované sú jednotlivé programy (nie osoby, alebo inštitúcie). Takýchto programov je v SR momentálne vyše 1500. Veľkú časť z nich (40%) realizuje Metodicko-pedagogické centrum. Zvyšok je podelený medzi menšie inštitúcie (regionálne školy, vysoké školy, štátne a cirkevné organizácie alebo aj právnické osoby s predmetom činnosti vzdelávanie).

Systém je dnes nastavený tak, že učitelia sú motivovaní zúčastniť sa kontinuálneho vzdelávania prostredníctvom kreditov. Tie im môžu zvýšiť plat o 6 % (za 30 kreditov), alebo až o 12 % (za 60 kreditov). Za uznávanie získaných kreditov je zodpovedný riaditeľ školy, kde pracujú.

V číslach dnes vyzerá kontinuálne vzdelávanie asi nasledovne. Počas 7 rokov jeho fungovania získalo nárok na kreditový príplatok viac ako 60% učiteľov. Vo finančnom vyjadrení to predstavuje náklady vo výške približne 30 mil. eur ročne. Ďalších približne 4 mil. eur ide pravidelne zo škôl na náklady spojené s kontinuálnym vzdelávaním (cestovné, ubytovanie, poplatky, suplovanie) a 6 mil. eur sú výdavky Metodicko-pedagogického centra (2015), kde sa odohrávala veľká časť kontinuálneho vzdelávania. Každoročne sa kontinuálneho vzdelávania zúčastňuje 40 až 50 tisíc učiteľov.

Kameňom úrazu však nie je kvantita ale kvalita. Kritika kvality programov kontinuálneho vzdelávania prichádza prakticky zo všetkých strán. Dokonca ani samotní učitelia nie sú spokojní a v prieskume skoro polovica učiteľov ohodnotila obsah kurzov známkou 3 a horšie (na stupnici 1 až 5). Rovnako známkovali aj pri prínos a využitie kurzov. Navyše viac ako 60% učiteľov malo problém si vybrať kurz, ktorý by ich oslovil alebo ich nič neoslovilo. Obsah niektorých kurzov označil za "groteskný" aj sám bývalý minister školstva. Rovnako Slovenská komora učiteľov upozorňuje, že neexistuje žiadna analýza toho, ktoré programy učitelia naozaj potrebujú a na základe akých kritérií sa postupuje pri výbere obsahu a vytváraní ponuky programov.

Konečný účet kontinuálneho vzdelávania však môže byť ešte horší. Nie len, že poskytuje učiteľom nekvalitné vzdelávanie, ale v skutočnosti môže ešte zhoršovať úroveň vzdelania v porovnaním so stavom, keby kontinuálne vzdelávanie neexistovalo. Hovoríme tu o tzv. vytlačiacom efekte. Učitelia motivovaní kreditovými príplatkami preferujú kontinuálne vzdelávanie pred všetkými ostatnými formami vzdelávania, na ktoré im logicky ostáva menej času a zdrojov. To znamená menej samo- štúdia, menej učenia sa v kolektíve, alebo menej účasti na rôznych seminároch, konferenciách a špecializačných programoch medzinárodného charakteru, ktoré sa nezapočítavajú do kreditového systému.

Natíska sa tak otázka: ako je to možné, že dobre mienený systém vzdelávania, kde vyučujú tí najlepší (učitelia učiteľov) tých, ktorým by učenie sa nemalo byť cudzie (učiteľov), dopadol tak zle?

Po prvé, v spomínanom prieskume samotní učitelia uviedli, že ich najväčšou motiváciou zapájania sa do kontinuálneho vzdelávania je získanie kreditov a kreditového príspevku (71,3 % respondentov). Až druhým dôvodom bola potreba doplniť si vzdelanie (54,3 %). To ovplyvňuje aj následnú voľbu kurzov. Učitelia si často nevyberali kurzy podľa kvality, relevancie, ale podľa toho, kde získajú najľahšie najviac kreditov. Napr. kurzy osobnostného rozvoja a kurzy toho, ako organizovať lyžiarske výlety.

Môžete sa spýtať: to dnes nikto nedohliada na kvalitu programov? Odpoveď je, že dohliada. Podľa zákona je na to určený garant programu, ktorý musí splniť rozsiahle odborné predpoklady. To však posúva problém iba o úroveň vyššie. Kto zaručí, že garant bude robiť svoju prácu poriadne? Dnes ju nikto nevyhodnocuje. Prečo by mal potom garant robiť problémy poskytovateľovi kurzu? Predovšetkým keď to môže byť jeho bývali kolega, s ktorým sa poznajú osobne. Či dokonca môžu byť aj z tej istej inštitúcie (napr. Metodicko-pedagogického centra). Poskytovatelia programov tak môžu bezstarostne reagovať na dopyt učiteľov po kredity-ľahko-generujúcich kurzoch.

Faktom je, že za 7 rokov fungovania tohto systému bol zrušený len jeden jediný program z vyše 1500. Išlo o exotický program "Základy numerológie a osobná charakteristika človeka", ktorý bol akreditovaný v roku 2010, ale zrušený až po opakovanej medializácii v roku 2013. Čo tiež naznačuje aká je kvalita samotného akreditačného procesu ministrom školstva. Kde nie je pravidelná selekcia od nekvality, tam nemôžeme očakávať kvalitu.

Tento vývoj kontinuálneho vzdelávania však nie je v školstve ojedinelý. Jeho problémy a diagnóza sa nápadne podobajú napr. problémom vysokého školstva. Tu sú tiež problémy na strane akreditácií a garancie kvality, plus rovnaké problémy aj na strane študentov, ktorí dopytujú najjednoduchší prístup k titulu a to aj na úkor kvality vzdelávania.

Celkový pohľad na výsledky kontinuálneho vzdelávania tak vytvára pomerne pesimistický obraz o schopnostiach reformátorov vytvoriť fungujúce vzdelávanie. Začalo to sľubne, ministerstvo školstva si dalo za úlohu vytvoriť fungujúci vzdelávací systém pre učiteľov. Dá sa teda hovoriť o vytvorení nejakého "mini školstva" v rámci školstva. "Mini školstva", kde učitelia učia učiteľov. A ministerstvo zlyhalo. Systém nefunguje. Všetky kolieska sa síce točia, ale naprázdno. Hodiny a hodiny sú odškolené, milióny eur zaplatené, ale reálny výsledok? V školskom žargóne: tri mínus. Prečo očakávať, že títo istí ľudia, alebo im podobní dokážu vytvoriť fungujúcu reformu pre ďaleko väčší spoločenský systém? Nie desaťtisíce dospelých "žiakov" ale stotisíce mladistvých žiakov. Nie päťdňové výlety do Metodicko-pedagogického centra v Bratislave, ale 10 mesiacov sedenia v škole po celom Slovensku.



Author: Robert Chovanculiak # MymaRemo94
Slovensko2016-12-043
-
 50%  ( 0 people voted )
+
Iný príklad z rezortu školstva, taký priamo zo života. Príhodu mi hovoril jeden známy, ktorý v istej škole ponúkol interaktívnu tabuľu, ktorú je ich firma schopná dodať. Konverzácia na tému prebehla zhruba takto: Pani riaditeľka zbystrila pozornosť. Interaktívna tabuľa... interaktívna tabuľa... lovila v pamäti. Ale takú my už máme! Aha, a akú máte s ňou skúsenosti? No viete, my... ale poďte, ukážem vám a aspoň sa presvedčíme, či je to naozaj ono. V chodbe za telocvičňou, ktorá slúžila ako sklad, stál na palete veľký kartónový obal. Tak tu ju máme, víťazoslávne ukázala prstom pani riaditeľka. ??? Viete, bolo nám to z ministerstva avizované, doviezol to kuriér, viac k tomu neprišli žiadne pokyny. Vedieme to v evidencii ako základný prostriedok, každý rok to odškrtneme pri inventarizácii. A... a koľko to stálo? Cca 4000€. No tak to my by sme vám dodali skoro za polovicu... Záver - škola má interaktívnu tabuľu, dotácie a fondy sa točia a tam hore si niekto zafajkol že projektová úloha bola splnená. Všetko je teda tak, ako má byť.

:-DDD

Pandemonium # DaruJete36
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-12-04 11:37:44 bc7b649f
Robus, chapem, ze si len plnis svoje ulohy mladeho americanmi financovaneho propagandistu, je mi jasne, preco si bol povereny vsetky tvojimi sponzormi vytvorene problemy pripisovat slovenskej vlade a tiez si uvedomujem, ze vyber tejto, pre teba obzvlast nevhodnej tematiky, nie je mozne pripisat len tebe, ale hlavne tvojim sefom... Nesmies sa ale potom urazat, ze ta nazyvam bezcharakternym blbcom, ziadny iny titul si totiz objektivne nezasluzis...

Aj lzivu propagandu je nutne vediet pisat a tiez ju musi pisat clovek, u ktoreho nie je mozne spajat vytvaranie nim kritizovaneho problemu priamo s jeho osobou... Dezolatny stav slovenskeho skolstva bol sposobeny priamo hospodarskym systemom, ktory tak vehementne obhajujes, tento stav je priamym dosledkom humanitarneho exportu americkeho skolskeho systemu do celeho zapadneho sveta... Kazdy volnotrhovy skolsky system musi nutne upadat, mozno si este tento vztah "dopyt - ponuka" a tento zakladny ekonomicky zakon kapitalizmu "minimalizacia nakladov – maximalizacia ziskov" budes pamatat...? Z akeho dovodu kritizujes, ze skoly, ucitelia a studenti sa na volnom trhu riadia presne podla tychto pravidiel, ved presne tieto pravidla sam obhajujes...?

Aby skola prezila, musi si ziskat dostatocny pocet studentov... Aby si ich dokazala ziskat, musi im ponukat to, co studenti chcu... Studenti chcu papiere o dosiahnutom vzdelani ziskat co najlahsim sposobom a tak skoly su im volnym trhom taketo moznosti nutene aj ponukat, nie...? Sam si predsa ziskal papier o vzdelani prave na takejto volnotrhovej skole v BB, zriadenej presne za ucelom vydavania papierov o vzdelani aj retardom a dnes mas odvahu drzo pisat o problemoch s akreditaciami a garanciami kvality na VS...? Sam si vyuzil ten najlahsi sposob ako ziskat papier o ukonceni nejakeho VS vzdelania a dnes drzo kritizujes inych, ze maju zaujem o to iste a ze im skoly v tomto vychadzaju v ustrety...? :-DDD

Robus, mas v rukach papier o v ziadnej ekonomike nevyuzitelnom vzdelani, z univerzity, ktora je uz preslavena tym, ze udeluje doktoraty aj vyslovenym retardom, ktori ani nepoznaju jej adresu... V zivote si neodpracoval ani minutu a vyzera to tak, ze pracovat do smrti ani nikdy nebudes, pravdepodobne az do smrti budes len oscilovat medzi roznymi americanmi sponzorovanymi neziskovkami a pisat podvratnu propagandu...? Nevytvoril si ziadnu hodnotu a ako americanmi plateny propagandista, ju ani nikdy nebudes mat sancu vytvorit... Si len obycajnym spolocenskym parazitom, navyse vykonavajucim podvratnu cinnost, to je cely tvoj prinos do nasej ekonomiky, do nasho hospodarskeho rastu, si len jeho cielavedomou brzdou a ty blbec mas este drzost pripisovat dosledky systemovych chyb systemu, ktory sam nielen obhajujes a aktivne pomahas udrziavat, ale ktory sam aj cielavedome naplno vyuzivas a vdaka ktoremu mas dnes vobec v rukach nejaky papier o vzdelani, ludom, ktori ich presne vdaka tomu systemu nemaju moznost ovplyvnit...?

Preco by mali ucitelia mat zaujem sa vzdelavat, ked ich prvoradou volnotrhovou ulohou je znizovat nimi poskytovanu uroven vzdelania, na co maju uz dnes zbytocne vysoke vzdelanie...?Preco by studenti mali mat zaujem o kvalitne vzdelanie, ked len papier o ziskanom vzdelani je pre nich rozhodujucim...? Na zaklade coho su ludia zamestnavani, na zaklade ich objektivnych vedomosti a zrucnosti, alebo na zaklade papierov, ktore predlozia...? Volnotrhove mechanizmy v praxi, ani tolko sa im v BB nepodarilo natrieskat do tvojej sprostej kotrby...? Preco by o kvalitne skolstvo malo mat zaujem ministerstvo, ved to by bolo v priamom rozpore nielen s bruselkou direktivou, ale aj so samotnymi principami volneho trhu, v rozpore so samotnou podstatou kapitalizmu...? Vam tupym propagandistom to este akumulatori sukromneho kapitalu takto otvorene nepovedali, ale oni uz tiez davno odhalili, ze bez centralneho planovania bude kazda ekonomika nutne vzdy kolabovat... Velmi dobre vedia, ze neviditelna volnotrhova paprca nielenze nema najmensiu sancu problemy skolstva vyriesit, ale prave naopak, bude ich len coraz viac prehlbovat, ekonomicke zakony nepustia, ani v amerike nebolo skolstvo kedysi az na takej ubohej urovni ako dnes, aj tam skolstvo upadlo len vdaka volnotrhovej paprci...

Akumulatori sukromneho kapitalu vsak s centralnym planovanim narazili na mensi problem... K tomuto totiz nestaci monopolizacia trhov, k tomuto je potrebna velmi specificka monopolizacia trhov, konkretne monopolizacia celych statov... To znamena, ze cele hospodarstvo konkretneho statu, musi najprv patrit jedinemu akumulatorovi sukromneho kapitalu, len vtedy bude mozne efektivne centralne planovat aj skolstvo a teda v danom state zabezpecit efektivny a kvalitny vzdelavaci system... Ano, hovorim o socializme s kapitalistickou tvarou, kde by veduca uloha strany bola nahradena veducou ulohou jedineho jednotlivca, nie skupinou akumulatorov sukromneho kapitalu, ale jedinym akumulatorom sukromneho kapitalu, jedinym diktatorom... O problemoch skupinoveho riadenia statu sa uz mali moznost presvedcit aj komunisti, preto ziadne skupiny, jediny diktator, treba sa vyhnut moznej zrade...

Samozrejme, v socializme s kapitalistickou tvarou, by cely majetok statu patril danemu jednotlivcovi, nie jeho obcanom a tak isto vsetky zisky tvorene v "narodnom" hospodarstve, by plynuli len do jeho vrecka... To je taky kapitalisticky paradox... Kapitalisti si plne uvedomuju superioritu socialistickeho hospodarskeho systemu, len nesuhlasia s jeho vlastnickymi vztahmi a delenim ziskov...

A co konkretne predstavuje ten mensi problem pre kapitalistov, ktory som spomenul vyssie...? Aby takyto stav dosiahli, museli by sa k sebe najprv zacat spravat daleko agresivnejsie, museli by najprv zacat jeden druheho vyvrazdovat, na svete je totiz daleko menej statov, ako elitnych akumulatorov sukromneho kapitalu a tie staty su si navyse nie celkom rovne... Podstatnym aspektom ich problemu je vsak to, ze pri dosiahnuti stavu socializmu s kapitalistickou tvarou, by sa sami vystavili obrovskemu nebezpecenstvu, vtedy by totiz boli lahko identifikovatelni ako vynnici vsetkych problemov a preto by boli aj lahko odstranitelni... Vtedy by v kazdom state postacovalo odstranit jedineho cloveka a socializmus s kapitalistickou tvarou, by v tom state bol okamzite nahradeny skutocnym socializmom, zmena vlastnickych vztahov a sposobu delenia ziskov je totiz len banalna formalita...

Presne toto elitnym akumulatorom sukromneho kapitalu brani v nastoleni socializmu s kapitalistickou tvarou a nuti ich na presadzovanie svojich zaujmov zatial vyuzivat len demokraticky volenych vladnych tajtrlikov a propagandistickych magorov ako ty Robus... Ano Robus, len vdaka tomuto zadrhelu ti dnes niekto plati za nic nerobenie, inac by si uz davno makal v nejakej bani a tvoril hodnoty pre nejakeho elitneho akumulatora sukromneho kapitalu, majitela Slovenska...


skolnik # LusuCiny15
-
 71%  ( 7 people voted )
+
2016-12-04 21:09:32 5ee77486
Učiteľ, to si učí aj tri predmety. Vonku, pred školou, čakajú tí noví, kým starých klepne. Môžu byť aj zlí, to je pravda, ako magisterkovia teológie. Nebodaj doktori teológie.
bodkabodkabodkaotaznik # TojyBoju16
-
 50%  ( 0 people voted )
+
2016-12-05 00:05:25 bca71470

Meno:

Čo je tripcode?
Tripcode je hash hesla, pomocou ktorého môžete byť identifikovany od ostatných. Toto nevyžaduje registráciu a budete aj naďalej anonymný. Heslo sa neuloží na server.
Tripcode:
(odporúčané)
Čo je toto?
Anti-spam ochrana proti robotom. Vpíšte prosím dve číslovky v desiatkovej podobe.
osem   päť
(zadajte číslicami)

Podmienky používania služieb dolezite.sk beriem na vedomie a súhlasim s nimi. Kliknúť tu pre celý text.

Voliteľné URL video, obrázok alebo Google mapa:







Podporte nás aj cez BITCOINY



12KLBuVu1m6seK23BatQAMBtyngMKtKacn

V prípade, že chcete prispieť na chod dolezite.sk môžete tak učiniť zaslaním akéhokoľvek finančného príspevku na účet 420 208 3850 / 8360 mBank (SK47 8360 0000 0042 0208 3850), variabilný symbol: 4444.
Do účelu platby môžete uviesť Vaše meno, ktoré bude zverejnené s poďakovaním. Vyzbierané finančné prostriedky budú použité na skvalitňovanie a chod dolezite.sk.
Najlepšie za týždeň
Najčítanejšie za týždeň

Kde sa berú zlí ľudia?


  Kde sa berú zlí ľudia?
Sociologické a psychologické experimenty už zo svojej podstaty atakujú hranice porušovania etiky, morálky či práva. Nikdy sa ich nerobilo veľa a tie, ktoré sa kedysi vykonali, dnes už ...
Vládam sa začína Bitcoin páčiť
ZÁNIK SVOBODY JEDNOTLIVCE ZNAMENÁ ZÁNIK NAŠÍ (EUROATLANTICKÉ) CIVILIZACE. DOJDE NÁM TO JEŠTĚ VČAS?
KOHO V SKUTOČNOSTI CHRÁNI ŠTÁTNA OCHRANA SPOTREBITEĽA?

Porušovanie listového tajomstva v podaní Andreja Danka


Porušovanie listového tajomstva v podaní Andreja Danka
V dôsledku rozhodnutia Andreja Danka dochádza v NR SR k porušovaniu listového tajomstva. Ako totiž odhalil Igor Matovič z OĽaNO, predseda parlamentu nariadil, aby boli poslancom kontrolovan...
Konečne vyhrávame nad Čechmi, aspoň v rámci regulovania
Koncesionárske poplatky bolia a tak je to dobre
Potrebuje každý operačný program vlastné logo?

PROTIVLÁDNÍ DEMONSTRACE VE VENEZUELE SE VYMYKAJÍ KONTROLE, JSOU HLÁŠENY STOVKY ZRANĚNÝCH


PROTIVLÁDNÍ DEMONSTRACE VE VENEZUELE SE VYMYKAJÍ KONTROLE, JSOU HLÁŠENY STOVKY ZRANĚNÝCH
Středeční masové protivládní demonstrace ve Venezuele mají dalšího mrtvého a přes 160 zraněných, informovala dnes agentura DPA...
VENEZUELA, apríl 2017: ČIRÁ HRŮZA
KUBÁNCI CHTĚJÍ KAPITALISMUS
Venezuela a Farma zvířat

RAKOUSKÝ PREZIDENT ODHALIL SVÉ POSTOJE: „ŽENY, ZAHALTE SE“


RAKOUSKÝ PREZIDENT ODHALIL SVÉ POSTOJE: „ŽENY, ZAHALTE SE“
„Bude li sílit vlna antiislamismu, bude nutné rakouské ženy požádat, aby ze solidarity začaly nosit muslimské šátky.“ Tak se minulý týden vyjádřil rakouský prezident Alexander Van...
Jak zblbnout Francouze
MRAČNA NAD EVROPOU: MAJETKOVÉ DANĚ
RAKOUSKO NAŠLO ZPŮSOB, JAK OBČANŮM ZDANÍ VYHLEDÁVÁNÍ NA GOOGLU A VYSTAVOVÁNÍ NA SOCIÁLNÍCH MÉDIÍCH

SEVERNÍ KOREA ZAHÁJILA NEJVĚTŠÍ VOJENSKÉ MANÉVRY V HISTORII. USA A ČÍNA PŘED NEVZRATNÝMI NÁSLEDKY


SEVERNÍ KOREA ZAHÁJILA NEJVĚTŠÍ VOJENSKÉ MANÉVRY V HISTORII. USA A ČÍNA PŘED NEVZRATNÝMI NÁSLEDKY
Severní Korea spustila největší vojenské cvičení v dějinách. Přichází právě v době, kdy Kim Čong un zkoušel jaderné testy. Dvě největší světové mocnosti USA a Čína varuj...
TO PRAVÉ UMĚNÍ: UDĚLAT DEAL S KIMEM
Robot se konečně dostal do nitra bloku Fukušimy a hned se musel vrátit
India s nadrozmernými bankovkami a barterom

NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH SE OBJEVILO VIDEO Z MASAKRU V ISTANBULU


NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH SE OBJEVILO VIDEO Z MASAKRU V ISTANBULU
Na sociálnej sieti boli zverejnené drsné zábery z teroristického útoku v Istanbule. Kamerový systém totiž zachytil muža vyzbrojeného zbraňou pri streľbe na ľudí v klube i pred podnikom ...
MÉDIA MLČÍ. TISÍCE PALESTINSKÝCH A IZRAELSKÝCH ŽEN POŘÁDANÍ DVOUTÝDENNÍ POCHODY MÍRU
Cesta do Aleppa: co je pohřbeno propagandou
PŮJDEME DO MEKKY A VĚŘÍCÍ NEVRAŽDÍME

JIHOAFRIČANÉ SE VZDALI JADERNÝCH ZBRANÍ A CO ZA TO ZÍSKALI?


JIHOAFRIČANÉ SE VZDALI JADERNÝCH ZBRANÍ A CO ZA TO ZÍSKALI?
„Jestliže nebudete bojovat za právo, když můžete snadno zvítězit, jestli nebudete bojovat, když vítězství bude jisté a ne tak drahé, můžete dojít k okamžiku, kdy budete muset ...
Tyhle děti nepotřebují solární panely
Jak Evropská unie pomáhá Africe k chudobě
JAK JE TO S TÍM LVEM?

ČEHO JE SCHOPNÁ NOVÁ ČÍNSKÁ LETADLOVÁ LOĎ?


ČEHO JE SCHOPNÁ NOVÁ ČÍNSKÁ LETADLOVÁ LOĎ?
Druhá letecká loď vojenského námořnictva Čínské lidové osvobozenecké armády byla 26. dubna slavnostně spuštěna na vodu v přístavu Ta lien. Stala se první lodí této třídy, ...
Ako v Číne kapitalizmus vyrástol
Drazí Číňané, jste fakt drazí
Ekonomický příběh naší doby. Proč Čína dovolí kritiku na Facebooku

PROČ SE RUSŮM STÝSKÁ PO KOMUNISMU


PROČ SE RUSŮM STÝSKÁ PO KOMUNISMU
Nostalgie po sovětské éře je v Rusku široce rozšířená a socialistické ideje jsou i nadále nesmírně populární – z průzkumů pravidelně vychází najevo, že více než dvacet let po...
POLICEJNÍ BRUTALITA NA DEMONSTRACÍCH V RUSKU: KŘEČE PUTINOVSKÉ OLIGARCHIE?
STOVKY RUSŮ BYLO ZADRŽENO POTÉ, CO SE V NEDĚLI ZEMÍ PŘEHNALA VLNA PROTIKORUPČNÍCH PROTESTŮ
STALIN – GRUZÍNSKÝ TYGR: CESTA K MOCI (I.)

KORUPCIA AKO FENOMÉN ŠTÁTNEJ ROVNOSTÁRSKEJ SPOLOČNOSTI


KORUPCIA AKO FENOMÉN ŠTÁTNEJ ROVNOSTÁRSKEJ SPOLOČNOSTI
Každý si uvedomuje, že korupcia je vážny problém súčasnej spoločnosti. Už nie každý si uvedomuje, že korupcia ako rozkrádanie verejných zdrojov priamo súvisí s existenciou štátnej...
ŽURNALISTA VYŠETŘUJÍCÍ NEBEZPEČNOU CIA ZAVRAŽDĚN PŘI HAVÁRII „HACKNUTÉHO AUTA“
DANĚ JSOU PODVODEM POLITICKÝCH ELIT (I.)
Celosvetová vojna proti hotovosti

Masový vrah Volkswagen


Masový vrah Volkswagen
Viete čo je „emisné obviňovanie“? Ak produkujete emisie, ste zodpovedný za globálne otepľovanie a ďalšie negatívne efekty a keď sa diskusia rozbehne, tak sa ľahko premostí k ...
Nie, korporácie nie sú viac ako štáty
Microsoft kupoval draze. LinkedIn tleská daňovým rájům
Potemkinove emisie

Kedy už Bitcoin konečne padne?


Kedy už Bitcoin konečne padne?
Za napísanie tohto článku môže kamarát, ktorý sa rozhodol investovať do Bitcoinu. Pozrel si cenu a len povzdychol, že či je zase na 1000 dolároch. Samozrejme mojou odpoveďou bolo, že ...
Decentralizace všeho: Svět bez prostředníků na dosah
Kdo je Satoshi Nakamoto?
Jak svítí hodinky

KRYPTO 8: MĚNOVÝ DISENT


KRYPTO 8: MĚNOVÝ DISENT
Bitcoin není anonymní měna. Vývoj v kryptosvětě však ubíhá mílovými kroky a tuto mezeru zaplňují jiné kryptoměny. Pojďme se s nimi seznámit.
Bitcoin nám stresuje
KRYPTO 6: NA ROZCESTÍ. ROZŠTĚPÍ SE BITCOIN?
Bitcoin si naďalej drží hodnotu

Dronové války: Spojené státy s izraelskou technologií proti dronům IS


  Dronové války: Spojené státy s izraelskou technologií proti dronům IS
V Sýrii a Iráku vypukly dronové války. USA zakoupily do bojů s malými weaponizovanými drony „islámského státu“ izraelskou zbraň. Pentagon o detailech mlčí, ale podle odborníků tu ...
Druhá světová válka a její ekonomické důsledky
Nejpodstatnější otázka o ISIS, kterou si nikdo nepokládá
Kult jménem válka

Voľby: ide o všetko/nič


Voľby: ide o všetko/nič
Po období vymývania mozgov „prispôsobilými“ prisťahovalcami, prichádza vymývanie volebné. Môžeme si to všimnúť množstvom billboardov po celom meste, kde už nevidíme reklamu na ...
Merkelovej a EU vôbec im neide o dobro ľudí ohrozených vojnou
EKONÓMIA PO LOPATE #2 – AKO JURKO KAPITÁL VYMYSLEL
V zajetí megalomanie

Štvrtý oriešok pre Popolušku


Štvrtý oriešok pre Popolušku
Už je to vonku. Druhé pokračovanie mimoriadne úspešnej filmovej rozprávky Tri oriešky pre Popolušku bude nepochybne najočakávanejšou televíznou premiérou tohtoročných Vianoc...
Máte nějakého nepřítele? Věnujte mu svoji televizi!
Jediho cesta k džihádu: Radikalizace Luka Skywalkera
Kterak lovci trofejí zachraňují lvy
Výber

V RUSKU BYLO ZAVŘENO JIŽ 12 RESTAURACÍ MCDONALD´S


V RUSKU BYLO ZAVŘENO JIŽ 12 RESTAURACÍ MCDONALD´S
Ruští hygienici už zavřeli celkem 12 provozů americké sítě restaurací s rychlým občerstvením McDonald´s. Důvodem je porušení hygienických předpisů. Informovala o tom agentura ...
Z deníku začínajícího lyžaře
Ilúzia slobody, demokracia, náboženstvo, veda a propaganda
Kterak lovci trofejí zachraňují lvy

Version:1.21 2013-06-18 Generated in 0.047 s
good positive news inspirational stories articles | handmade ručná výroba výrobky ručná práca predaj obchod handmade Náušnice náramky dekorácie Náhrdelníky Handmade obchod ručné práce hand made | dôležité informácie denné správy aktuálne spravodajstvo | zlata maska na tvar, kolagenova maska na tvar, kolagenova maska na oci, zlata maska na oci, cierna maska na tvar proti akne | important actual news leaked informations spies spy espionage