Moje prekvapenie však bolo ešte väčšie, keď som sa dozvedel, že je to politický subjekt, ktorého preferencie sa až podozrivo rýchlo dvíhali k nebesiam. Spočiatku som sa domnieval, že ľudia objavujúci sa v spotoch sú naozaj „jedni z nás" pracujúcich ľudí, ktorí vystúpili z davu, aby niečo zmenili. Koniec koncov, domnieval som sa tak hlavne preto, lebo overiť si totožnosť týchto ľudí by nebolo ťažké a tak som sa ani nezamýšľal nad tým, že to, na čo sa pozerám, nie sú ľudia z ulice, ale banda prešibaných podnikateľov s veľmi pestrou minulosťou.

Začal som teda taký malý výskum, keďže politiku sledujem a chcem mať prehľad o tom, aké zmeny nastávajú v mojej krajine. Prišiel som na to, že autor myšlienky, teda povedal by som priam obchodnej značky 99 percent je americký ekonóm Joseph Stiglitz. Zo strany slovenského odvaru hnutia 99 teda môžeme hovoriť o kádeži a kopírovaní. Nehovoriac už o tom, že ľudia z tej našej verzie 99 by podľa definícii spomínaného ekonóma skôr sedeli do toho jedného percenta, ktoré údajne vykorysťuje zvyšok. Druhou šokujúcou vecou, ktorú som objavil bolo, že strana už počas svojej marketingovej kampane ukázala, že nemá problém s nemorálnymi ťahmi a podvádzaním - teda tomu hlavnému, proti čomu mala byť jej ideológia postavená. V televíziách Markíza a Joj si zaplatili nehorázne drahé spoty, ktoré boli navyše nezákonné. Očividne majú dobrý risk management, ktorý si dobre o niekoľko krokov dopredu vypočítal, že pomer investícií do reklamy a strát na pokutách sa stále bude rovnať v long rune profitu.

Ešte by som rád spomenul, čo sa mi podarilo zistiť o rodine Weissovcov. Ešte za éry Mečiara sa podieľali na transformácií podniku SPP a ako som sa dozvedel, išlo im to veľmi šikovne. Neskôr už vymenili Mečiara za Dzurindu a cez vtedajšiu stranu SDĽ hýbali nitkami v Slovenských elektrárňach. To ešte nehovorím o zbrojárskom priemysle. Moja otázka, postavená na čerstvo naservírovaných argumentoch teda znie:"Ako je to možné, že taká nová strana koná v úplnom protiklade k tomu, akú presadzuje ideológiu?" Bol by som rád, ak by strana, ktorá klame ešte pred bránami parlamentu stratila preferencie, lebo klamárov je za jeho bránami už dosť a nepotrebujeme tam ďalších.