24. August 2019
    
palivo vodík vytvarany z vody a pouzivanie v automobilovych motoroch - Dolezite.sk

palivo vodík vytvarany z vody a pouzivanie v automobilovych motoroch


  2010-06-17  (10:50)  |  Auto-moto
  50% hlasovalo = 0  
mínus plus


Přírodní konopné mýdlo
Přírodní ...
portréty
portréty
Zamilovaný vešiak
Zamilovaný ...
Citrón a zázvor
Citrón a z...
 - palivo vodík  vytvarany z vody a pouzivanie v automobilovych motoroch

uz viac krat som sa stretol s doplnkovym palivom vodikom
ktory je vytvarany z vody u automobilovych motorov

som konstrukter spalovacich motorov a preto viem

 1. vodik pri zhoreni sa meni na vodu cize uplne ekologicke horenie
    cize cim viac vodika mas v zmesi tym cistejsie musia byt splodiny
    pri spalovani IZOOKTANU - ma vzniknut H2O a CO2 (nejdem pisat
    presny chemicky vzorec idealneho zhorenia) ostatne je bordel
    primesy a nedokonalost horenia ktora sa ciastocne riesi v
    katalyzatore
    vieme 100 rokov ze vodik je super palivo ale jeho vyroba,
    uskladnenie a distibucia nie je spolahlivo zvladnuta

 2. zakon zachovanie energie sice plati ale
    ja osobne sa neviem kvalifikovane vyjadrit ci na rozdelenie vody
    tym ze ju uvediem do vibracie - do vlastnej fekvencie - alebo inej
    harmonickej je treba vynalozit viac energie ako vznikne pri horeni
    ale bezne pouzivame tepene cerpadla co cerpaju energiu z
    prostredia ktore potrebuju v optime len 30% energie na to co precerpaju
    preco by nemohol existovat pripad ze potrebujes len 10% alebo 1%
    energie a rozklad co ziskas zhorenim



ako konstrukter spalovacich motorov vsak viem ine:

bordel cize primesy co sposobuju nedokonalost horenia su tam za ucelom
 - mazania trecich ploch
 - donedavna aj ochladzovania hrany a sedla ventilu (zhoreny ventil)
 - antidetonacne - oneskorenie samovznietenia
 - ...

cize motor skonstruovany na naftu/benzin nemozes len tak prehodit na
cisty vodik pretoze potom pracuje v inom rezime nez bol skonstruovany
ine teplotu ine priebehy horenia

neviem posudit ci 10% vodika v zmesi este vobec neublizi motoru a uz
ma zmysel v usporach alebo este ani 50% vodika vyrazne neublizi
motoru to jest ze skrati jeho zivotnost len o 10-20%

robil som diplomovu pracu z tlmiča hluku takze viem
ze na zaciatku vyfukoveho potrubia maju plyny 300-600°C

vodik vyvija vyssie teploty pri horeni
Hoření vodíku s kyslíkem je silně exotermní a vyvíjí teploty přes 3 000 °C
zdroj http://cs.wikipedia.org/wiki/Vod%C3%ADk

nechcem to dalej rozvijat ale tu su moje doporucenia:

1. urcite by som do noveho auta nemontoval a neskusal pretoze by som
   mohol vyrazne skratit zivotnost motora

2. urcite by som to neskusat spolu s niekde nacipovanym motorom
   (klasicky naprogramovany motor je optimalizovany na zivotnost
   motora, kultovovanost chodu, nizku spotrebu, ...) nacipovany ide
   bud po vykone, akceleracii, alebo uspore - paliva tieto
   nacipovania vychadzaju z velmi maleho mnozstva testovania alebo
   ziadneho testovani vlyviu na zivotnost motora
   vychadzaju s pretekarsky naladenych motorov kde zivotnost nie je
   optimalizacnym kriteriom

3. v ziadnom pripade by som to nekombinoval s motorom co ma plyn/LPG

4. neviem ako je to s STK  co Vam na to povedia / demontovat ?

5. PRAGA V3S ma zazracny motor tam by som to skusal on totizto mohol
   jazdit od benzinu po naftu stacilo rucne nastavit predvstrek

   dalej su motory od urcitych automobiliek co sa casto a
   cielene pouzivaju na tuningovanie tie byvaju standartne
   predimenzovane aby zniesli pracu v rezime vzdialenom od optima
   co sa tyka lozisk a klukoveho ustrojenstva, teplot, chladenia, ...


to je vsetko co k tomu viem povedat z toho co mam vedomosti


Marian Cúth
Share/Bookmark Subscribe pošli na vybrali.sme.sk TopČlánky.cz Facebook


V prípade, že chcete prispieť na chod dolezite.sk môžete tak učiniť zaslaním akéhokoľvek finančného príspevku na účet 420 208 3850 / 8360 mBank, variabilný symbol: 4444. Do účelu platby môžete uviesť Vaše meno, ktoré bude zverejnené s poďakovaním. Vyzbierané finančné prostriedky budú použité na skvalitňovanie a chod dolezite.sk. V prípade akýchkoľvek otázok ma neváhajte kontaktovať na dolezite zavináč dolezite.sk


Napíšte nám. Pošlite nám email s Vašim dotazom, návrhom alebo pripomienkou na adresu dolezite zavináč dolezite.sk
Myslíte si, že tento článok je dôležitý alebo zaujímavý? Pošlite ho cez e-mail alebo ho ukážte priateľom na Facebooku. Rozširujte informácie, nato sú predsa tu!




DrHujer   |   ip:213.160.1   |   2010-06-17  (11:51)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Na vyrobenie vodíka spotrebuješ viac energie, ako dostaneš v spaľovacom motore na hriadeľ ( viď účinnosť spaľovacieho motora ). Inak súhlas. No doba ide dopredu, snáď príde čas čistejších palív.


eM   |   ip:95.103.48   |   2010-06-17  (11:54)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Dakujem za prispevok.
Mna napadla kombinacia: Naftak tranformovat na prepaleny jedly olej a namontkovat zariadenie na vyrobu vodiku - do zmesi oleja a vzduchu v karburatore bude dodavat urcite % H2. Malo by to zvysit vykon motora a znizit spotrebu paliva. Nie som znaly veci ako Vy. Aky je Vas nazor na taketo riesenie?


eM   |   ip:95.103.48   |   2010-06-17  (11:56)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  DR. Hujer:
sucasna technologia vyroby vodika je silne exotermicka a energeticky narocna. Odporucam si pozriet toto videjko:
http://www.mojevideo.sk/video/5aed/zazraky_vedy_ide_to_na_vodu.html
tam je prezentovany patent, ktory vyraba vodik s vody s ovela mensimi dodaniami E...


Lambdaman   |   ip:192.198.1   |   2010-06-17  (11:57)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Neviem ci tento clanok ma byt o nahradeni ropy vodikom, ale vseobecne sa zjednodusuje vyznam ropy v zmysle jej pouzitia iba ako pohonnej latky.Vsak ropa sa zial pouziva v celej skale chemickeho priemyslu.Ci uz na plasty, ale napr. rozne emulgatory, ci aditiva.Tazko aj tu menovat to vsetko.Pozna niekto alternativnu surovinu k rope v tomto zmysle?


LordX   |   ip:178.41.0.   |   2010-06-17  (12:02)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  cca 70% ropy sa pouziva v doprave. Myslim ze ak by sa nam podarilo eliminovat tuto polozku, mame relativne dost casu na vyvoj alternativ v inych oblastiach. Mozno sa opat vratime k staremu dobremu drevu, aspon tam kde to nesposobi problemy :)



DrHujer   |   ip:213.160.1   |   2010-06-17  (12:16)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Nafťáky staršieho typu chodia na olej bez problémov. Ak je olej použitý, musí byť dostatočne prefiltrovaný. KJarolínka z GMO sóje šľape priamo z fľaše perfektne. V zime treba trocha nafty pridať aby netuhlo. Inak vo vlhšom období autá lepšie ťahajú - vlhkosť sa dostáva do valcov :-) Ak navrhujete spaľovacie motory, skúste prerátať dej: výroba H pomocou energie z alternátora a príspevok H k mechanickému zisku na hriadeľ. Samozrejme treba rátať všetky prevody E a straty pri spaľovaní...


Bertold   |   ip:95.103.19   |   2010-06-17  (12:18)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Súhlas DrHujer,
Presne tak ako píšeš - nie že by som bol proti používaniu vodíka ako jedného z najekologickejších paliv, ale energetická náročnosť jeho výroby je veľmi vysoká.(Technológie na efektívnu výrobu sú v trezoroch súčasných energetických spoločností dobre strážené)
Pomer medzi dodanou energiou do výroby H2 a energiou, ktorú dostaneme zo spalovania vodíka (alebo iného zúžitkovania)vodíka sa nazýva energetická účinnosť a vyjadruje sa v percentách. Pri účinnosti 100% by sa tieto dve vyššieuvedené energie rovnali a koeficient účinnosti by bol 1. Označuje sa ako COP(medzinárodné oznaženie). Už takýto koeficient je z fyzikálneho teoretického hľadiska nemožný.
Musela by prísť a byť objavená prevratná technológia rozkladu vody pomocou rezonančnej disociácie (rozklad vody elektrickým prúdom), ktoré by mohli umožniť energeticky efektívny rozklad H2O. Dosiaľ sa to "ževraj" podarilo p.S.Mayerovi, ktorý má na to i US patent, ale "replikátorom" sa nikdy dokázateľne nepodarilo túto technológiu
zopakovať...dostupné zdroje na nete sa s tým vážne zaoberajú (môžem napísať linky v prípade záujmu)ale všetko je v polohe pokusov a omylov....


arti   |   ip:213.151.2   |   2010-06-17  (12:21)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Zaujímavý článok, konečne aj niečo takéhoto charakteru! Určite by vodík ako palivo bol zaujímavý aj keby energia z jeho horenia bola menšia ako energia dodávaná k rozbitiu molekuly vody. Veď problémom nie je výroba- elektrolýza, chemické reakcie a čo ja viem ako... Výroba pomocou elektrickej energie- vodná, svetelná, jadrová.... to všetko už máme! Práveže obrovská výhoda vodíka je koncentrácia energie- naplníš nádrž a fičíš stovky kilometrov, nie ako elektromobil-náročné na uskladňovanie energie a zdĺhavé "tankovanie". A keď niekto napíše, že je neekologické atómová energia a neekonomické slnečná energia tak potom mu hovorím, že energie sú mraky! len sa s ňou zámerne plytvá alebo sa osočuje ako neefektívna. A ropa?! keď dôjde tak končíme-lieky, hnojivá, plasty,..videli ste už mrkvičku z pôdy, ktorá nebola hnojená?!


DrHujer   |   ip:213.160.1   |   2010-06-17  (12:26)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Bertold súhlas. No treba veľa pokusov a omylov, kým na niečo garážoví majstri prídu. Ja im držím palce, možno toto niej cesta, ale aj negatívny výsledok ukáže možnosti ďaľšieho vývoja palív. S tým vodíkom to je komplikované a´Vami spomenutá účinnostť pri tvorení vodíka priamo v aute a jeho spaľovaní pravdepodobne nikdy nebude viac ako jedna. Ja sa ale samozrejme teším na nové objavy, snáď korektné a noe jedna babka povedala.


Toudy   |   ip:188.123.9   |   2010-06-17  (13:04)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Obavam sa ze nahrada za ropu neexistuje, proste musime znizit jej spotrebu. Vodik je podla mna slepa ulicka. Vyroba elektriny je bezproblemovejsia. Stacia kvalitne, lacne a lahke akumulatory s vysokou zivotnostou a sme za vodou... taky detail...


Yanath   |   ip:85.159.10   |   2010-06-17  (13:09)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  mozno ma primes vodika v nasavacom potrubi vplyv na spalovanie benzinu/nafty, trochu iny priebeh reakcie alebo vyssia teplota -> dokonalejsie spalovanie, ale k tomu nech sa vyjadri chemik


Krovak   |   ip:95.105.15   |   2010-06-17  (14:01)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Toudy: no otazka je ale z coho tu elektrinu vyrabat a navyse akumulatory su s tymi parametrami tiez problem. A este navyse - z coho by bol ten akumulator prevazne? Zasa z plastov. Ale bolo by to idalne riesenie, to je pravda


ajki   |   ip:195.91.79   |   2010-06-17  (14:09)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Ináš toto už bolo aj na Jojke..ten pán tam mal cenzurovanú tvár,myslím..Som tomu nemohol uveriť...že to tam dali na Jojku..


Toudy   |   ip:188.123.9   |   2010-06-17  (14:17)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Krovak,
No myslim ze vyroba elektriny nie je problem, vodna, veterna, slnecna, geotermalna, biopaliva(spalovanie bioodpadu - slama, kukurica), jadro, casom mozno fuzia. Je to aj najcistejsia energia. Elektromotory maju ucinnost cez 95%. A max. krutiaci moment od 0 otacok, to je turbo ;) Dokonca vyuzitim piezoelektrickych vlastnosti materialov dokazeme vyrabat elektrinu z podlahy na diskoteke. Problem je len v skladovani. Ak by sme mali kvalitne akumulatory, stacilo by sucasne pumpy zmenit na vymenniky akumulatorov a ani by to tolko penazi nestalo. A zmenit sucasne automobily na elektromobily je tiez uplne realne.


DrHujer   |   ip:213.160.1   |   2010-06-17  (14:19)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Toudy súhlas. Aboslútny.


LordX   |   ip:178.41.0.   |   2010-06-17  (14:22)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  S vyrobou energie nebude az taky problem, buducnost je v atomovej energii, ale zabudnite na Cernobyl. Reaktory IV generacie su schopne spalovat prirodny uran, thorium, dnesny jadrovy odpad.. a zaroven obohacovat novy stiepny material. Su take efektivne ze treba doplnat male mnozstvo paliva len raz za niekolko rokov a produkuju len malo jadroveho odpadu nebezpecneho len niekolko desiatok rokov, namiesto tisicov ako dnes.

http://en.wikipedia.org/wiki/Generation_IV_reactor
http://en.wikipedia.org/wiki/Breeder_reactor

Problemom je hlavne uchovanie a prenos energie. Vodik je problem efektivne vyrobit, skladovat a aj skvapalneny ma malu energeticku hustotu. Lepsie je investovat do vyvoja novych akumulatorov alebo palivovych clankov a elektrickych aut.


neno   |   ip:95.103.27   |   2010-06-17  (14:42)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  použivat vodik ako pridavne palivo, žo si ho vyrobiš priamo v aute a vstrekuješ do sania,taky članok tu bol tušim Vektra 2tdi motor a mal usporu asi 30% nafty,pritom je lepšie horenie ako ked sa zvysuje oktanove čislo, uz davno kamarat skušal pridavat do sania vodu samospadom, mal to v autobuse,motor tahal lepsie do kopca vysiel na 3_ke čo pred tym na 2-ke, len nemal vyriešene rožprašovanie vody aj spotreba šla dole,stači ked prši a auto nasava vlhkost lepsie maka motor,pred druhov svet. vojnou sa jazdilo na drevene uhlie aj to bolo zaujimave, teraz je svet zaspaty na nove objavy,alebo ropna loby taka silna.


fester   |   ip:213.151.2   |   2010-06-17  (15:02)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Autora článku sa spýtam,prečo pri spaľovaní vodíku zo zmesou nafty alebo benzínu narastá rapídne výkon motoru,a o60-70% klesá co2 a dymivosť.
Nie je to náhodou tým,že aj malé percento vodíku v zmesi zabezpečí dokonalejšie spaľovanie?Myslím že vodík v zmesi pôsobí ako katalyzátor.Preto lambda sonda zaznamená zníženú dymivosť a počítač si myslí,že je chudobná zmes,apreto pridá viac paliva.S toho dôvodu výrobcovia vodíkových zariadení do auta kla mú počítač tak,že simulujú rovnaké výstupné hodnoty z lambda sondy a potom auto vykazuje zvýšenie výkonu,alebo úsporu paliva.


fester   |   ip:213.151.2   |   2010-06-17  (15:11)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  A ešte dodám,že stačí alternátor upraviť tak že sa cievka z rotora nahradí magnetmi a výkon alternátora sa zvýši až 10x.V takom prípade je možné vyrábať dostatočné množstva vodíka na úsporu až 50%.


fester   |   ip:213.151.2   |   2010-06-17  (15:15)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Súhlasím ale,že môže nastať problém z časovaním.
Výbuch prebieha o mnoho rýchlejšie.


Stratus   |   ip:89.173.36   |   2010-06-17  (15:58)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Sme primitívna civilizácia spaľovačov.
V podstate sme sa nedostali dalej,ako ku kolesu a ohňu.
Spaľovací motor má účinnosť cca 30%,elektromotor cca 95%.
Prevodovka v automobile je dalším zdrojom strát.

Viem si predstaviť ľahký elektromobil z kompozitných materiálov,ktorý by bol bez prevodovky,ťažkej karosérie,či ťažkých skiel.
Takéto autá by boli vhodné do miest,na medzimestskú dopravu by slúžili pohodlné a lacné rýchlovlaky,lebo v budúcnosti si nebudeme môcť dovoliť taký luxus,ako doteraz.
Budúcnosť dopravy v mestách sú elektromobily,bicykle+elektroskútre.
Ak aj nadalej pôjdeme cestou ropy,tak sa zničíme-ak už ovšem proces sebazničenia nezačal.

Tiež si myslím,že keby nebolo špinavých praktík vládnucej elity,ktorá svet ovláda ropou,tak by sme boli technologicky podstatne dalej.


praga   |   ip:83.208.11   |   2010-06-17  (16:31)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Praga V3 S jezila na vodu již v roce 1957. Vážený pane konstruktére.


praga   |   ip:83.208.11   |   2010-06-17  (16:35)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  5. Auto na vodu. Již poválečné FORDY měly v karburátoru trysku na vodu. Ta se společně s benzínem dostávala do válců. Teploty spalovacích motorů ( cca 2 500 stupňů) rozložily vodu na vodík a kyslík, který hned shořel.

Již pan Emil Chrástek v roce 1956 na vojně připevnil nádobu s vodou na výfuk nákladní PRAGY. Ta se vařila, vodní páry nasával karburátor. Spotřeba klesla z 26 litrů na 13 litrů benzínu. Ale každých 5 000 Km se podpálil některý ventil.


Udajně v roce 1968 jezdil na vodu Volswagen NT . Auto bylo ve zkušebním provozu. O projekt se začaly zajímat USA firmy. Vynálezce ale chtěl vyrábět v Německu. Nejprve zmizel vynálezce, pak auto, na patentovém úřadě zbylo jen číslo patentu. Technické řešení se taky ztratilo.


6. Auto na vodík. Pokusy s tímto pohonem často končily výbuchem. Vodík má malé atomy, velmi špatně se těsní. Je vhodnější vázat jej chemicky například do zinkových baterií.
http://www.jakbydlet.cz/clanek/512_ropna-krize--jak-reagovat-na-zdrazeni-benzinu-a-nafty--.aspx


nafta   |   ip:83.208.11   |   2010-06-17  (16:38)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  No tak si vyrábějte naftu doma. 4,- Kč / litr. Surovina se vloží do generátoru. Topným pásem se zvyšuje teplota na + 60. Dochází k dělení frakcí. Pro vyloučení parafinu se používá vodní sprcha – ta je součástí generátoru. Několikrát se měří a dolaďuje PH. Přidávají se ingredience – metanol. V zimní období aditiva. Ještě je tam křemelinový filtr. To je ten úzký stříbrný válec. Na přání je možno podat složitější, chemické vysvětlení.

http://www.inmagazin.cz/clanek/551_domaci-vyroba-nafty.aspx


martin   |   ip:178.40.21   |   2010-06-17  (16:45)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  POdla mna auto na vodík je blbosť. Vyroba vodíka je energeticky náročná, či už ide o elektrolýzu. Pokial viem tak sa robí z metánu. TAk to už možme rovno salovať metán(zemný plyn ako CNG). SKor so za elektromobily s LiFePol akumulátormi. Len aby už konečne boli. napr http://www.evcgroup.cz/cz/ tam ponukaju upravene škodovky na el. pohon.


Azgaroth   |   ip:188.123.1   |   2010-06-17  (17:19)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Všimnite si poniektorí hlavne užitočné odporúčanie č.3: Nekombinovať s motorom s plynovým pohonom! Raz si už jeden skrachovaný hochštapler dal do svojej kraksne neodborne namontovať plyn a potom mu to buchlo pod riťou na križovatke pri bývalej Riviére. Mafián síce poriadnym ľuďom nechýba, ale na jeho počesť sa začali schádzať podobné živly v panychídnom pietnom záduchu pri tom hrdzavom strašiaku, čo si tam bez povolenia postavili. Určite ste o tom počuli, často to bolo aj na našich štvavých TV vysielačkách, platených a ovládaných západnými Sionistam. Takže varovanie je namieste.


Mayo   |   ip:188.121.1   |   2010-06-17  (21:31)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Prečítal som si Mariánov príspevok a súhlasím. Je veľmi potrebné informovať o najväčších požieračoch výrobkov z ropy. Myslím, že každý cíci, že niet ropy, niet doslova našej ropnej civilizácie! Celý náš svet musí veľmi rýchlo a nekompromisne zrušiť spaľovanie výťažkov z ropy. Opravujem malú Marošovú chybičku a citujem: "Hoření vodíku s kyslíkem je silně exotermní" Mohlo byť napísané, že horenie vodíka miešaného zo vzduchom môže byť aj inakšie ako exotermické? Rozkladom vody nie je podmienka nutnosti tlačiť aj uvoľnený kyslík do motora. Pár krát som sa odborníkov na chémiu spýtal : Ako sa dá rozložiť voda na vodík a kyslík? Odpoveď znela : "Energeticky je to veľký problém." No a 40 rokov sa kde koho pýtam "Koľko poznáte možností rozkladu vody na vodík a kyslík?" Je to úbohé s odpovediami!!! Páni! Trošku mimo sa spýtam: Ako vytiahnem čistý alkohol z denaturáku zasvinený benzínom a podobne? Sú viaceré odpovede! Odpoveď "Je to náročné na peniaze, materiál, energie, presné teploty ... aj čas" neberiem. Takže, tí kto vedia odpoveď na čistý alkohol bez finančnej, materiálovej, energetickej náročnosti, aj času, určite cítia, že existuje odpoveď aj na náročnosť výroby vodíka z vody. Takže hurá do laborovania! S "Fasterom" súhlasím! Aj zo vstrekovaním vody do motora súhlasím! Jazdil som a bola to bomba! Jazdil som na Jawe 500 OHC a splnil som sen prvého majiteľa, dotiahol som jeho ideu, primiešavania vody do sacieho priestoru. Tvrdím, že chladenie motora bolo úžasné = Jawa 500 OHC! O spotrebe benzínu netreba ani písať! Kto vie tak vie! PropánBután sa skúšal len tak v cca 1973-74 v BA (Š1203) aj v celej ČSSFR! V roku 1976-78 dotoval Slovnaft PB skúšky na benzínových automobiloch! Záver zhruba vyznel fajnovo a to pomocou odborných papulí a to, že síce motor je tichší ale klesol výkon o cca 30 percent a v cenových hladinách je to o ničom, lebo PB aj vysušuje spaľovací priestor a likviduje všetko čo sa v motore hýbe! Jasné je že, pár fandov jazdilo na PB s pomocou splynovača z talianska a smrdeli a jazdili vtedy keď benzín stál 3,50-4-8korún a večne mali problém z vedátormi a policajtami! A jeden môj priateľ mi len zo smiechom povedal : "S touto 120š-cicinou som bol v servise 2x, raz čap a raz ložisko kolesa a drž sa kamoško = 120000 km! Ináč normálny servis, zoštelovanie geometrie, zapaľovania, svetiel, trúby a tak." ... Aha a každému trošku vzdelanému motoristovi je jasné, že už zmena benzínu z 90 na 100 oktánov vyžaduje nastavenie nielen zapaľovania! Auto na drevoplyn jazdilo ešte v roku 1958 po Gorkého ulici v BA a popoťahovávalo traktorové vlečky zo 5-10ks naraz okolo Národného divadla! Smrdelo a jazdilo. To auto sa volalalo Sentinel. Postupom času prišli múdri chuji a zarazili drevoplyn. Hlavne, že presne tak smrdeli kotolne na uhlie, koks ... ešte v roku 1995 a vlastne ešte aj dnes! A takto predpisovo zmizli aj piliňáky! Hádam najšetrivejšie piecky. A také hlášky, že buchlo niekomu pod riťou auto jazdiace na PB je pekné info! Rovnaké ako, že šéf Slovňafteriňgu si špáral v nose a narazil na ropu! Plynový šporák nevyhodil pol baráku? Benzínová nádrž neupálila celú posádku vozidla? Medzi dvomi jamkami, pupkom a ritným otvorom nevybuchol doktorko čo zatĺkal klinec granátom? PB bezpečná nádržka 10kg nezrušila rodinný dom? Takže podľa šprta treba chodiť v benzínových galošiach, či naftových spoďároch a igelitku na gebulu, vodík by nás len odpálil či zabil. Panstvo! Ak nenapíšete správne na ten denaturák (ja to viem aj iní a nechlasceme) tak už sem asi neprídem tárať, lebo vraj auto na vodík je blbosť, aj na paru, aj na benzín, aj na naftu, aj na vietor, aj na drevo, aj na piliny. Kto vie koľko výskumov v ČSSFR sa robilo naraz v roku 1976-89 okolo Stirlingu? Kto vie, vie! Ináč tí čo rýpu nezbadali, že v TV zverejnili chlapíka, ako jazdí na pridávanie vodíka do motora (nie je sám a jediný!). A rád by som od nich počul info, prečo tam následne táral extra odborník o zásahu do motora, či motorového priestoru? Naznačovali že je to trestné!? Ja si tam kľudne prilepím aj šprcgumu a nenapadlo ma že som poškodil motorový priestor a že mi tam pri filtri smrdí oliguma, či fotka odborníka na tej šprcgume a tak hádam viete o čem je reč? ...
S pozdravom: Na večné časy šprti a nijak inak! Držím palce tím, čo hľadajú, fungujú, jazdia, informujú!!!


fester   |   ip:213.215.6   |   2010-06-17  (21:40)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Azgaroth
Ak by hňupy ako ty mali rozhodovať o svete,tak sme na tvojej intelektuálnej úrovni.
Pre zaujímavosť najlepší pomer na šetrenie paliva je LPG+HHO.
Ak chcete veriť hlupákom,ktorý sa pasujú za konštruktérov motorov a pritom nepoznajú výsledky laboratorných skúšok motora na vysokej škole ,kde sa tým študáci bežne hrajú,je najkrajše povedané slepé.

Ĺudia čítajte!


A   |   ip:80.188.86   |   2010-06-17  (22:40)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  to Toudy, DrHujer, arti, Bertold, LordX, a niektory dalsi stejnych nazorov:

Very Good, 100% suhlas.


Fantomas   |   ip:188.221.1   |   2010-06-18  (00:55)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  no napriklad touto cestou by sme sa mohli uberat a potom uz len presedlat na elektromobily :)
http://mustwatch.hztz.cz/film/here-comes-the-sun/


Ignac   |   ip:78.98.186   |   2010-06-18  (08:36)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Ludia neviem co tu vsetci riesite. Vodik,alektromobily a ine bludy .... Uplny ideal je atomovy pohon. Uz dnes sa vedia vyrobit akumulatory na principe stiepenia atomu. Mozeme mat auto, ktoreho pohon bude fungovat aj 20 rokov. Ale to tu zrejme vladcovia nechcu, taku samostatnost obyvatelstva. Aj preto sa zrejme siri 'panika' z atomovych elektrarni a atomovych bomb a takto pod zastitov 'bezpecnosti' brania sebestacnosti vlad a obyvatelstva.


prave   |   ip:94.229.32   |   2010-06-18  (09:34)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Vyrobit vodik elektrolizou je uplne jednoduche a staci mi uhorkovy pohar plny vody dve elektrody a ides.Nic nakladne ani dramaticke sa nekona.Je to cistejsi zdroj energie ako ropa.
Z ropy sa vyrabaju jedovate plasty,jedovate chemikalie to je pravda potom ze clovek je plesaty uz ako 30rocny.
Ak my sme vyspela civilizacia tak to ma podrzte.
Spalovacie motory su najnefektivnejsie.Tolko strat a tolko nakladov.
Existuje energia nuloveho bodu je to take jednoducha ze to skoro vypada ako kuzlo.Jedna sa o vrstvenie materialu.Nieco ako kondenzator.Ale kedze sme len obycajny primitivi co si myslia ze co maju k dispozicii je vrchol nic s tym nenarobime.


Jano   |   ip:78.141.11   |   2010-06-18  (14:49)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Hmm zaujimave. Mozno by ste prijali prispevok od niekoho kto tak pohon uz v aute ma ;) Napriklad mna :) kupil som si taku jednotku na vyrobu vodika do auta od firmy www.vodikovypohon.sk mam to v aute asi rok. Som stym spokojny aj ked podla niektorych ludi to nie je mozne moje auto by vam rado odporovalo. :) Zmeny ktore som postrehol su v prvom rade clovek postrehne ze motor je tichsi a ze bezi kludne. Ma trosku vyssi vykon ale len o par koni nic vynimocneho a samozrejme ma to mensiu spotrebu mne vychadza okolo 30-40 %. Auto je amerika pazrava na benzin 17 rokov stara. S pozdravom :) Dufam ze som vam pomohol.


Toudy   |   ip:188.123.9   |   2010-06-18  (15:00)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Boze davat si pridavny vodik do motora... Vyroba vodika vas bude stat viac energie z alternatora ako ziskate naspat vo forme vykonu spalenia vodika. A okrem toho spalovanie prebieha pri ovela vyssich teplotach, mozte si s tym dost dobre odpalit ked uz nie motor tak ventily pripadne potrubia. Ja by som do toho v ziadnom pripade nesiel. Je to oblbovacka. To uz by som radsej siel do turboduchadla, alebo kompresora na zlepsenie spalovania a znizenia spotreby.


prave   |   ip:94.229.32   |   2010-06-18  (15:46)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Vodikovy pohodn je normalka a da sa jazdit cisto na vodu.Jediny problem je ze nie su na to prisposobene dnesne zastarale motory.V prvom rade musia byt vsetky suciastky v motore nehrdzavujuce.
Napriek tomu existuje energia cista totalne lacna nie spalovanie nie tepelna fuzia.


prave   |   ip:94.229.32   |   2010-06-18  (15:47)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Ziadny vybuch nehrozi pri pouziti s benzinovym motorom a to preto lebo vodik nie je pod tlakom ale sa nasava presne mnozstvo ktore spotrebuje.


JA   |   ip:81.89.60.   |   2010-06-19  (10:44)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Ide o to, aby sa prepracovala celá koncepcia dopravy, aby mali automobilky zase čo vyrábať a hlavne aby to mal kto ZAPLATIŤ. Museli by sa vyvinúť úplne nové autá, o to ide, nie o "ekológiu".


forest   |   ip:217.119.1   |   2010-06-19  (12:44)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Táto debata mi trochu pripomína debatu ohľadom MERA ( metylester repky olejnej, mnohý to poznáme pod označením bionafta ) ktorú som zažil začiatkom deväťdesiatich rokov , aj keď to nie je k článku možno to trochu ozrejmí pozadie chute alebo nechute používania paliva z vodíka.

Vtedy som sa ako študent SPU ( slov. poľnohospodárska univerzita ) zúčastnil exkurzie v Kolíňanoch kde stála výrobňa MERA
Táto fabrika bola relatívne nová ale už vtedy odstavená.
Následne po exkurzii sa uskutočnila technická debata odborníkov a "odborníkov " (úradníci ) na túto temu . Odporcovia alebo " tiežodborníci " argumentovali technickými problémami s MErom napr. potreba prevložkovania motora ďalším argumentom bola energetická náročnosť výroby atď , námietky že mero môžeme používať len ako prímes do nafty ( nič nové Nemci to už vtedy bežne robili do zelenej nafty ) všetci mlčali . Pričom na univerzite sme robili výskum spolu s firmou ZETOR , ohľadom používania čistého MERA a iných palív .

Oveľa zaujímavejšia ale bola debata ekonómov k tejto téme . Základným dôvodom odstavenie fabriky bola energetická náročnosť výroby , a vysoké výkupné ceny repky olejnej ( vykupovala ju vtedy aj palma na oleje a rast. tuky čo zvyšovalo dopyt a tým aj cenu ) a zároveň aj nízka cena nafty čo spôsobovalo neefektivitu výroby . Úradníci tvrdili že načo by sme to dotovali , ekonómovia odborníci im tvrdili že problém s cenou by vyriešilo zrušenie dane z palív na MERO a zároveň že cena nafty nebude dlhodobo tak nízka čím sa DOSIAHNE AJ EFEKTIVITA . Naši ekonómovia tiež tvrdili že takéto výrobne prinesú Slovensku aj ďalšie efekty ako napr. zníženie energetickej závislosti, zlepšenie salda zahran. obchodu, peniaze ostanú doma . Oponenti sa zmohli v podstate len na dva argumenty že načo by sme to vyrábali keď to môžeme lacnejšie doviesť a vyrobiť klas. naftu a že argumenty niektoré patria do socializmu ( vo vzťahu k odbúravaniu energ. závislosti ) .

História ale ukázala kto mal pravdu , dnes sa mero štandardne pridáva do nafty aj na Slovensku , rozdiel je ale základný spracovanie ale najmä výkup už kontroluje niekto iný nie slovenský poľnohospodári. Takže sme vtedy mali pravdu ale nevyhrali sme .

Toto všetko ale má trochu iný význam , v podstate bol utlmený celý výskum ohľadom používania MERA , takže ak dneska niekto argumentuje že máme málo schopných vedcov a neprebieha na slovensku aplikovaný výskum položme si otázku prečo došlo k jeho zničeniu .

P.S najviac ma dožralo keď nejaký " novinársky odborník " pred cca 3 rokmi napísal že na slovensku sa otvorila prvá výrobňa myslím že ju otvoril slovnaft.


JA   |   ip:81.89.60.   |   2010-06-20  (08:43)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  forest
hlavným problémom s bionaftou je to, čo ste ani nespomenuli: Repku nemožno donekonečna pestovať na obrovských lánoch, lebo podochneme od hladu. Domýšľate sa, prečo?


forest   |   ip:217.119.1   |   2010-06-20  (11:10)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  to JA

samozrejme že nie . repka musí byť vhodne zahrnutá do osev. plánu , najmä s ohľadom na škodcov, ale zasa je to len odbočenie a hľadanie argumentov prečo nie , nik nečakal ani nedúfal že repka by mohla byť úplnou náhražkou nafty . Vtedy sa hovorilo že aby by sa podarilo nahradiť 10 % spotreby nafty merom tak to bude obrovský úspech.

Hlavnou myšlienkou môjho príspevku je to že sme o tomto palive hovorili , a robili výskum už dávno ale rozumné to pre kompetentných začalo byť až vtedy keď obchod s repkou začal kontrolovať slovnaft a súdruhovia so západnej Európy .

Podstatou MERA je to že peniaze ostanú doma , pri nafte sa peniaze vyvezú do zaHRANIčIA ( okrem daní )


forest   |   ip:217.119.1   |   2010-06-20  (11:35)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  ešte jeden dovetok pre ja

len tak na okraj , už dnes je podľa mňa pestovanie Repky v niektorých oblastiach na slovensku na hraniciach únosnosti .

Apropó len jedna moja osobná skúsenosť z Nemecka ( BaMBERG )

Dotácie na pôdu mohol získať v 90 rokoch len ten kto preukázal že 20 % jeho pôdy sa využíva na nepotravinárske účely . Riešili to tromi spôsobmi .
a- pôdu nechali ležať úhorom
b- nasiali tam ľan pre text. priemysel
c- pestovanie repky a po zbere jej následné odovzdanie do výrobne MERA

Tzv. červená nafta alebo inak povedané nafta pre poľnohosp. dotovaná štátom obsahovala 30 % mera .

Ak ste poľnohospodár , možno z vašej pripomienky asi aj áno tak efekt musíte pochopiť hneď . Aj motiváciu nemeckej vlády .
Pre laikov , Nemci si dobre pamätali ropnú krízu , preto týmto spôsobom znižovali energetickú závislosť a zároveň ostávala časť peňazí ktorá predtým odišla preč v nemeckej ekonomike. Ďalej riešili svoj problém z prebytkom potravín tým že dotovali využívanie pôdy na nepotravinárske účely .

Odborníci na Slovensku to už vtedy vedeli ale bohužiaľ kompetentný boli buď hlúpy alebo kúpený

A Pane ako som napísal tieto kroky sa uskutočnili ale kontroluje to niekto iný.

PS : páči sa mi vaša poznámka " lebo podochneme od hladu " , asi nie ste poľnohospodár lebo ak by ste bol tak by ste vedel že na slovensku sa v podstate dnes pestujú len hustosiate ob. , kukurica , slnečnica a repka.
Pane na slovensku sa už dávno nepestuje zelenina , len zriedka zemiaky , c. repa len niekde na západnom slovensku atď. O mlieku a produkcii mäsa ANI NEHOVORíM.
Všetko si dovezieme zo západnej európy , kde sú farmári skvele dotovaný a vedia PODLIESŤ NAšE CENY .

zobudte sa konečne slovenský poľnohospodári sú na kolenách a západ len čaká kedy začneme predať pôdu .

stačí sa pozrieť len na to kto kontroluje dnes chov ošípaných na slovensku a pochopíte.



Jano   |   ip:78.141.11   |   2010-06-20  (12:44)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Ja na tom beham rok :) moj alternator sa ma celkom dobre nechal som ho skontrolovat vo firme ktora sa zaobera len alternatormi. Motor som nechal rozobrat a skontrolovat ci sa mu nieco nestalo. Chalani v servise vyrobcu mi povedali z vnutra je ako novy a netreba na nom nic spravit. Auto ma 17 rokov co je dost vela a cakal som uz len preto nejake potiaze ale na podiv nic. Nabehane ma okolo 250 tis. km. Odkedy je v tom vodik akceleruje lepsie znie jemnejsie a samozrejme zerie menej. Toto pani moji je tvrda realita :) Vela uspeocho vam prajem vo vasom teoretizovani aj nadalej.


JA   |   ip:81.89.60.   |   2010-06-20  (18:58)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  forest
pravdaže nie len na túto tému miznú naše financie v bezodnej jame Bruselu. A nie len Grécko je lenivé, to je ohromná neznalosť pomerov na Západe: Najväčší lenivci v Európe sú Rakúšania, dopadnú rovnako ako Gréci.


sejzmolog   |   ip:213.81.18   |   2010-06-21  (13:26)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Zdravim Zaujimava debata a mnoho reakcii tak som sa rozhodol ze aj ja prizpejem mojim nazorom. Hlavne k vyjadreniam typu NEMOZES Z TOHO DOSTAT VIAC ENERGIE AKO SPOTREBUJES NA VYROBENIE THO VODIKA. S tymto sa nemozem zmierit hlavne preto ze kazda latka na svete podla pana Alberta moze dodat energie E=m(c.c) to znamena ze z 1l vody dostaneme E=(3x10na8)na2x1000= 90000000TJ. Otazka je vivinut taky sposob aby bol co najucinnejsi. V jednoduchosti povedane : pocitat ze vstupna energia (v tomto pripade elektrina) musi byt vacsia ako vystupna je nezmysel. Podla mna by toto tvrdenie malo zniet takto : vstupna energia + energia spotrebovana na vyrobu vody musi byt vacsia ako vystupna energia. Vyhodov ale tychto latok je to ze nemusime vynakladat energiu na vyrobu vody, ropy, plynu, dreva. Su volne dostupne v prirode. Ale kolko slnecnej energie spotrebuje slnko kym vyrastie velky strom? A potom to iba zapalime a ono o hori. A drevo hori aj bez toho aby sme dodavali drevu akukolvek energiu. Toto je moj nazor ale mozno som len nedospel na taku inteligentnu uroven aby som tomu rozumel.


DrHujer   |   ip:213.160.1   |   2010-06-21  (14:21)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  sejzmolog, no a takyto sposob toto nieje, bohuziaľ. Inak ak sa na rozklad dihydrogénoxidu na vodík a d a kyslík použije energia, ktorú alternátor vyrába a je nadbytočná - nevyužitá pre chod auta, samozrejme to má pozitívny účinok z pohľadu energetiskej bilancie´.


Jurri   |   ip:194.25.13   |   2010-06-22  (07:37)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  ....v Berline na ILA Airshow letelo lietadlo na palivo vyrobene z rias....prirodnou cestou
http://www.aviationnews.eu/2010/06/21/diamond-da42-ng-flies-with-pure-biofuel-made-from-algae/


rew   |   ip:178.40.13   |   2010-08-01  (11:17)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Co takto na elektrolýzu použit peroxid vodiku nema s tym niekto skusenost?


ozzy   |   ip:89.173.67   |   2010-09-01  (12:51)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  peroxid nie je zadarmo a je bohatsi o molekulu kyslika, ktory pri rozklade vody ani moc nepotrebujes.Je nestabilny,kyslik je agresivny plyn, koroduje..... Je to hlupost.Pre toho premudreho Dr.Hujera.To ako kyselina sirova je podla teba: DIHYDROGEN TETREAOXYGEN SULFID ?!?! Alebo DIHYDROGEN SULFO TETRAOXID ???? Ty si volil najskor ozrateho Slotu, mam dojem.Nerob zo seba znalca, ked na to nemas


Igor   |   ip:87.244.22   |   2010-10-26  (13:35)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  @Lambdaman

Neviem ci tento clanok ma byt o nahradeni ropy vodikom, ale vseobecne sa zjednodusuje vyznam ropy v zmysle jej pouzitia iba ako pohonnej latky.Vsak ropa sa zial pouziva v celej skale chemickeho priemyslu.Ci uz na plasty, ale napr. rozne emulgatory, ci aditiva.Tazko aj tu menovat to vsetko.Pozna niekto alternativnu surovinu k rope v tomto zmysle?

ano! cital som ze z konope siatej sa da vyrabat plast, lebo obsahuje nejaku latku. ale neviem kde som to cital urcite sa to da vy googlit ;) ...



Krovak   |   ip:193.93.73   |   2010-10-26  (18:47)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Igor: napadaju ma ako priklad trabanty, tych karoseria sa tiez vyrabala z rastlinneho odpadu pokial viem (takze dalo by sa). Problem je podla mna s mnozstvom - ako vyrobit dost rastlinneho materialu na to, aby pokryl spotrebu a zaroven vyrobit dost potravin aby ludia nepokapali od hladu


Horus   |   ip:188.167.7   |   2010-12-08  (11:52)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  zdravicko vsetkym, tak velmi pekne reakcie od niektorych, len zhrniem par faktov, uz velmi velmi davno bol vytvoreny patent na stiepenie h20 celkom jednoducho pomocou elektrolyzy, najprv sa pouzival tzv. bubler a teraz uz je v predaji aj druha varianta, vsetko funguje uplne normalne, vysledkom reakcie je para cize opat h20..

ropa = biznis. cesta byt zeleny a usporny pre seba a okolie = nevhodne.. okrem toho uz davno su technologie na to ako sa da vyuzivat aj energia priamo zo vzduchu.. a to nemyslim vzduch.. ale nieco ine.. pozrite si teslove vynalezy.. a takisto priamo zo zeme je mozne cerpat resp z pody.. jednoducho vynalezov a funkcnych je kopa, a tych co len teoretizuju tak nech sa im dari, ale pokial pani nieco prakticky nevyskusate tak sa dozviete velke prt. Tesla skusal neustale a vdaka nemu mame aj striedavy prud.. a vytvoril tiez auto ktore chodilo na elektriku, ktoru cerpalo z okoliteho priestoru..

energia je pritomna vsade.. a to ze ju nevidime nasimi ocami, to este neznamena ze tu nie je.. skuste hladat a citat, na internete je toho kopa..

aha aby som nezabudol, pozrite si pracu tohto pana: Stanley Mayer.. http://en.wikipedia.org/wiki/Stanley_Meyer%27s_water_fuel_cell


Horus   |   ip:95.105.14   |   2010-12-09  (10:13)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Horus: navodov na nete je kopec a tak isto som narazil na nejedno forum kde riesili ako to podla tych navodov spravit, ABY to fungovalo. Preco asi?


ppppp . xukopelo6   |   ip:95.103.28   |   2011-12-07  (19:52)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Pomocné vodíkové generátory sú do auta absolútny blud. Trocha môže pomôcť obyčajná voda, ktorá mení optimum účinnosti pri nižších výkonoch, než sú menovité, alebo pri viacej opotrebovaných motoroch so zmeneným kompresným pomerom. Vyrábať vodík pomocou prúdu z alternátora je neefektívne, neekonomické, kontraproduktívne. Nesúhlasím s tým, že alternátor nie je preťažený, naopak preťažený je a často odíde, videl som na vlastné oči. V energii vodíka čo vyrobí vyvíjač je obsiahnutá energia, ktorú spotrebuje alternátor, nič navyše, tento proces naopak zavádza ďalšie straty. Reči o zázračných premenách sú nezmysly, ani katalyzátor nemení energetickú bilanciu reakcie, ani nijaký iný nepriamy spôsob štiepenia, či zlučovania, mení sa iba rýchlosť reakcie, energiu treba dodať vždy. Na toto stačí učebnica zo strednej školy, schopnosť čítať a overovať, či v učebnici neklamú.
Žiadny katalyzátor nemení energetickú bilanciu akejkoľvek reakcie.
Nevidel som jediné meranie, ktoré by preukázalo skutočné zníženie spotreby, zapríčinené montážou zariadenia, ktoré z vlastného motora vyrobí elektrinu, a tú použije na výrobu vodíka, čo opäť horí v tom istom motore. S tepelným čerpadlom to nemá vôbec nič spoločné, pretože produktom tepelného čerpadla je odpadové teplo, a nie mechanická energia, kde je naopak teplo tým odpadom. Kŕmia ľudí bludmi, a klamú, že oni sú tí, čo hovoria pravdu. Nech predvedú jediné seriózne a verejne prístupné, či opakovateľné meranie.


Kirun . veseledi86   |   ip:212.26.17   |   2013-02-17  (17:23)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Je potom mozne ze o uspore benzinu hovoria iba predajci vodikoveho zariadenia v ramci marketingovych zalezitost?


jerryt . gyjibiqu40   |   ip:85.71.220   |   2013-11-29  (13:09)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Chytrolini a studovani,kdo z vas vi z jakych aditiv se sklada ten beztak znehodnocenej humus na kterej kazdy den jezdime?Na netu se pravdu nedovite.Nicmene,leta stare Skody 1000MB uz je pryc.Pro takove vozy se driv pozival Special..a nikoho ani nenapadne proc...palivo Special byl totiz obohazen o slozku s chemickym nazvem PB-cili olovo.Olovo muselo byt pouzivano,nebot diky jeho vlastnostem se zajistovalo predevsim mazani,potazmo i chlazeni,trecich ploch..(pistni krouzky,steny valce,driky a sedla ventilu)...Jak je to tedy dnes,kdyz u kazde pumpy najdeme pouze bezolovnaty benzin? Vysvetleni je jednoduche,vyvoj sel s dobou a zmenila se i konstrukce motoru.Litinove krouzky nahradila kvalitni ocel,valce uz maji taky jine mechanicke vlasnosti a o ventilech se bavit nebudu.Zkratka se ti muze podpalit i autak v zaruce i pres veskerou peclivost udrzby.HHO je pro motor nebezpecny?..Cim je nebezpecnejsi oproti LPG,ktere si hojne montujeme do svych milacku?Pokud vim,tak spalene LPG obsahuje v emisich radu oxidantu,ktere podporuji korozi stejne jako benzin nebo nafta,HHO je na tom hur?Snad kazdy kdo mel chvili autak na LPG,tak jiste vi,ze usetreny peniz stejne pozdeji narval do banalit typu:zapalovaci svicka ci lambda sonda,ktera diky oxidaci zacne kecat ridici jednotce a pak svitici kontrolka na palubovce nas pozdeji donuti jet do servisu. Na zaver:kazdy vyrobce to muze mit jine,ale treba motory vozu z koncernu vw jsou od vyroby predimenzovany k hodnote cca 40%,takze cipovani je mozne aniz by padnula zaruka vozu (cipovani provede autorizovany servis).ale stejne tak je mozne pro dnesni motory bezpecne pouzit i alternativni paliva typu LPG.HHO neschvali nikdy,jako protoze vyrobci by zacnuli fungovat a za chvili by ekonomika spadnula,protoze by si lide vystacili skoro pouze s vodou.(asi tak podobne,kdyby mela prijit legalizace marihuny:lekarensky,lihovarsky a tabakovy prumysl by taky poklesl,a tohle taky nikdo nedovoli) Nejsem studovanej a nemam v hlave cisla,jsem jen zkuseny automechanik.Mel jsem v ruce radu motoru a bohuzel i modernich.Pri pohledu na ten masakr nemuzu s jistou rict,co tem motorum tolik ublizuje (vyrobni vada,nebo skvele pozarucni nacasovani? :-) )U motorek se mi takove veci nedejiu a pokud zdokonalim muj vyvijec vodiku,tak dam vedet,jak je to s nim v praxi. A pro TEORETIKY: HHO neni pro veteranske stroje,nestraste lidi plkama a radsi zkuste sami at vite aspon trochu o cem mluvite! A pro uplne laiky:HHO ma skvelou horlavost,takze minimalne podpori spaleni mnohem vetsi casti paliva,tudiz ziskate vice energie a nemusite tolik slapat na plyn,tim vlastne uzkrtite vytok penez ze srajtofle :-) A pro pana Nejchtytrejsiho :vodik ma velkou vyhrevnost?A jak je na tom treba nafta? podle tveho proslovu by se vsechny motory mely roztect na louzi slitiny cehosi.Nestras lidi kecama,radsi to zkus v praxi a do te doby neplkej kraviny verejne..pokud te neco stve,rad vysvetlim a treba pomuzu ulevit,budes kantor teoretik a ja budu zak praktik...jerry-t@seznam.cz


Mikey . rivesofe33   |   ip:91.127.19   |   2017-08-07  (22:11)
50% hlasovalo = 0  
mínus plus
  Je to sice uz 7 rokov od vydania prispevku ale chcel by som len doplnit par veci. Bolo spomenute ze vodik hori pri 3000°C a to je problem koli teplote. Ja som premyslal ze by bolo fajn pouzit zliatinu volframu ktora by tomu mozno pomohla .... dalej konstrukcia motora... samozrejme ako naftove tak aj dieselove motory maju konstrukciu prisposobenu danemu palivu tak preco nevymysliet aj novy koncept motora pre vodik .... a co sa tyka vyroby a distribucie ... kedze reakciou vodika s kyslikom vznika vzduch ... taktiez aj zo vzduchu sa da vyrobit vodik tak preco nevytvorit system (uzavrety) ktory opätovne z vytvoreneho vzduchu vytvori vodik .... je to samozrejme o energiach ale napad je napad aj ked je hlupi :) ja som technicky inzinier ale este neskuseny no vela som o tomto premyslal vdaka :).



diskusia / forum Pridaj príspevok do fóra
Prosím diskutujúcich, aby nepoužívali vulgarizmy a dodržiavali kultúru diskusie. Ďakujem. (admin)

Meno:


Tripcode (?): (nepovinné, ale odporúčané)


dva + päť =
(výsledok zadajte číslicou)

Podmienky používania služieb dolezite.sk beriem na vedomie a súhlasim s nimi. Kliknúť tu pre celý text.

  Príspevok:


Na Slovensko zamieril úspešný projekt Výtlky.sk. Štartuje motoristická anketa Najhoršia diera na Slovensku


2013-04-26  (14:09)  |  Auto-moto
Projekt Výtlky.sk, ktorý už 3. rok úspešne monitoruje stav ciest v Českej republike, tento rok ohlásil medzinárodnú pôsobnosť. Svoj potenciál ponúkne aj slovenským a maďarským motoristom a správcom ciest. Web Vytlky.sk a mobilné aplikácie pre smartphony pomôžu monitorovať cestné úseky s nebezpečnými výtlkmi. Projekt je založený na koncepte efektívnej spolupráce medzi vodičmi a cestármi.

TESLA Model S


2009-04-12  (17:16)  |  Auto-moto
Budúcnosť automobilového priemyslu? Dlho očakávaný elektromobil so slušným dojazdom, skvelým výkonom, dobrým designom a ešte lepšou cenou. Budú ho ostatné automobilky bojkotovať, alebo sa vyberú rovnakou cestou? Aké budú reakcie ropných spoločností ktoré nepriamo ovládajú a podporujú automobilový priemysel?


GM, Chrysler a Ford asi čaká vládou riadený bankrot


2008-12-17  (09:54)  |  Auto-moto
Predpripravený bankrot spojený s finančnou pomocou vlády je najpravdepodobnejším scenárom pre tri americké automobilky, uviedla dnes ratingová agentúra Moody‘s Investors Service.


Škoda Octavia dobieha Superb


2008-10-25  (20:33)  |  Auto-moto
Po štyroch rokoch podstúpila Škoda Octavia druhej generácie plastickú operáciu. A nielen to. Po prvýkrát sa pod jej prednú kapotu dostávajú novučičké maloobjemové benzínové turbomotory s priamym vstrekovaním, či 7-stupňová prevodovka DSG! Koncern Volkswagen teda na Škode tentoraz naozaj nešetril.


Nový zákon o cestnej premávke: Kladivo na čarodejnice


2008-09-28  (15:07)  |  Auto-moto
Parlament schválil vládny návrh zákona o cestnej premávke, ktorý mal platiť od 1. októbra. Zákon prináša veľa užitočných noviniek, no aj také, o ktorých opodstatnenosti či logike možno právom zapochybovať. Najväčšou zmenou sú zimné pneumatiky, ktoré sa podľa nového zákona musia používať v prípade ak sa na ceste „nachádza súvislá vrstva snehu, ľadu alebo námrazy“ alebo ak vodič pôjde po trase, kde môže takúto situáciu predpokladať. Zmenou oproti pôvodnému návrhu je ustanovenie pre autobusy a nákladné vozidlá, ktoré musia mať zimné pneumatiky aspoň na jednej z hnacích náprav od 15. novembra do 31. marca.


Ďaľšie z auto-moto...



Vyhľadávanie


Dôležité.sk na Facebooku

handmade.sk - ručná výroba, výrobky, ručná práca, predaj, obchod
Najlepšie hodnotené za týždeň

Najčítanejšie za týždeň

Posledné príspevky vo fóre

Nižšie splátky? Ľudia nebláznite..
SERGIOOSWALDO . reqikice79:   AHOJ, DOBRÝ DEŇ,

Nižšie splátky? Ľudia nebláznite..
Romav . donyvyxa40:   Máte finančé problémy ? y máme pre Vás riešenie.

Veľký Tresk rozbil ateizmus na cimpr-campr
LorinaBlodgett . sewycecu64:   Mozno by ste si mali pozried kto je to vlastne ateista :D

OMG ...


Drogy nie sú dosť! “Mozgoví lekári” sú ...
WalshRobert . wurenemu3:   We are authorized Financial consulting firm that work directly with

Cirkevný matrix - CIRTRIX
EgbebleAugustn . munolumo99:   Chcete byť členom Illuminátov a dostať svoje srdce túžbu po peniazoch, moci, sláve všetko bude vaše v živote, čo musíte urobiť, aby ste získali všetko toto je pre vás prísť a byť členom bratstva Illuminati všetko kedy ste ......

Ďalšie...

Najdôležitejšie články

Etikoterapia

Etikoterapia vychádza z vplyvu negatívnych pocitov na dušu. Poznáme 7 najdôležitejších pocitov, ktoré nám poškodzujú zdravie - závisť, nenávisť, krivda, zloba, ľútosť, strach alebo trápenie sa za iných. Ak niektorý z týchto pocitov ľudia „pustia do svojho vnútra“, tak za všetky následky nesú sami zodpovednosť. Už Sokrates povedal, že telo je iba obalom duše . Ak ochorie duša, ochorie aj telo.


Mlieť ako kedysi alebo prečo vymreli kamenné mlyny?

Václav Havel – z jiné strany mince

TORONTSKÉ PROTOKOLY

Emil Páleš: Jezuiti

Slováci majú viac ako 8000 ročné etnické gény

Portal o ekologickej a energeticky efektivnej architekture
Náhodný výber za posledný týždeň

Zaujímavé linky

Varíme vegánsky



V tejto časti nájdete recepty bez použitia mlieka, syrov, vajec a ostatných živočíšnych produktov.


Energetické žiariče - elektrosmog

Vegan-fighter

Ľudovít Štúr

Anketa

Čo si myslite, ze sa udeje v eurozóne?


Grécko nakoniec vyhodia alebo samo odide (28%)


Euro padne, alebo budu dva druhy (36%)


Nič, premlčí sa (36%)


Navrhnite vlastú anketu
Najdôležitejšie z domova

 - Monika, Chill out!Monika, Chill out!

Ronald Reagan raz povedal Ťažká práca ešte nikoho nezabila, ale načo riskovať.


Zastavme SMER! (bankrot a peklo)

Ja som vám to hovoril!

Jiří Krampol: Trilogie...

Čipovanie psov? Neprispôsobivých sa to netýka!

Umylo vám dieťa riad? Pýtajte faktúru!

Najdôležitejšie zo sveta

VIDEO: STRANA NEZÁVISLOSTI BRITÁNIE NIGELA FARAGE ZAMĚŘUJE POZORNOST NA BILDERBERG 2013

Otázka, o čem se bude přesně diskutovat na Bilderbergu, by měla dělat starosti jak levici, tak pravici. Člen Evropského parlamentu Gerard Batten vyhlásil ohledně Bilderbegu poplach a tvrdí, že napsal všem hlavním mediálním kanálům mainstreamu v Británii zrovna tak, jako předložil i požadavek komisaři Hertfordshirské policie podle Zákona o svobodném přístupu k informacím, aby se dověděl, kdo platí náklady na všechna ta policejní opatření.


Google-Berg: Globální elita se transformuje na ...

USA se lekly úspěchů syrské armády

To, čo sa stalo v Bostone, sa v iných častiach sveta ...

Norové mění investiční politiku

USA kontra svet v štatistických číslach

Najdôležitejšie z ekonomiky

 - Kto stojí za bločkovou lotériou? Kto na tom zarobí?Kto stojí za bločkovou lotériou? Kto na tom zarobí?

Na Slovensku sa intenzívne plánuje zavedenie tzv. bločkovej lotérie. Aký prínos bude mať pre občanov Slovenska?


Tichý pohřeb pohádky o ropném zlomu

Komu patří peníze v bance?

BANKÉŘI PŘESTÁVAJÍ RESPEKTOVAT SOUKROMÉ VLASTNICTVÍ

Útok FEDu na zlato: Spekulace nakrátko a cenová ...

Trh s papírovým zlatem kolabuje

Najdôležitejšie z technológií

 - USA SCHVÁLILY POLYKACÍ PILULKY S MIKROČIPEM RFIDUSA SCHVÁLILY POLYKACÍ PILULKY S MIKROČIPEM RFID

Velká Británie nedávno schválila léky na předpis obsahující mikročipy RFID. Nyní i americký Úřad pro kontrolu potravin a léčiv schválil podobné léky s mikročipy pro použití ve Spojených státech.


VIDEO: POSTAV SI SVŮJ VLASTNÍ NEZJISTITELNÝ KALAŠNIKOV

Pozor na brýle Google

Skypuj opatrně – Microsoft čte vše, co píšeš

Kriticky o okuliaroch google glass

Funkční zbraň vytisknutá 3D tiskárnou

Najdôležitejšie z videí

Elektronický koncentrák

Podívejte se na tento dokument a zjistíte, jak moc nám NWO šlape na paty. Za jak dlouho budou povinné čipy do těla?


Tento obludný systém se reformovat nedá!

Najdôležitejšie z kníh

Kolik Američanů čte knihy?

Jak populární je v Americe čtení knih? Z těch, kteří čtou, kolik jich knihu skutečně dokončí? Jaké žánry jsou populární? A co vydavatelé - jak jim jde obchod s knihami?


Dan Millman Čísla života

Najdôležitejšie z kultúry

Pán premiér Fico: Zrušte zmluvu s Vatikánom alebo zmeňte Ústavu SR!

Právni experti  majú naďalej  výhrady voči tejto zmluve. Táto zmluva má na Slovensku totiž charakter medzinárodnej ľudskoprávnej zmluvy, ktorá má prednosť pred zákonmi aj pred slovenskou ústavou. Je to v poriadku? Naše súdy, sú a budú viazané jej obsahom. Bývalý pán premiér Dzurinda sa opäť ozval na túto tému a môže sa stať, že táto zmluva zapríčiní veľké problémy, ktoré sa v uplynulých rokoch začali ukazovať, aj súčasnej vláde. Už pád druhej Dzurindovej vlády kvôli tejto problematike ukázal aký výbušný potenciál je v tejto téme skrytý. Najlepším riešením by bolo referendum  a následné zrušenie tejto jednostrannej zmluvy... Pán premiér Fico si dúfam ako právnik uvedomuje, že nerobiť s touto zmluvou nič, môže našu krajinu priviesť do nemalých problémov.


Sexuálna výchova detí v Chorvátsku a jej pozadie – ...

Náhodný výber z archívu

Politiku netreba! Existuje niečo lepšie! Pomôžeš to zrealizovať?

Alebo sa mieniš len sťažovať a nečinne prizerať kolabujúcemu systému? AKO POMÔCŤ: http://nr.zeitgeistmovement.sk/web/pomozes-je-to-jednoduche + pridaj svoje nápady do komentára!!! Človek nezistí čoho je schopný pokým to neskúsi!


Nigel Farage: Bezbožná aliance bankéřů a politiků ...

Ve pátek 30.9.2011 - Eduard Chmelár utékol preč od ...

Náš Domov - Nosso Lar

Existuje v tomto svete zlých správ aj dobrá správa?

12 pravidel survivalu 2/2

Archív

Hlinové vystúpenie v parlamente

Čistý otras!!! Humus!!! Neuveriteľné!!! Že vraj politici nemajú nadriadených!!!


Ľ. Huďo -Decembrové udalosti vo svete

Keď je Beňová v emóciách môžete porušovať z...

„Čakáme na Obamu, Rada Európy a WHO v tomto prípade ...

Naše výhody vstupu do EÚ

Otvorený list politikom: Nesiahajte na vklady v bankách


    Pridať novú informáciu / článok  |  Mobilná verzia  |  iPhone  |  Napíšte nám  |  Nastaviť ako homepage  |  Pridať medzi obľúbené  |  RSS  |  Webmasters
   

good positive news inspirational stories articles | zlata maska na tvar, kolagenova maska na tvar, kolagenova maska na oci, zlata maska na oci, cierna maska na tvar proti akne | important actual news leaked informations spies spy espionage | dôležité informácie denné správy aktuálne spravodajstvo | handmade ručná výroba výrobky ručná práca predaj obchod handmade Náušnice náramky dekorácie Náhrdelníky Handmade obchod ručné práce hand made


Generated in 0.3791 s